عنوان خبر:بازديد هيات بازرگاني استان گلستان از استان آكتائوي قزاستان
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 21:16:59


در راستاي اجرايي كردن تفاهم‌نامه منعقده ميان استانداران استان گلستان جمهوري اسلامي ايران و استان مانگستائو جمهوري قزاقستان كه در مهرماه 1389 به امضا رسيده بود هيات بازرگاني استان گلستان از استان آكتائوي قزاقستان بازديد كرد.



به گزارش ايرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، يك هيات اقتصادي روز يكشنبه از استانداري، سازمان بازرگاني و اتاق بازرگاني استان گلستان به منظور گسترش مناسبات دوجانبه و همچنين ايجاد روابط اقتصادي بلندمدت در بخش هاي كشاورزي و دامپروري، صنعت، بازرگاني، سرمايه گذاري و انتقال فن آوري هاي جديد به مدت چهار روز به بندر آكتائو جمهوري قزاقستان سفر و با آيتكولوف جانشين استاندار، ژورنباسوف معاون استاندار، وارد كنندگان كالا و نمايندگان بخش‌هاي كشاورزي، صنعت و بازرگاني آن استان ملاقات كرد.
در اين ديدارها در خصوص گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و بازرگاني ميان دو استان از جمله عرضه مستقيم محصولات كشاورزي و مواد غذايي ايران در آكتائو، همكاري‌هاي توريستي و برقراري تسهيلات به منظور صدور بيشتر كالاها و تكنولوژي ايراني به ويژه در بخش‌هاي كشاورزي، دامپروري، مرغداري و پرورش ماهي به مانگستائو توافقاتي صورت گرفت.
همچنين طرف ايراني آمادگي تاسيس يك بيمارستان تخصصي مدرن در شهر اكتائو و پذيرش دانشجو در دو رشته محيط زيست و اكولوژي دريايي را اعلام كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1546.html )