عنوان خبر:حمايت از سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري گلستان
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 20:39:43


معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در جلسه مشترك با سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري استان گلستان، بر حمايت از اين سرمايه‌گذاران تاكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، حسين فاضلي در اين نشست گفت: سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري در استان گلستان از رشد قابل توجهي برخوردار بوده، و طرح‌ها و بسته‌هاي سرمايه‌گذاري ارائه شده در اين استان، آينده روشني را در صنعت گردشگري رقم خواهد زد.
وي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از اهداف نظام در ارتباط با توسعه گردشگري متوجه ورود گردشگران خارجي و داخلي است، تصريح كرد: بهره‌مندي از فرصت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري در ابعاد مختلف اين موضوع قابل توجه است و بهره‌مندي از زيرساخت‌هاي لازم و همسطح با استانداردهاي بين‌المللي در اين حوزه، زمينه را براي توسعه فراهم مي‌آورد.
فاضلي همچنين ضمن اشاره به حمايت‌هاي سازمان از سرمايه‌گذاران افزود: در صورت وجود مشكلات قانوني سرمايه‌گذاري صنعت گردشگري، با مطرح شدن در كميته سرمايه‌گذاري استان و انعكاس به سازمان، مشكلات مربوطه پيگيري و رفع خواهد شد.
وي در ادامه به واگذاري شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي در سال 1390 به بخش خصوصي اشاره داشت و خاطرنشان كرد: نظر به سياست‌هاي دولت در راستاي خصوصي‌سازي فعاليت‌ها، شركت توسعه ايرانگردي و جهانگردي در سال 1390 از بخش دولتي خارج شده و به صورت خصوصي در استان‌ها فعاليت خواهد كرد.
مدير كل ميراث فرهنگي گلستان نيز در اين نشست گفت: تا كنون تعداد 55 بسته سرمايه‌گذاري كه مطالعات امكان‌سنجي آنها انجام شده و مجوزهاي لازم از سوي دستگاه‌هاي اجرايي را اخذ كرده‌اند، آماده براي سرمايه‌گذاري هستند.
فريدون فعالي تصريح كرد: اين بسته‌هاي سرمايه‌گذاري ضمن تنظيم شناسنامه براي هر يك از مناطق، بسترهاي سرمايه‌گذاري با مشخصات توجيه اقتصادي را فراهم مي‌آورند.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان اضافه كرد: در حال حاضر 260 ميليارد تومان طرح ارائه شده در حوزه سرمايه‌گذاري اين استان در صف بهره‌مندي از تسهيلات بانك‌ها هستند كه در صورت بهره‌مند نشدن از اين تسهيلات با مشكلات عديده‌اي مواجه خواهند شد.
وي گفت: در زمينه ميراث فرهنگي و موزه‌ها، فعاليت‌هاي گردشگري دريايي، بنادر و كشتيراني براي توسعه اكوتوريسم و فعاليت‌هاي گردشگري مرتبط با منابع آب استان و توريسم درماني اين استان فرصت‌هاي بي‌شماري براي سرمايه‌گذاري وجود دارد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان اظهار اميدواري كرد؛ با اين روند و ادامه افزايش سرمايه‌گذاري گردشگري در اين استان، در سال‌هاي آينده شاهد توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در گلستان باشيم.
در پايان اين نشست تعدادي از سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري اين استان مشكلات و موانع خود را مطرح كردند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1540.html )