عنوان خبر:وحدت شيعه و سني هميشگي بوده و همواره دوام دارد
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:37:53


امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان گفت:
وحدت شيعه و سني در سراسر ايران و بخصوص استان گلستان هميشگي است و همواره ادامه مي يابد.



'حاج عبدالحي آخوند ميرزاعلي' شامگاه شنبه در نشست روحانيون شيعه و سني شهرستان آق قلا اظهارداشت: وحدت، انسجام و همدلي بين مسلمانان، پيشبرد اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي را در پي دارد.
وي با بيان اين كه با نگاه به تاريخ مي بينيم كه نام افراد بزرگي با قلم زرين ذكر شده است، اضافه كرد: از ابتداي نهضت الهي پيامبران و خاتم آن ها، حضرت محمد (ص) كه براي نجات امت اسلامي در برابر ظلم و ستم جباران، مشركان و بت پرستان مبعوث شدند، هدف اين بود كه اسلامي در آن جامعه برقرار شود كه ظلم و ستم، جهل و ناداني و زنده به گور كردن دختران را از بين ببرد.
حاج آخوند ميرزاعلي افزود: اما اين نداي وحدت آفرين و عدالت پيامبر (ص) به كام دشمنان اسلام تلخ آمد و در برابر نهضت پيامبر قد علم كردند و تا آنجا كه توانستند سنگ اندازي و كارشكني كردند.
وي ادامه داد: در سال 1342 تاريخ تكرار شد، حضرت امام خميني (ره) در برابر ظلم شاه قيام كرد و ديديم كه شاه كه از طرف آمريكا بر اين كشور حكومت مي كرد، اول امام را زنداني و سپس به كشورهاي تركيه و فرانسه تبعيد كرد.
امام جمعه اهل سنت آق قلا افزود: اما دنيا مشاهده كرد كه اين رهبر فرزانه از همان جا نهضت اسلامي را مديريت كرد ومردم مسلمان ايران بادست خالي در برابر رژيم ستمشاهي ايستادند تا اين كه در سال 1357 كه امام پا به خاك وطن گذاشت، طومار دو هزار و 500 ساله حكومت ستمشاهي در هم پيچيده شد.
به گزارش ايرنا، فرماندار شهرستان آق قلا نيز در سخناني گفت: اتحاد و همبستگي اساس و اصل اسلام و رمز موفقيت همه مسلمين جهان است.
'غفورجرجاني' در نشست روحانيون شيعه و سني افزود: امروز با توجه به شرايط حساس جهان، وحدت بين شيعه وسني بسيار حياتي است زيرا كفار در واقع وحدت بين شيعه و سني را نشانه گرفته اند.
فرماندار شهرستان آق قلا اضافه كرد: برگزاري چنين همايش در واقع نشانه عشق و علاقه بين ملت ايران اعم از شيعه و سني به عنوان دو برادر بين همديگر مي باشد و برپايي اين جشن ها در دنياي آشوب امروزي جاي شكرگزاري دارد.
جرجاني اظهارداشت: پيروزي انقلاب اسلامي ايران كه با درايت، هدايت و مديريت حضرت امام خميني (ره) پايه گذاري و برنامه ريزي شد، براساس وحدت بود و آن بزرگوار نيز مساله وحدت را در سرلوحه كار خود قرار داده بود.
شهرستان آق قلا با بيش از 110هزار نفر جمعيت در 15كيلومتري شمال گرگان در استان گلستان واقع است.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1519.html )