عنوان خبر:سيد حسن نصرالله در حمايت از انقلاب مصر و تونس : انقلاب مصر چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر می‌دهد
سه شنبه 19 بهمن 1389 - 17:54:35


سید حسن نصرالله در سخنرانی امروز خود در گردهمایی علیه پیمان "كمپ دیوید " و حمایت از ملت مصر گفت: آنچه در مصر شاهد هستیم یک انقلاب کاملا مردمی است و قشرهای مختلف مردم در آن حضور دارند.



به گزارش رجانيوز، نصرالله كه سخنانش به طور مستقیم از شبكه‌های المنار لبنان و العالم پخش می‌شد، همچنین تاکید کرد: دوستان آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، انقلاب مردم مصر را انقلاب نان و آب و معیشت خوانده اند، و با این کار به شعور و کرامت مردم مصر توهین می کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با فریبکارانه خواندن رویکرد آمریکا و كشورهای اروپایی در برابر خیزش مردم مصر ، ادعای آنها درباره حمایت از خواسته ها و جنبش مردم مصر را دروغی بزرگ خواند و گفت: چه کسی باور می کند آمریکا که بزرگترین حامی رژیم مصر است و بیش از سه دهه است از رژیم دیکتاتوری مصر حمایت می کند، اکنون خواهان سرنگونی آن شود؛ قطعا هیچ کس این دروغ بزرگ را باور نمی کند.

سید حسن نصر الله گفت: مبارک در طول این سالها خدمات بی شماری به آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده است و هیچ کس باور نمی کند،اكنون آمریکا مدافع مردم مصر و سقوط مبارک شود.

وی همچنین بر همبستگی با ملت های مصر و تونس تاکید کرد.


مشروح سخنان دبیر كل حزب الله لبنان را در ادامه مي‎خوانيد:

دیكتاتورهای حامی آمریكا نمی‌توانند زیاد دوام بیاورند

دبیركل حزب‌الله با اشاره به اینكه دیكتاتورهای حامی آمریكا در منطقه دوام زیادی نخواهند داشت، تصریح كرد، با این حال آمریكا نمی‌خواهد تجربه انقلاب اسلامی ایران دوباره تكرار شود.

سید حسن نصرالله گفت، موضوع اعلام موضع حزب‌الله لبنان در قبال حوادث تونس و مصر به علت تعهد حزب‌الله به قرار گرفتن در كنار مظلومان و مقابل ظالمان است.

حزب الله تلاش داشت از طريق مصر به غزه دارو و غذا ارسال کند

سید حسن نصرالله گفت: اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم ملاحظه می‌كنیم كه خواهند گفت، معترضینی كه در شهرهای مصر و میدان التحریر تجمع كرده‌اند، را گروه‌های حماس و حزب‌الله یا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  تحریك و تشویق می‌كنند، ما در این زمینه تجربه تلخی از رژیم مصر داریم.

نصرالله در ادامه این سخنرانی به موضوع اسارت تعدادی از اعضای حزب‌الله در مصر اشاره كرده و گفت كه حزب‌الله تنها درپی این بود كه برادران مبارز در غزه غذا و دارو بفرستد، اما آنها با بزرگنمایی و تحریف این واقعه سعی كردند، آن را تلاش حزب‌الله برای گسترش تشیع در مصر قلمداد كنند.

حزب الله همبستگی خود را با ملت مصر اعلام می‌كند

سیدحسن نصرالله افزود: ما همه این تهمت‌ها را به جان خریدیم و گله‌ای نكردیم، اما اكنون ما همبستگی و ایستادگی خود را در كنار ملت مصر و جوانانش اعلام می‌كنیم همان طور كه همبستگی و ایستادگی خود را در كنار ملت ملت تونس و جوانانش نیز اعلام می‌ كنیم.

نصرالله گفت: پیش از پرداختن به سخنانم لازم است از دو ملت تونس و مصر به علت تاخیر چند روزه در اعلام مواضعمان عذرخواهی و تاكید می‌كنم؛ این تاخیر نه به خاطر تردید و شگفت زدگی یا تامل در حوادث بوده است ،زیرا همه احزاب لبنانی كه تاریخی دیرینه در مقاومت در برابر طرح‌های صهیونیستی – آمریكایی در منطقه دارند، هیچ‌گاه در نزاع میان حق و باطل موضع نظارگر را بخود نخواهند گرفت و بدانید همیشه نگران شما بوده است.

