عنوان خبر:بار ترافیکی فضاهای آموزشی گلستان کاهش یابد
دوشنبه 18 بهمن 1389 - 18:58:04


مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، خواستار کاهش بار ترافیکی در فضاهای آموزشی و اعمال محدودیت های ترافیکی در این نقاط شد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عیسی پایین محلی صبح دوشنبه در دویست و نود و هفتیمن جلسه رسمی و علنی شورای شهر ضمن قدردانی از مدیریت شهری گرگان، رشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی شهرها را عاملی در پیچیدگی مدیریت شهری معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرهای کشورهای جهان سوم در شرایط فعلی از مشکلات عمده ای از جمله مهاجرت، ترافیک و کمبود امکانات مالی مواجه هستند، شیوه های جدید شهرداری و شورای شهر را در مدیریت شهری راهگشای بسیاری از مشکلات پیش رو دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان توجه به تحقیق علمی و پژوهشی را در برنامه ریزی جامع شهری موثر دانست بر تفاوت سیستم مدیریت شهری ایران با کشورهای پیشرفته تاکید کرد.

در ادامه این نشست منصور عتیقی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان نیز با تاکید بر ضرورت پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در جامعه مشارکت شهرداری و آموزش و پرورش را در این خصوص پیشنهاد کرد.

حوریه رضوانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش نیز در ادامه با پیشنهاد واگذاری فضای مناسب برای توسعه کمی دوره های پیش دبستانی به منظور توسعه آموزش و پرورش، توسعه سرویس ایاب و ذهاب ویژه مدارس را برای برگزاری اردوهای دانش آموزی خواستار شد.

فائزه عبداللهی سخنگوی شورای شهر گرگان نیز گفت: در اجرای تفکیک میدان بار پیروزی تعداد 11 غرفه از سوی هیات مدیره وقت به عنوان حق السهم به شهرداری واگذار شده است که از این تعداد چهار غرفه از سوی شهردرای به واجدان شرایط به صورت سرقفلی اجاره و واگذار شده است.

سخنگوی شورای شهر گرگان با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد این واگذاری با افزایش مال الاجاره قرارداد اجاره تمدید می گردید، افزود: با توجه به پیگیری و درخواست های مستاجرین شهرداری مبنی بر خرید و مالکیت غرفه ها مقرر شد شهرداری گرگان بر اساس نظر کارشناسی رسمی دادگستری نسبت به واگذاری ملکی غرفه های تحت اجاره و همچنین آگهی مزایده باقیمانده غرفه ها جهت فروش اقدام کند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1563.html )