عنوان خبر:اوريف‌ليم به دنبال اشاعه‌ فرهنگ برهنگي
يكشنبه 17 بهمن 1389 - 21:44:36


شركت هرمي اوريف‌ليم علي‌رغم توقف فعاليت‌هايش در ايران به دنبال اشاعه‌ فرهنگ برهنگي، اصالت دادن به بي‌اصالتي ديني و استحاله ارزش‌ها با حركت نرم و ايجاد شبكه‌ براي پناه دادن و سازماندهي زنان و دختران فراري است.



به گزارش فارس، روز گذشته دفتر شركت اوريف ليم در ميدان صادقيه پلمپ شد، اين دفتر كه شعبه‌اي از نمايندگي اوريف ليم ارمنستان بود، از خلاء موجود استفاده كرده و قصد داشت تا بار ديگر فعاليت اين شركت هرمي را در كشور ساماندهي كند.

شگرد جديد دفتر اوريف‌ليم به گونه‌اي بود كه اقلام آرايشي اوريف‌ليم را كه به دليل توقف فعاليت شركت در ايران روي دست اعضا مانده بود، با قيمتي نازل خريداري و انبار مي‌كرد.

بررسي فعاليت شركت هرمي اوريف ليم و هدف‌گذاري‌هاي اين شركت مي‌تواند گره‌هاي بسياري از پشت پرده اوريف‌ليم را باز كند. هر چند پيش از اين خبرگزاري فارس درباره اين شركت هرمي و اهداف شومش اطلاع‌‌رساني‌هاي لازم را انجام داده است. هرگونه خريد و فروش محصولات اوريف‌ليم در ايران ممنوع است.

بررسي‌ها انجام شده در ميان اسناد و مدارك به دست آمده از شركت اوريف‌ليم در تهران و همچنين برخي اعترافات اعضاي اين شركت هرمي، حقايق ديگري را آشكار كرده است. روش جذب نامناسب و غيراخلاقي در اوريف‌ليم و عدم توجيه مناسب اقتصادي عضويت در اين شركت از مباحث قابل توجه است.

* فتنه شبيخون فرهنگي، هدف‌گذاري شركت اوريف ليم

تبعات اجتماعي و فرهنگي در شركت اوريف‌ليم به گونه‌اي بود كه مي‌بايست فصلي جداگانه را به آن اختصاص داد. چرا كه فاجعه‌اي در اين زمينه در حال وقوع بود كه مي‌توانست آسيب اجتماعي شديدي را به مملكت اسلامي‌مان وارد كند.

با توجه به نحوه شكل‌گيري شبكه انساني و نيز خلا‌هاي موجود در پلن درآمدزايي، بايد گفت آنچه در حال شكل‌گيري است يك حركت سيستمي جهت استحاله فرهنگي بود.

از آنجا كه روح حاكم بر پلن درآمدزايي اين شركت عدم موفقيت سطوح پائيني است و همچنين در ذات اين پلن اين نكته نهفته است كه هر كس جهت درآمد بيشتر و سود خود، مي‌بايست دايركت‌هايش را به سمت سود كمتر سوق دهد، بدين معني كه فعاليت در اين سيستم براي همه اعضا برنده-برنده نيست بلكه برنده-بازنده است و اساساً اين ساختار براي اعضا توجيه اقتصادي ندارد (با توجه به زمان گذاري و ميزان زحمت) لذا هيچ‌گاه افرادي كه در مباحث اقتصادي تسلط دارند و ساختار را بخوبي درك مي‌كنند به منظور درآمد وارد اين سيستم نمي‌شوند و غالباً سبك جذب افراد بي‌اطلاع نگه داشتن مخاطبان و جذب ايشان در بي‌اطلاعي است چه اينكه بعضاً خود اعضا به اين نكته اشاره مي‌كنند كه ما نبايد همه چيز را بدانيم! افرادي وارد اين سيستم مي‌شوند كه داراي سطح اطلاعات بسيار كمي هستند.

* سطح فرهنگي اعضاي اوريف‌ليم

محصولات شركت هرمي اوريف‌ليم توليدات آرايشي است و از آنجايي كه اقبال براي خريد اين محصول در قشر خاصي وجود دارد لذا با توجه به بحث قبلي كه مطرح شد اين افراد داراي اطلاعات كمي هستند و همچنين داراي فرهنگ خاصي هستند كه به اين محصولات اقبال زيادي دارند افرادي كه در اين سيستم مشاهده مي‌شوند عمدتاً كساني هستند كه قيود ظاهري مذهبي را رعايت نمي‌كنند و غالباً از جنس مونث هستند.

