عنوان خبر:ميزان سرمايه گذاري صنعتي و معدني كشور پنج برابر شده است
دوشنبه 18 بهمن 1389 - 17:29:59


معاون وزير و دبير ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي كشور گفت:
ميزان سرمايه گذاري صنعتي و معدني كشور در برنامه چهارم نسبت به برنامه سوم توسعه پنج برابر شده است.



'افشين روغني' شامگاه يكشنبه در سي و نهمين جلسه ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي كشور در استان گلستان اظهار داشت: در برنامه سوم توسعه ميزان سرمايه گذاري صنعتي و معدني در كشور حدود 130 هزار ميليارد ريال بوده كه اين حجم از سرمايه گذاري در برنامه چهارم توسعه به بيش از 700 هزار ميليارد ريال رسيد كه رشدي پنج برابري را نشان مي دهد.
وي با اشاره به خيزش بسيار بزرگ وزارت صنايع و معادن در راستاي توسعه صنعت و معدن كشور گفت: پيش بيني مي شود در سال اول اجراي برنامه پنجم توسعه، ميزان سرمايه گذاري صنعتي و معدني كشور حدود يك سوم ميزان سرمايه گذاري در كل برنامه چهارم باشد كه قطعا رشد چشمگير صنعتي و معدني كشور را در پي خواهد داشت.
معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنايع و معادن گفت: پس از تصويب تشكيل ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي كشور، تاكنون طي 39 نشست كه در 30 استان كشور برگزار شده، 10 هزار مصوبه براي روان سازي كار و توليد در كشور داشته است.
روغني افزود: 70 درصد مشكلات مطرح شده توسط صنعتگران و معدنكاران در خصوص مسائل بانكي، 25 درصد در خصوص مسائل معدني و شهرك هاي صنعتي و پنج درصد در خصوص مسائل مربوط به محيط زيست، گمرك، ماليات، امور اراضي و ساير مباحث بوده است.
وي گفت: در سفر سوم هيات دولت به استان گلستان اعضاي ستاد تسهيل در محل سازمان صنايع و معادن استان حضور يافته و مشكلات صنعتگران و معدنكاران را رسيدگي كرده اند.
وي ادامه داد: بيشتر مصوبات سفر قبل، اجرايي شده و يا در دست اجراست و با توجه به اين كه تعداد متقاضيان در استان گلستان نسبت به ساير استان ها كمتر است، نشان دهنده اين است كه مشكلات صنعتگران و معدنكاران توسط مسئولان استان رسيدگي شده و مشكل حادي وجود ندارد.
در اين جلسه سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان نيز گفت: به دستور رياست جمهور ستاد تسهيل امور و پشتيباني واحدهاي توليدي و شهرك هاي صنعتي كشور به منظور رفع مشكلات واحدهاي توليدي در سطح تمامي استان هاي كشور و با مسئوليت وزير صنايع و معادن تشكيل مي شود كه اين ستاد در استان گلستان نيز تشكيل شده است.
مهندس 'حسين طلوعيان' افزود: نمايندگان تام الاختيار وزارتخانه هاي صنايع و معادن، اقتصاد و دارايي، رفاه، كار و امور اجتماعي، بانك مركزي و 9 بانك عامل، اعضاي اين ستاد هستند كه در قالب كميته هاي امور مالياتي، امور گمركي و تامين اجتماعي، بانك ها، معادن و صنايع معدني، انرژي، محيط زيست و شهرك هاي صنعتي، توليد و سرمايه گذاري، مشكلات و درخواست هاي صنعتگران و معدنكاران استان را بررسي كرده اند.
وي ادامه داد: مصوبات اين ستاد در حقيقت مصوباتي هستند كه از طرف رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن صادر مي شود و لازم الاجرا براي همه دستگاه هاي اجرايي ذيربط است.
مهندس طلوعيان يادآور شد: از ده روز پيش فراخوان ستاد تسهيل در استان آغاز شده است و از كليه مديران واحدها و صاحبان طرح هاي صنعتي خواسته شده تا از طريق سايت ستاد تسهيل درخواست خود را ثبت نمايند و حدود 400 درخواست در اين سامانه ثبت و در كميته هاي مربوطه بررسي شده است.


ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1552.html )