عنوان خبر:ضرورت آموزش‌هاي شهروندي در مدارس گرگان
دوشنبه 18 بهمن 1389 - 17:31:56


رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر گرگان نيز بر ضرورت آموزش‌هاي شهروندي در مدارس اين شهرستان تاكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي شهر گرگان، قاسم حاج‌محمدي اظهار داشت: بايد سعي كرد از روش‌هاي متناسب با علايق و سلايق دانش‌آموزان در آموزش‌هاي شهروندي استفاده كرد.
وي با پيشنهاد تدوين طرح آموزش و پرورش در آموزش‌هاي شهروندي با زمان‌بندي و تفكيك موضوعي مشخص، تصريح كرد: ارائه اين نوع آموزش‌ها زماني به نتيجه خواهد رسيد كه مستمر و با برنامه‌ريزي جامع انجام شود.
در ادامه اين نشست منصور عتيقي، معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش استان نيز با تاكيد بر ضرورت پيشگيري و مبارزه با اعتياد در جامعه مشاركت شهرداري و آموزش و پرورش را در اين خصوص پيشنهاد كرد.
حوريه رضواني معاون آموزش ابتدايي اداره كل آموزش و پرورش نيز در ادامه با پيشنهاد واگذاري فضاي مناسب براي توسعه كمي دوره‌هاي پيش دبستاني به منظور توسعه آموزش و پرورش، توسعه سرويس اياب و ذهاب ويژه مدارس را براي برگزاري اردوهاي دانش آموزي خواستار شد.
ناصر گرزين، رئيس دفتر تحقيق و پژوهش شوراي شهر نيز با اشاره به طرح‌هاي در دست اقدام گرگان 1404گفت: سعي داريم در اين طرح به يك شهر بانشاط و شاداب دست يابيم كه برنامه‌ها و پيشنهادات آموزش و پرورش در تحقق اين هدف بسيار راهگشا خواهد بود.
زهرا نورا نيز با تاكيد به موفقيت‌هاي آموزش و پرورش استان طي سال‌هاي اخير گفت: ارتقا رتبه كنكور استان در سطح كشو، ساماندهي نيروهاي انساني، پرداخت مطالبات فرهنگيان و استخدام يك هزار و 200 نيرو جديد در سازمان بخشي از موفقيت‌هاي اين سازمان بود.
وي با اشاره سهم پنج درصد آموزش و پرورش از منابع درآمدي شهرداري اظهار داشت: پيشنهاد مي‌كنم آموزش و پرورش اين بودجه را به جاي هزينه‌هاي عمراني صرف برنامه‌هاي فرهنگي كند.
اين عضو شوراي شهر گرگان همچنين با تاكيد بر اينكه وزارت آموزش و پرورش و شوراي عالي استان‌ها تفاهم‌نامه همكاري در زمينه‌هاي گوناگون آموزشي و مديريت شهري امضا كردند، تصريح كرد: آموزش و پرورش با داشتن بيشترين نيروي انساني و حضور در تمام شهرها و شوراها به عنوان گسترده‌ترين نهاد عمومي در عين اينكه از ظرفيت بالايي برخوردار هستند، هر دو مشكلات فراواني هم دارند.
نورا با بيان اينكه آموزش و پرورش مي‌تواند از مديريت شهرداري‌ها بهره بگيرد و شهرداري‌ها نيز از ظرفيت مدارس استفاده كنند، اظهار داشت: آموزش و پرورش با داشتن بيشترين نيروي انساني و حضور در تمام شهرها و شوراها به عنوان گسترده‌ترين نهاد عمومي در عين اينكه از ظرفيت بالايي برخوردار هستند، هر دو مشكلات فراواني هم دارند.
وي افزود: آموزش و پرورش مي‌تواند از مديريت شهرداري‌ها بهره بگيرد و شهرداري‌ها نيز از ظرفيت مدارس استفاده كنند.
در پايان اين نشست عبدالرضا چراغعلي نيز با تاكيد بر اينكه مسئولان بايد عينك‌هاي بدبيني خود را در اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي بردارند و نگاه خوش‌بينانه‌تري به برنامه‌هاي فرهنگي داشته باشند، اظهار داشت: اميدواريم با پررنگ كردن تعاملات بين شوراي شهر، شهرداري و آموزش و پرورش گام موثري در تحقق اهداف فرهنگي خود برداريم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1553.html )