* جذب افراد با انحراف اخلاقي

شركت هرمي اوريف‌ليم براي فردي كه وارد سيستم مي‌شود، توجيه اقتصادي ندارد لذا براي اينكه بتوانند افراد زيادي را جذب كنند گروهي از مردم را بعنوان جامعه هدف خود انتخاب كرده‌اند كه علاقه زيادي به اختلاط دختر و پسر و نيز خوش‌گذراني دارند و به همين دليل عناوين جذاب براي اين گروه در ساختار معرفي و نيز الگو سازي و هدفگذاري طراحي شده است.

* فضاي جذاب اختلاط

- ستاره شدن و الگو شدن دختران بد حجاب با درآمد بالا كه فقط در سطح اول چنين درآمدي وجود دارد.
- ايجاد هدف‌هايي چون شركت در جشن‌ها، سمينارهاي خارج از كشور با امكان اختلاط و شرب خمر و... .

* روش جذب نامناسب و غيراخلاقي:

در سيستم هرمي اوريف‌ليم اگر مخاطب فروشنده كالا مذكر باشد با ارائه كاتالوگ‌هايي كه اساساً با بدترين شيوه‌ي استفاده‌ي ابزاري از زن طراحي شده و همچنين از طريق دختراني كه براي فروش كالا خود را مثل يك مانكن و ويترين آرايشي در مي‌آورند به سراغ وي مي‌روند كه نمونه كاملاً شفاف استفاده غير اخلاقي از نيازهاي جنسي نسل جوان براي جذب افراد و فروش است.

حال با توجه به عناوين ذكر شده از نظر جامعه‌شناختي مباحث ذيل قابل طرح است: اشاعه‌ي فرهنگ برهنگي توسط قدرت شبكه، ايجاد سير مناسب براي اصالت يافتن بي‌فرهنگي و بي‌اصالتي ديني، تجميع قشر عظيمي از جوانان كه نياز به بستري براي حركت اجتماعي دارند كه مي‌تواند منشاء اخلال‌هاي اجتماعي مي‌شود. (مانند جنبش سبز) و استحاله ارزش‌ها با حركت نرم.

* اشاعه‌ي فرهنگ برهنگي توسط قدرت شبكه: از آنجا كه قشري كه در حال جذب به اين شبكه بودند قشري با تقيد پائين مذهبي هستند و نحوه عضوگيري و ماهيت كالا به گونه‌اي است كه اساساً اين قشر جذب مي‌شدند و اگر افرادي مذهبي هم وارد اين گروه شوند براي جذب مخاطب مجبور به استفاده از جاذبه‌هاي اين شبكه مي‌شدند و ساختار قدرتمند شبكه‌اي باعث رشد بي حد و حصر اين نوع از ابتذال مي‌شد.

* ايجاد سير مناسب براي اصالت يافتن بي فرهنگي و بي اصالتي ديني: از منظر جامعه شناختي هر گروهي به دليل گروه بودن و جمع بودن، داراي اصالت و ارزش خاص خود است؛ در قرآن نيز آمده است كه دليل جذب "بِما لَدَيهِم فَرِحون " است. لذا حتي اگر در جامعه تاكنون ما براي اين سطح از فرهنگ اصالتي قائل نبوديم اصل گروه شدن و هدف دار شدن اين قشر باعث اصالت ارزشي براي ايشان مي‌شود كه هر جواني با هويت ضعيف خواستار عضويت در اين گروه‌ها مي‌شود كه طبعاً داراي لذايذ جنسي و ضداخلاقي نيز است.

* تجميع قشر عظيمي از جوانان كه نياز به بستري براي حركت اجتماعي دارند كه مي‌تواند منشاء اخلال‌هاي اجتماعي مي‌شود. (مانند جنبش سبز):
از آنجايي كه افرادي چون سبزها مكاني براي جمع شدن ندارند اين شركت بستري براي اين افراد ايجاد كرده و از طريق همپوشاني رنگي با اين گروه خود را به اين تفكر نزديك كرده است هر چند كه دليل رنگ سبز موجود در لوگوي شركت، دكورها، نشريات، مچ بندها و برشورها را مسائل ديگري بيان مي‌كنند. فضاي مناسبي در اين مجموعه براي اشاعه اين فرهنگ ايجاد شده است كه اسناد آن در Group تشكيل شده توسط آنان در سايت FaceBook بصورت شفاف قابل ملاحظه است.

