عنوان خبر:اعزام سالانه 2 میلیون زائر از کشور
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:33:28


معاون اداری و منابع انسای سازمان حج و زیارت کشور گفت:
سالانه حدود دو میلیون نفر در کشور به سفرهای زیارتی اعزام می شوند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی محدث عصر شنبه در حاشیه اجرای دهکده فرهنگی و آموزشی در بندرترکمن افزود:  در هر سال 100هزار نفر به حج تمتع، 800هزار نفر به حج عمره و یک میلیون نفر به عتبات عالیات می روند، بنابراین مسئله آموزش مورد توجه ویژه است.

وی افزود: مراکز آموزشی در بسیاری از استانها در حال احداث است و بحث استفاده از سیستم الکترونیکی بسیاری از ارتباطات را در این راستا الکترونیکی کرده است.

معاون اداری و منابع انسانی سازمان حج و زیارت کشور گفت: آموزش از مسائل بسیار مهمی است که حج و زیارت به آن توجه ویژه ای دارد.

محدث در ادامه افزود: سازمان حج و زیارت در حوزه زیارتی وظیفه نظارت، برنامه ریزی و سیاستگذاری حج را دارد و از سال قبل، بعثه مقام معظم رهبری، آمورش های مجازی را راه اندازی کرده است.

وی بیان داشت: این آموزشها در دو بخش برای کارگزاران و زائران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مردم متذین استان گلستان گفت: گلستان با وجود این مردم متدین مورد توجه سازمان است و پروژه دهکده آموزشی فرهنگی نیز تا سال 91 به پایان می رسد.

وی در ادامه با اشاره به خیزش ملتهای مسلمان در خاورمیانه گفت: زمانی مسئله، صدور و فهم انقلاب بود اما الان با وجود این خیزشها در آینده شاهد خاورمیانه ای اسلامی خواهیم بود.

محدث افزود: پیروزی انقلاب نقطه عطفی در حهان بود که پایگاه ثبات آمریکا را تبدیل به کشوری ضد امریکایی کرد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1516.html )