عنوان خبر:نصب 5000 تابلو نامگذاري در سطح شهر گرگان
دوشنبه 18 بهمن 1389 - 17:33:48


عضو شوراي اسلامي شهر از مهم‌ترين اقدامات انجام شده كميته نامگذاري در سه دوره گذشته را نصب 5 هزار تابلو نامگذاري براي معابر و ميادين شهر دانست.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، فائزه عبداللهي اظهار داشت: اين نام‌ها برگرفته از اسامي شهدا، مشاهير، تاريخ و وقايع و حوادث مهم شهر است.
وي افزود: با توجه به آيين‌نامه نامگذاري معابر و اماكن شهر، اين كميته سعي كرده است با انتخاب نام‌هاي داراي ريشه تاريخي، سياسي، مذهبي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي شهر و با در نظر گرفتن عدم تعارض اين نام‌ها با شان و منزلت جمهوري اسلامي ايران و شهروندان و متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌ها و اهداف متعالي انقلاب اسلامي در راستاي حفظ و تقويت فرهنگ ملي و محلي گام بردارد.
وي با بيان اينكه انتظار مي‌رود شهروندان عزيز به منظور تعامل بيشتر با كميته نامگذاري شوراي شهر، نام شهداي محل سكونت خود را براي پاسداشت و حفظ فرهنگ ايثار و شهادت به كميته اعلام كنند، تصريح كرد: طي نظرسنجي به عمل آمده از شهروندان كه در پاييز سال 1388 در 43 محله انجام شده است مردم نيز استفاده از نام شخصيت‌هاي علمي، ادبي، تاريخي و نام گل‌ها و اعداد و ارقام استقبال كرده‌اند.
اين عضو شوراي شهر گرگان اظهار داشت: از جمله مصوبات كميته نامگذاري در خصوص بهره‌گيري از نام شخصيت‌هاي مهم تاريخ صدر اسلام و انقلاب اسلامي و شهداي گمنام در سطح معابر و ميدان‌هاي گرگان مي‌توان به خيابانهاي بلال حبشي (كوي مولوي)، ابوذر (ايرانمهر بالا و پائين)، شهيد مطهري، شهيد مفتح، شهيد نامجو، شهيد فلاحي، شهيد كلاهدوز، صياد شيرازي، شهيد صدوقي، شهيد همت، خيابان ولي‌عصر، شهيد باهنر و كوي امام رضا (ع) اشاره كرد.
وي افزود: در خصوص بهره‌گيري از وقايع مهم تاريخي نيز در نامگذاري معابر مي‌توان از خيابان‌هاي پنجم آذر، 22 بهمن، 12 بهمن، قدس، بلوار الغدير، شهرك امام، خيابان امام خميني (ره) و ميدان بسيج نام برد كه در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفت.
به گفته وي كميته نامگذاري شهر گرگان همچنين از مشاهير و شخصيت‌هاي علمي و ادبي بهره برده و با نامگذاري ميادين و معابر شهر از جمله فخرالدين اسعد گرگاني، ميدان معلم ثاني، هلالي استرآبادي، بلوار هيركان، جرجان، استرآباد، قابوس و شهرك هاي سعدي، حافظ، شهريار، مولوي، جامي، عطار نيشابوري، ملك‌الشعراي بهار، خيام، عنصري، لامعي و فرودسي سعي كرده است در حفظ و پاسداشت شخصيت اين مشاهير گام بردارد.
در پايان انتظار مي رود شهروندان عزيز به منظور تعامل بيشتر با كميته نامگذاري شوراي شهر، نام شهداي محل سكونت خود را براي پاسداشت و حفظ فرهنگ ايثار و شهادت و استفاده در اين كميته اعلام كنند.
عضو ديگر شوراي اسلامي شهر گرگان نيز در اين نشست با بيان اينكه نامگذاري معابر قبل از انقلاب اسلامي جنبه سياسي داشته است نه فرهنگي، گفت: برخي از نامگذاري‌ها در اين سال‌ها براي پيوند بيشتر ميان كشورها و اداي احترام انجام مي‌شد.
زهرا نورا با تاكيد بر اينكه نامگذاري معابر طي سال‌هاي اخير با ديدگاه فرهنگي مورد توجه مديران شهر قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: كميته نامگذاري شوراي شهرگرگان سعي كرده است با استفاده از نام مقدس شهدا در حفظ و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت گام بردارد.
وي با تاكيد بر ضرورت نامگذاري معابر به نام مبارك شهدا اظهار داشت: در فرهنگ اسلامي ما شهدا از ارزش و جايگاه والايي برخوردارند چنان كه امام علي (ع) فرمود خداوند براي گروهي كشته شدن و براي گروهي ديگر مرگ را مقرر كرده و هركدام به اجل معين خود آن سان كه او مقدر كرده است مي‌رسند پس خوش به حال مجاهدان راه خدا و كشتگان راه اطاعت او است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1555.html )