عنوان خبر:بازارچه ویژه حجاج در گلستان تاسیس شود
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 19:45:41


مدیرحج و زیارت گلستان بر لزوم تاسیس و راه اندازی بازارچه ای ویژه حجاج با شناسایی کالاهای مورد توجه نیاز آنها در جوار فرودگاه یا دهکده زیارتی حج با سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، مهدی شیخی ظهر یکشنبه در نشست این مدیریت افزود: هر ساله حداقل 20هزار زائر از استان گلستان از مرزهای هوایی و زمینی به قصد زیارت به خارج از سفر می کنند و براساس آمار أخذ شده بیش از سی میلیارد تومان ارز به خارج از همین استان گلستان منتقل می شود.

وی اظهار داشت: این ارز در مقابل به کالاهایی با کیفیت کم توارد می شودکه بعضا در داخل کشور با قیمتی کمتر می توان آن را تهیه کرد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه برآن وقت زیادی از زائران که پس از سال ها انتظار به این سفر عزیمت می کنند به بازارگردی صرف می شود و نیز دهها آثار منفی دیگر دارد.
اسدالله قره خانی نماینده مردم علی آباد درمجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ایجاد پروژه دهکده آموزشی حج و زیارت گلستان گفت: انصافا باید ایجاد این حرکت را تحسین گفت.

وی با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس از این طرح گفت: ما نمایندگان تمام حمایت خود را از این پروژه خواهیم داشت، این حرکت حج و زیارت حرکتی بسیار زیبا و ماندگار است.
وی خاطرنشان کرد: همه نمایندگان بر حمایت و پشتیبانی آن متفق القول هستند وبرای ما نقطه جغرافیایی ملاک نیست هرکجای استان حرکت فرهنگی صورت بگیرد حمایت خواهیم کرد.
قره خانی در پایان پیشنهاد تبدیل این مکان به یک پایگاه بزرگ فرهنگی را ارائه داد و گفت: نباید تنها به همین دهکده زیارتی بسنده کنیم بلکه می توان آن را به مکانی بزرگ تر و علمی تر تبدیل کرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1536.html )