عنوان خبر:پس ازسالها انتظار،استان گلستان ميزبان جشنواره بين المللي تئاتر فجر
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 19:36:26


مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان با اشاره به افتتاح بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر دراستان گفت:
پس از سالها انتظار ، استان گلستان توفيق ميزباني اين جشنواره بين المللي را كسب كرد.



دكتر 'غلامرضا منتظري' امروز ضمن تبريك دهه مبارك فجر اظهارداشت: اين جشنواره همزمان در چهار استان كشور و تهران در حال برگزاري است.
وي ميزباني اين رخداد بزرگ را با توجه به پيشينه ارزشمند هنري و وجود گروه هاي متعهد،‌ توانمند و پر تلاش خواند و گفت: اين سرمايه هاي ارزشمند، تلاش ما را براي برپايي اين رخداد بزرگ بين المللي بيشتر كرده است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان گلستان اظهار اميدواري كرد كه با برگزاري اين رخدادهاي بين المللي، تراز علمي، فرهنگي و بويژه هنري استان از منزلت و رفعت بيشتري برخوردار شود.
وي اظهار داشت: علاقه مندان در اين فرصت به دست آمده با بررسي دقيق كارها،‌ تراز واقعي خود را محاسبه كنند.
به گزارش ايرنا همزمان با تهران و چند استان كشور، بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر با حضور گروه هاي نمايشي داخلي و خارجي شامگاه شنبه در استان گلستان آغاز شد.
در مراسم افتتاح اين جشنواره كه با حضور هنرمندان، دست اندركاران عرصه فرهنگ و هنر و جمع زيادي از علاقه مندان به هنر نمايش برگزار شد، نمايش 'اتللو' از كشور آذربايجان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به روي صحنه رفت.
مديركل ارشاد اسلامي گلستان در ادامه به برگزاري جلسات نقد و بررسي نمايش هاي اكران شده در پايان هر شب در سالن فرهنگ،‌ تالار فخرالدين اسعد گرگاني اشاره كرد و اظهار داشت: انتظار مي رود هنرمندان وعلاقه مندان با دقت كامل و با استقبال خوب و گرم تا پايان راه، جشنواره را همراهي نمايند.
امروز (يكشنبه)، نمايش 'درباره ماهان' به نويسندگي و كارگرداني 'يعقوب صديق جمالي' از كشور ايران در ساعت 30/18 در تالار فخرالدين اسعد گرگاني به روي صحنه مي رود.
اجراي نمايش هاي بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در گلستان با حضور شش گروه نمايشي هر روز در ساعت 30/18 در گرگان آغاز شده و پس از آن نيز كارگاه نقد و بررسي نمايش هاي اجرا شده برگزار مي شود.
مراسم اختتاميه بيست و نهمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر در گلستان، بيست و يكم بهمن ماه در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار مي شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1528.html )