* استحاله ارزش‌ها با حركت نرم:
وقتي يك گروه اجتماعي كه سطح ضعيف فكري و ارزشي دارد با استفاده از قدرت شبكه تكثير شد و اصالت يافت رهبران اين گروه با الگوسازي ستاره‌هاي خود و اشاعه تفكر و فرهنگ رفتاري و پوششي آنها، شروع به استحاله نرم ارزشي در جوانان مي‌كنند. اين موضوع را مي‌توان در گروههاي داخلي كه با حضور ليدرها و الگوسازي اين شركت ايجاد شده كه البته آن را خودجوش مي‌نامند نيز كاملاً واضح مشاهده كرد و متاسفانه در آنها برهنگي بعنوان يك ارزش و يك اصل تبليغ مي‌شود.

مسير مورد نظر مؤسسان اين سيستم هيچ چيزي جز منفعت مادي نيست زيرا در اين سيستم كه از نظر اقتصادي براي اعضا توجيهي ندارد و در طول زمان همه متضرر مي‌شوند تنها راه عضوگيري همان توجه به علايق قشري است كه خود تحت تهاجم فرهنگي و تضادهاي موجود در جامعه قرار گرفته‌اند.


* نگاه كلي به تبعات و آسيب‌هاي اجتماعي تكثير هرمي شركت اوريف ليم:

در اين شركت افراد دعوت مي‌شوند كه وارد تيم و شبكه‌اي شوند كه جذابيت‌هاي بسياري در آن وجود دارد در ابتدا محلي است كه نزديكترين دوستان يك فرد درآن وارد شده‌اند و از طرف آنها به اين فرد معرفي مي‌شود. جذابيت ديگري كه در اين جا وجود دارد محيط باز اجتماعي براي پاسخگويي به غرايز يك جوان است از تلاش براي رشد و نشان دادن توانمندي‌ها تا مسائل جنسي در اوريف‌ليم مي‌توان ديد.

از آن‌جايي كه محصولات اوريف ليم محصولات آرايشي است بحث زيبايي و نشان دادن اين زيبايي‌ها و ايجاد فضاي نامتعارف رابطه و بوجود آمدن انحرافات اخلاقي به شدت زياد است. جوانان و دانشجوهايي كه قبل از اين براي داشتن رابطه با جنس مخالف فرصتي نداشتند اين بستر تمام فرصت‌ها را براي ايشان فراهم مي‌آورد و كليد انحراف عملي آنها اينجا زده مي‌شود.

اين دقيقاً مساله‌اي است كه در تبليغات شركت به وضوح ديده مي‌شود وقتي جواني براي معرفي مي‌رود جنس مخالفي براي استقبال، پاسخ به سئوالات و... به سمت او مي‌رود تا بتواند ارتباط احساسي و هيجاني ايجاد كند.

يكي از نكاتي كه بسيار در مجموعه‌ها ديده مي شود اين است كه اوريف ليم ويترين آخرين محصولات خود را خود افراد مي‌داند و تأكيد دارد كه خانم‌هاي جوان از اين محصولات آرايشي بصورت كامل روي بدن خود استفاده كنند و با نشان دادن آن به ديگران فروش را انجام دهند.
در كنار اين مطلب بصورت هفتگي يك سري جلسات نمايش محصولاتي وجود دارد كه اصطلاحا جلسات " شو " گفته مي‌شود كه در آن دختران جوان و زيبا آخرين محصولاتي كه در اين ماه توسط اوريف ليم ارائه شده را روي بدن و صورت خود استفاده مي‌كنند و در آن جلسه افراد مختلف آقايان و خانم‌ها مي‌توانند نحوه آرايش، كيفيت لوازم را ببينند.

