عنوان خبر:جشنواره رويش آينه‌ها
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:18:10


نخستين جشنواره استاني ادبيات داستاني بسيج با عنوان رويش آينه‌ها در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان در اين جشنواره كه شامگاه شنبه با عنوان رويش آينه‌ها در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس برگزار شد، 97 نويسنده از سراسر گلستان شركت كردند.
سيدمهدي جليلي دبير جشنواره رويش آينه‌ها گفت: 167اثر داستاني از 97 نفر نويسنده در سه گروه نوجوان، جوان و بزرگسال به دبيرخانه جشنواره رسيد كه 60 اثر از بانوان و 37 اثر از آقايان بوده است.
وي با بيان اينكه جشنواره رويش آينه‌ها در موضوعات انقلاب اسلامي، دفاع مقدس، هويت و ارزش‌هاي اسلامي ايراني، فتنه و دشمن‌شناسي و موضوع آزاد برگزار شده است، افزود: 36 اثر در موضوع دفاع مقدس به جشنواره رسيده است.
دبير جشنواره رويش آينه‌ها از راهيابي آثار برتر به ششمين جشنواره سراسري ادبيات داستاني بسيج باعنوان طلوعي ديگر خبر داد و تصريح كرد: هيچ‌يك از آثار رسيده به اين جشنواره رتبه نخست را به دست نياورده است.
در اين جشنواره كه هر يك از برگزيدگان به خواندن آثار خود براي علاقه‌مندان پرداختند، زهرا كوهكن با داستان انقلاب و انتظار از كلاله لوح تقدير جشنواره را دريافت كرد.
سجاد عيدي‌زاده از علي‌آباد كتول با داستان عبور از سطرهاي قرمز در موضوع دفاع مقدس و آثار معنوي آن رتبه دوم را به‌دست آورد و حميدرضا ميرزايي‌زاده با داستان دشت‌ها و گلوله‌ها و عليرضا نوروزي با داستان چشمه‌ساز از گنبدكاووس به طور مشترك مقام دوم را كسب كردند.
مهسا نيكبخت با داستان ايستگاه آخر از گنبدكاووس رتبه دوم را كسب كرد و در رده سني جوان نيز مژگان يادگاري با داستان پروانه‌ها از گنبدكاووس رتبه نخست را به‌دست آورد.
حميدرضا صادقي در رده سني بزرگسال با داستان فصل درو و داستان تولد از مينودشت رتبه دوم را در موضوع آزاد به دست آورد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1512.html )