عنوان خبر:كسب درآمد از صنعت گردشگري نيازمند جذب سرمايه هاي داخلي وخارجي
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:36:43


معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور گفت:
براي اينكه بتوانيم سهم قابل ملاحظه اي از درآمد حاصل از صنعت گردشگري جهاني را براي كشور هدف گذاري كنيم نيازمند زمينه سازي براي جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي هستيم.



'حسين فاضلي' شنبه شب در مراسم افتتاح موزه صنايع دستي گميشان (خانه گوكلاني) در استان گلستان، با بيان اينكه بخش قابل توجهي از اهداف نظام درارتباط با توسعه گردشگري متوجه ورود گردشگران خارجي و داخلي است، افزود: بهره‌مندي از فرصت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در ابعاد مختلف اين موضوع قابل توجه است.
به گفته وي همچنين وجود زيرساخت‌هاي لازم و همسطح با استانداردهاي بين‌المللي در اين حوزه، زمينه را براي توسعه صنعت گردشگري فراهم مي آورد.
فاضلي ادامه داد: رسيدن به استانداردهاي بين‌المللي در اين حوزه ممكن نيست مگر اينكه از حضور سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي بهره‌مند شويم.
معاون سرمايه گذاري وطرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري يادآور شد: استان گلستان نيز با توجه به قابليت ها و ظرفيت هاي موجود، از بستر مناسب براي سرمايه گذاري سرمايه گذاران داخلي و خارجي برخوردار است.
وي ضمن تاكيد بر فرصت هاي سرمايه گذاري موجود دراين استان، به رشد چشمگير پروژه هاي مختلف مرمتي و عمراني در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي گلستان اشاره كرد و افزود: ايجاد موزه ها و گسترش ظرفيت هاي جلب گردشگر نيز در رونق صنعت گردشگري موثر است و ضمن معرفي فرهنگ و تمدن كهن اين سرزمين، قابليت ها و ظرفيت هاي استان را بيش از پيش معرفي مي كند.
وي همچنين به حمايت هاي دولت از سرمايه گذاران در بخش هاي مختلف صنعت گردشگري اشاره كرد.
به گزارش ايرنا استاندار گلستان نيز دراين مراسم گفت: دهه فجر فرصت بسيار ارزشمندي است كه در تاريخ كشور ما بي سابقه بوده و اين حادثه نه تنها در ايران بلكه در ساير كشورهاي اسلامي موج بزرگي همراه با تغيير و تحولات اساسي به وجود آورده است.
'جواد قناعت' بهره برداري و افتتاح پروژه هاي اين اداره كل را گام موثري براي رونق گردشگري استان وخدمت رساني به مسافران دانست و افزود: افزايش تعداد موزه ها و راه اندازي موزه هاي جديد در استان، ضمن اينكه تمدن، فرهنگ و زندگي نياكان اين ديار را حفظ مي كند، زمينه مناسبي براي جذب گردشگر و معرفي اين تمدن فراهم خوهد آورد.
وي با اشاره به افتتاح موزه صنايع دستي گميشان، از اجراي چنين پروژه هايي در استان تقدير كرد.
مدير كل ميراث فرهنگي گلستان نيز گفت: موزه گميشان با اعتبار يك ميليارد و 900ميليون ريال مرمت و تجهيز شده و به عنوان موزه صنايع دستي درخانه گوكلاني كه مربوط به دوره تاريخي پهلوي اول بوده، راه اندازي شده است.
'فريدون فعالي' افزود: مساحت عرصه اين بنا دو هزار و 60 متر مربع و مساحت اعيان آن350 متر مربع است كه از سال 1387 مطالعه ومرمت اين بنا آغاز شده و سرانجام با اتمام مرمت و تجهيز آن به عنوان موزه صنايع دستي درسال 89 وهمزمان با افتتاح پروژه هاي دهه فجر به بهره برداري رسيد.
خانه گوكلاني در شهرستان گميشان در شمال غربي استان گلستان به شماره24472 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1518.html )