عنوان خبر:آموزش زائران از مسائل مورد توجه است
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 18:45:58


معاون اداري و منابع انساني سازمان حج و زيارت كشور گفت:
با توجه به شرح وظايف اين سازمان مبني بر نظارت، برنامه ريزي و سياست گذاري مراسم حج، آموزش زائران از مسائل مهم و مورد توجه در سازمان است.



'علي محدث' امروز در مراسم كلنگ زني پروژه دهكده آموزشي فرهنگي حج و زيارت گلستان در بندرتركمن افزود: سالانه يكصد هزار نفر به حج تمتع، 800 هزار نفر به عمره، يك ميليون نفر به عتبات عاليات و 600 هزار نفر به سوريه مشرف مي شوند كه به همين دليل، آموزش مناسك حج و زيارت، لازمه ورود به اين اماكن است.
به گفته وي، اين سفرها بايد از معنويات و معرفت بالايي برخوردار باشد، لذا زائران بايد نكات لازم را آموزش ببينند و اين مراكز آموزشي و فرهنگي بهترين مكان براي آموزش تئوري و عملي مناسك حج و زيارت است.
وي آموزش كارگزاران را يكي ديگر از موارد لازم دانست و تصريح كرد: اين كار نيز در دستور كار برنامه ها قرار دارد و بنا داريم تا كارگزاران، بخصوص نيروهاي جوان در اين مراكز آموزش هاي لازم را فرا بگيرند.
وي ادامه داد: اين مساله باعث خواهد شد تا كارگزاران خدمات بهتري به زوار در مكان هاي مقدس و زيارتي ارائه دهند تا فكر و دغدغه اي جز زيارت براي زائران ايجاد نشود.
محدث با اشاره به مكانيزه شدن سيستم ثبت نام عتبات عاليات گفت: اين مراكز نيز بهترين مكان آموزش الكترونيك هستند و امروز به جز حج، تمام ثبت نام ها به صورت الكترونيك انجام مي شود و زائران مي توانند با مراجعه به سايت مورد نظر ثبت نام را انجام و در ادامه از روند كار مطلع شوند.
وي در ادامه ضمن تبريك ايام الله دهه مبارك فجر گفت: پيروزي انقلاب اسلامي نه تنها نقطه عطفي در كشور، بلكه نقطه عطفي در جهان بوده و امروز نيز اين انقلاب به قدرتي تبديل شده كه كشورهاي عربي از آن الگو گرفته اند.
وي يادآور شد: ايران اسلامي در گذشته جزيره ثبات براي قدرت آمريكا محسوب مي شد، اما امروز به يك قدرت ضد آمريكايي تبديل شده كه به تبع آن آمريكا توطئه و دسيسه هاي خود را مانند تحريم، جنگ تحميلي و غيره انجام داد، اما با هوشياري، آگاهي و بيداري مردم و در راس آن رهبري امام راحل (ره) در اجراي نقشه هاي شومش شكست خورد.
به گفته محدث، امام خميني (ره) در آن زمان صدور انقلاب را به سراسر جهان اعلام نمود، اما اين مسئله در آن مقطع براي خيلي ها قابل درك نبود، اما امروز شاهد خيزش مردم كشورهاي مصر، اردن، لبنان، تونس و بسياري ديگر از كشورها هستيم كه دسيسه آمريكا مبني بر ايجاد خاورميانه جديد را به ياس تبديل كرده و بزودي شاهد ايجاد خاورميانه اسلامي خواهيم بود.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1523.html )