عنوان خبر:عضو هيئت رئيسه شوراي عالي استانها: قوانين قديمي شهرداري‌ها نيازمند بازنگري است
شنبه 1 خرداد 1389 - 21:29:51


عضو هيئت رئيسه شوراي عالي استان‌هاي كشور گفت: يكي از مشكلات شهرداري‌ها وجود برخي از قوانين بسيار قديمي بوده كه نيازمند بازنگري است.
زهرا نورا عصر امروز در جمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و روساي شوراهاي اسلامي استان اظهار داشت: شوراها از ظرفيت خوبي براي رشد و توسعه شهري و روستائي برخوردار هستند و بايد از اين ظرفيت‌ها در راستاي خدمت به مردم بهره‌برداري كرد.



وي مجلس و شورا را دو ركن مهم تصميم‌گيري‌هاي كلان كشور و منطقه عنوان كرد و گفت: لزوم تعامل و همگرائي اين دو نهاد مردمي در اصلاح قوانين جاري به نفع كشور و مردم اجتناب‌ناپذير است.
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر گرگان، با اشاره به مفادي از قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران گفت: در قانون اساسي قلمروي وسيعي براي فعاليت‌هاي شورا تدوين شده و اميدواريم با تعامل نمايندگان مجلس طرح بازنگري قانون شوراها با سرعت و قوت بيشتري پيگيري شود.
وي رفع موانع بازدارنده در فرآيند حركت رو به جلوي شوراها را خواستار شد و تصريح كرد: با همكاري و تعامل نمايندگان ملي و محلي بايد نظام شورايي كشور تقويت شود.
نورا به بحث تجميع انتخابات شوراها و رياست جمهوري نيز اشاره كرد و گفت: كاهش هزينه‌ها از مزيت‌هاي اصلي اين طرح است.
عضو شوراي اسلامي استان گلستان با اشاره به اينكه بسياري از طرح‌ها از محل اعتبارات ملي در حال اجرا است، گفت: ادامه حيات شوراي سوم تا پايان دوره رياست جمهوري آينده باعث تسريع در روند اجرايي پروژه‌ها خواهد شد.
نورا با اشاره به تصويب افزايش دوره سوم شوراي اسلامي در كميسيون شوراهاي مجلس اظهار اميدواري كرد تا اين طرح در صحن علني مجلس به تصويب نمايندگان برسد.
عضو هيئت رئيسه شوراي عالي استان‌هاي گفت: در صورت عدم تصويب اين طرح از سوي نمايندگان، طول دوره شوراي چهارم دو ساله خواهد شد كه عدم كانديداتوري افراد نخبه و فرصت كوتاه براي اداره امور شهر از عواقب آن خواهد بود.
در ادامه اين جلسه نماينده مردم علي‌آبادكتول در مجلس شوراي اسلامي نيز حمايت از طرح‌ها و مصوبات شوراها را نشانه قدرشناسي مجلس از شورا عنوان كرد.
اسدالله قره‌خاني افزود: شوراهاي اسلامي جزو پيكره مجلس محسوب مي‌شود، زيرا نظارت بر كار شوراها بر عهده مجلس است.
نماينده مردم كردكوي، بندرگز و كردكوي در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: نمايندگان استان در خصوص تعامل با اعضاي شورا اتفاق نظر دارند.
محمدجواد نظري مهر افزود: استان گلستان منابع و استعدادهاي فراواني دارد كه نيازمند توجه ويژه است.

منبع : فارس



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-154.html )