عنوان خبر:حمايت سازمان ميراث فرهنگي از سرمايه گذاران صنعت گردشگري
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 19:37:46


معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور بر حمايت اين سازمان از سرمايه گذاران صنعت گردشگري استان گلستان تاكيد كرد.



'حسين فاضلي' روز يكشنبه در نشست با سرمايه گذاران بخش صنعت گردشگري گلستان در گرگان گفت: سرمايه گذاري در صنعت گردشگري استان گلستان از رشد قابل توجهي برخوردار بوده و طرح ها و بسته هاي سرمايه گذاري ارائه شده دراين استان، آينده روشني را درصنعت گردشگري رقم خواهد زد.
وي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از اهداف نظام در ارتباط با توسعه گردشگري متوجه ورود گردشگران خارجي و داخلي است، تصريح كرد: بهره‌مندي از فرصت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در ابعاد مختلف اين موضوع قابل توجه است و بهره مندي از زيرساخت‌هاي لازم و همسطح با استانداردهاي بين‌المللي در اين حوزه، زمينه را براي توسعه فراهم مي آورد.
فاضلي با اشاره به حمايت هاي سازمان از سرمايه گذاران افزود: در صورت وجود مشكلات قانوني سرمايه گذاري صنعت گردشگري، با مطرح شدن دركميته سرمايه گذاري استان و انعكاس به سازمان، مشكلات مربوطه پيگيري ورفع خواهد شد.
وي در ادامه به واگذاري شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي درسال 90 به بخش خصوصي اشاره كرد و يادآور شد: نظر به سياست هاي دولت در راستاي خصوصي سازي فعاليت ها، شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي در سال 90 از بخش دولتي خارج شده و به صورت خصوصي دراستان ها فعاليت خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، مدير كل ميراث فرهنگي گلستان نيز دراين نشست گفت: تعداد 55 بسته سرمايه‌گذاري كه مطالعات امكان‌سنجي آنها انجام شده و مجوزهاي لازم از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را اخذ نموده اند ، آماده براي سرمايه‌گذاري هستند.
'فريدون فعالي' تصريح كرد: اين بسته هاي سرمايه گذاري ضمن تنظيم شناسنامه براي هر يك از مناطق، بسترهاي سرمايه گذاري با مشخصات توجيه اقتصادي را فراهم مي آورند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اضافه كرد: در حال حاضر دو هزار و 600ميليارد ريال طرح ارائه شده در حوزه سرمايه گذاري اين استان در صف بهره مندي از تسهيلات بانك ها هستند كه درصورت بهره مند نشدن از اين تسهيلات با مشكلات عديده اي مواجه خواهند شد.
وي گفت: در زمينه ميراث فرهنگي و موزه‌ها، فعاليت‌هاي گردشگري دريايي، بنادر و كشتيراني براي توسعه اكوتوريسم و فعاليت‌هاي گردشگري مرتبط با منابع آب استان و توريسم درماني اين استان فرصت‌هاي بي‌شماري براي سرمايه‌گذاري وجود دارد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهار اميدواري كرد با افزايش سرمايه گذاري در صنعت گردشگري اين استان، در سال‌هاي آينده شاهد توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در گلستان باشيم.
در اين نشست تعدادي از سرمايه گذاران صنعت گردشگري استان گلستان مشكلات و موانع اجراي طرح هاي خود را مطرح نمودند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1529.html )