عنوان خبر:ضرورت حمايت از پيمانكاران بومي براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم
شنبه 16 بهمن 1389 - 23:28:15


معاون امور عمراني استاندار گلستان گفت:
براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه استان حمايت از پيمانكاران و مشاوران بومي ضروري است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي استانداري گلستان، عبدالرضا دادبود در اولين همايش سراسري مشاوران و پيمانكاران استان كه به طور مشترك با جلسه شوراي فني برگزار شد بر تعامل سه ركن جامعه عمراني يعني مشاور، پيمانكار و كارفرما به دليل ارتقا سطح كيفي پروژه‌ها و ساخت و سازها و رسيدن به اهداف مطلوب اجرايي در استان با تقويت نگاه برد-برد بين طرفين تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: هم‌انديشي مديران و نمايندگان عوامل نظام فني و اجرايي استان موجب همدلي و نقد منصفانه مشكلات طرح‌هاي عمراني و ارائه و پيگيري راهكارهاي عملي در زمينه رفع آنها خواهد شد.
معاون امور عمراني استاندار گلستان خاطرنشان كرد: شوراي فني استان براي رفع مشكلات فني دستگاه‌هاي اجرايي و بررسي پروژه‌هاي عمراني و برطرف كردن دغدغه‌هاي جامعه مشاور و پيمانكار استان در برنامه كار شوراي فني استان اهتمام جدي داشته باشد.
دادبود اظهار داشت: به منظور ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي توسعه استان، بر لزوم حمايت از پيمانكاران و مشاوران بومي در ارجاع كارها، واگذاري كار به پيمانكاران و مشاوران توانمند ضروري است.
معاون امور عمراني استاندار گلستان بر تقويت و ارتقا پيمانكاران و مشاوران، اجراي دقيق قوانين و مقررات، توزيع عادلانه كارها با همكاري تشكل‌هاي صنفي، لزوم تشكيل هرچه سريع‌تر نمايندگي جامعه مهندسان مشاور استان و برگزاري دوره‌هاي آموزشي كاربردي براي عوامل اجرايي استان تاكيد كرد.
در ادامه مديركل دفتر فني استانداري گلستان گفت: شناسايي مشكلات و معضلات طرح‌هاي عمراني و بيان ديدگاه‌ها و مشكلات صنفي پيمانكاران و مشاوران استان موجب رسيدن به اهداف مطلوب در اجراي پروژه‌هاي استاني خواهد شد.
عليرضا عباس‌زاده به برخي مصوبات اين جلسه از جمله ارجاع پروژه‌هاي عمراني مطالعاتي و اجرايي توسط دستگاه‌هاي اجرايي استان به شركت‌هاي مهندسين مشاور و پيمانكاران استاني در اولويت، نظارت دقيق دفتر فني استانداري بر پروژه‌هاي ارجاع شده به پيمانكاران و مشاوران غيربومي و... اشاره كرد.
دبير شوراي فني استان و رئيس گروه مشاوران و پيمانكاران استانداري گلستان نيز در اين جلسه گفت: خواسته‌هاي عوامل نظام فني و اجرايي استان توسط دبيرخانه شوراي فني پيگيري مي‌شود.
هادي كلانتري اظهار داشت: تمام مطالب مطروحه در اين همايش در اسرع وقت در دبيرخانه شوراي فني استان بررسي و دسته‌بندي خواهد شد و پيگيري آنها با كمك صنوف مشاوران و پيمانكاران استان در دستور كار شورا و كميته‌هاي تخصصي آن قرار خواهد گرفت.
وي تصريح كرد: به منظور تداوم هم‌انديشي و تبادل نظرات اركان نظام فني اجرايي استان، جلسه شورا با حضور مشاوران و پيمانكاران استان به صورت فصلي (هر چند ماه يكبار) تشكيل و در جلسه آتي دبيرخانه شورا گزارش اقدامات صورت گرفته از بررسي موارد مطروحه در اين جلسه را گزارش خواهد كرد.
همايش سراسري مشاوران و پيمانكاران استان در سه محور بررسي روند اجرايي پروژه‌هاي عمراني استان، ايجاد تعامل بيشتر بين بخش‌هاي دولتي و غير دولتي در ارتقا كمي و كيفي طرح‌هاي مطالعاتي و اجرايي استان با بيان ديدگاه‌ها و نظرات طرفين و پيگيري و رفع چالش‌هاي موجود برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1508.html )