سمينارهايي هر چند وقت يكبار در كشورهاي مختلف برگزار مي شود كه با نام " شام دايركتورز " ناميده مي‌شود،اين سيستم دقيقاً برطبق شعار خود حركت مي‌كند و اين شعار كاملاً مخالف با مباني ديني ماست و هنگامي كه اين شعار را به عنوان ايدئولوژي، مكتب و شيوه‌ي زندگي به صورت شبكه‌اي گسترش مي‌دهد نتيجه‌اي كه صورت مي‌گيرد اين است كه يك شبكه‌ي انساني منسجم با يك خرده فرهنگ در جامعه شكل مي‌گيرد و اين افراد همه بدنبال خوشگذراني و جذابيت‌هاي ظاهري هستند.

شعار اوريف‌ليم اين است:

1. جذاب باشيد

2. درآمد كسب كنيد 3. خوش بگذرانيد

افرادي كه وارد اين شبكه هستند هر اعتقادي هم داشته باشند ديگر نمي‌توانند بر اعتقادات خود بايستند چرا كه عملاً فرهنگ اين شبكه اعتقادات مذهبي افراد را در خود هضم مي‌كند وقتي فردي چند سال بصورت شبانه‌روزي با عده‌اي تماس دائم داشته باشد كه هر روز به فرهنگ خوشگذراني و غرايز نفساني تاكيد دارند كاملاً شبيه آنها مي‌شود و اين يعني تكثير مؤثر يك فرهنگ چيزي كه اينترنت و ماهواره و فيلم‌هاي پورنو توان ايجاد آنرا نداشت ولي ساختار اوريف ليم بصورت كاملا قانوني در حال گسترش آن است.

كساني كه در شبكه‌هاي انساني فعاليت كرده‌اند كاملاً مي‌توانند قدرت تكثير فرهنگ را لمس كنند و شبكه‌ي اوريف ليم دقيقاً از اين قدرت بهره مي‌برد. وقتي يك شبكه‌ي اجتماعي وجود داشته باشد هر چيزي مي‌تواند در آن تكثير شود و وقتي فرهنگ يك شبكه‌ي اجتماعي مانند اوريف ليم تفكرات اومانيستي و ليبرالي باشد ديگر محدوده‌اي براي خود نمي‌شناسد و هر فرهنگي حتي خودجوش از داخل شبكه مي‌تواند در آن تكثير شود.

بر اساس يك پژوهش ميداني شبكه‌ي اجتماعي‌اي كه اوريف ليم ايجاد كرده ملجا و پناه بسيارخوبي براي دختران فراري و زنان روسپي است كه مي‌تواند بصورت كامل آنها را سازماندهي كند. فراهم آمدن درآمد و مشتري چيزي است كه اين شبكه فراهم مي‌آورد.

معمولاً شبكه‌هاي قبلي اين زنان خيلي ضعيف و با گستره‌ي كم بود و امكان تبليغ وجود نداشت و از لحاظ امنيتي كاملاً در خطر بودند ولي در اينجا اين فرصت ايجاد شده است كه در لواي فعاليت بازاريابي هم امنيت تبليغ داشته باشند و هم گستره و انسجامي بيشتر.

مسئله‌ي ديگري كه بسيار جلوه‌گر مي باشد اين است كه شبكه‌هاي اجتماعي در زمينه هاي سياسي نيز كاملاً قدرتمند هستند و امكان فعاليت‌هاي قدرتمند تشكيلاتي زيرزميني (حتي قوي تر از تشكيلات احزاب)، ايجاد تفكرهاي التقاطي و انحرافي و تكثير آنها، گفتمان‌سازي و مطالبه‌گري و فشار از پايين را دارند و مي‌توان گفت در انتخابات اخير در كنار شبكه‌هاي اجتماعي اينترنتي مانند فيس بوك و توييتر كه صرفاً جنبه‌ي اطلاعاتي و پخش شايعه داشتند شبكه‌هاي انساني مثل اوريف ليم و گلدكوئست تاثيرگذاري خيلي بيشتري داشتند و هنوز هم در اين مسير فعاليت مي‌كنند و بعيد به نظر مي‌رسد كه اين مسائل از محلي هدايت نشود و به طور خودجوش اين روال وجود داشته باشد.

همچنين اين تهديد نيز وجود دارد كه در اين شبكه مذاهب ساختگي و مكاتب مختلف از قبيل بهاييت، وهابيت، كابالا و شيطان پرستي ترويج شود چرا كه اكثر مخاطبان اين شبكه افرادي هستند كه تقيدات مذهبي و ديني چنداني ندارند و اگر هم داشته باشند در اين شبكه تقيدات آنها به آرامي و در طول زمان استحاله خواهد شد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1550.html )