عنوان خبر:5 سد در گلستان در دست ساخت است
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:29:33


استاندار گلستان، با بیان اینکه تا قبل از انقلاب یک سد در گلستان وجود داشت افزود :
در حال حاضر پنج سد در حال بهره برداری و پنج سد دیگر در مرحله مطالعه و اجرای زیرساختها در استان در حال احداث است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، جواد قناعت عصر شنبه در مراسم افتتاح طرح های بندرترکمن افزود:  در طول 26 سال  سرانه ورزشی هر شهروند گلستانی دو دهم مترمربع بود ولی در طول پنج سال اخیر به هفت دهم مترمربع رسیده است که با استاندارد ملی یک مترمربع برای هر شهروند فاصله چندانی نداریم.

وی به جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: آشوراده یک ظرفیت است و باید با رعایت حفاظت های زیست محیطی از آن بخوبی استفاده کرد.
قناعت اضافه کرد: در سفرسوم دولت به گلستان یک مصوبه مهم تحت عنوان تشکیل "کارگروه جزیره آشوراده" داشته ایم که این برای اولین بار است در طول 32 سال در کشور اتفاق می افتد.


وی اظهارداشت: هر تصمیمی که این کارگروه بگیرد تصمیم ریاست محترم جمهور وهیئت دولت است.
وی تصریح کرد: در کشور در طول این سی ودوسال بویژه در مدت پنج سال اخیر در دولت نهم ودهم به برکت این نظام ارهای فراوانی صورت گرفته است.
این مراسم  به مناسبت سی ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز با آیین های سنتی رقص خنجر، اجرای موسیقی ترکمن، پخش فیلم اقدمات عمرانی، تولیدی انجام گرفته شده دولت در منطقه  همراه بود برگزارشد.

گفتنی است در پنجمین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار گلستان 38 پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اعتبار بالغ بر 48 میلیارد ریال  بصورت متمرکز در شهرستان بندر ترکمن به بهره برداری رسید و شش پروژه عمرانی با اعتبار 77 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغازشد.
افتتاح سالن ورزشی مختومقلی فراغی، افتتاح جایگاه سی ان جی تک منظوره، تولید تیرچه زرین آهن گلستان مهمترین  برنامه افتتاحی عصرامروز در شهرستان بندر ترکمن بود.
همچنین بزرگترین دهکده آموزشی مناسک حج با اعتبار شش میلیارد ریال  در 120 هزارمترمربع اراضی ساحلی این شهرستان کلنگ زنی شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1513.html )