جنبش مردم مصر یك انقلاب واقعی است

وی ضمن ابراز همبستگی با مصری‌ها در انقلابشان گفت، ما در مقابل یك انقلاب واقعی و كامل در مصر هستیم، انقلابی كه مسیحیان نیز در كنار مسلمانان و سایر ادیان و زن و مرد و كوچك و بزرگ و بویژه جوانان در آن نقش دارند.

دبیركل حزب‌الله لبنان افزود: ما اكنون در مقابل انقلاب ملی و واقعی ملت مصر قرار داریم كه در آن مسلمانان و مسیحیان و جریانات و جناح‌های مختلف اسلامگرا و سكولار و ملی و قومی در كنار هم در انقلاب مشاركت دارند و همه مصری‌ها اعم از زن و مرد و جوان و پیر و دانشمند و كشاورز و نخبه حضور دارند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: با این حال حضور جوانان مصری در این انقلاب از اهمیت دیگری برخوردار است و به همین علت است كه ما می‌گوییم در برابر یك انقلاب واقعی قرار داریم كه نتیجه خواست، اراده و عزم ملت مصر است و همین خواست و اراده و عزم است كه شهید و زخمی تقدیم انقلاب می‌كند و در اعتصاب بسر می‌برد تا خود تصمیم بگیرد كه چه می‌خواهد و چه باید بكند و تا چه اندازه باید انجام دهد و به كجا می‌خواهد برسد و اوست كه تصمیم می‌گیرد، چه بگوید و چه انجام دهد.

نصرالله تصریح كرد:همه سخنان دشمنان كه گفته اند معترضان مصر از خارج تحریك و تامین می‌شوند،‌ اتهاماتی بیش نیست و در عین حال هر كمكی كه از بیرون به رژیم مصر شود، مطمئن هستیم كه در برابر اراده ملت مصر و جوانانش درهم خواهد شكست.

مهم‌ترین وظیفه ما تبیین ماهیت واقعی انقلاب مصر است

سید حسن نصرالله گفت: ما از همان روز اول با برادران مصری‌ خود كه در عرصه حضور دارند، مشورت كردیم و آنها به ما گفتند كه از موروثی شدن حكومت ناراضی‌اند و علیه آن بپا خواهند خاست.

نصرالله افزود: اكنون همه چیز به پایان رسید و من از برخی  تلویزیون ‌های رسمی مصر سخنانی شنیدیم كه ما از آن واهمه نداریم و مطمئن هستیم این سخنان اتهاماتی بیش نیستند كه در برابر اصالت و پاكدامنی مصری‌ها سقوط خواهد كرد.

وی تصریح كرد: اكنون ما همبستگی خود را با ملت مصر و دفاع از این انقلاب اعلام و تاكید می‌كنیم یكی از مهمترین مسئولیت‌هایی كه بر عهده ما است تبیین ماهیت واقعی و حقیقی این انقلاب است.

انقلاب مصر تسلیم شدن در برابر آمریكا را نمی‌پذیرد

سید "حسن نصرالله " در ادامه سخنرانی خود ماهیت و محور اصلی انقلاب مصر را اسلامی بودن دانست و گفت، تفسیرهای بسیاری از دوستان اسرائیل و آمریكا می‌شنویم كه سعی دارد این انقلاب را انقلاب نان و گرسنگی معرفی كند، اما حقیقت آن است كه بر اساس افرادی كه در مصر تجمع كرده‌اند، ما در مقابل انقلاب كاملی قرار داریم كه انقلاب فقرا و آزادگان و انقلاب كسانی است كه خواری و ذلت را رد می‌كنند.

نصرالله افزود: این انقلاب برای كسانی است كه تسلیم شدن در برابر آمریكا را رد می‌كنند و این انقلاب انسانی، سیاسی، اجتماعی و علیه ظلم و استبداد و فساد و گرسنگی و از بین بردن امكانات كشور و علیه سیاست‌های دولت مصر در زمینه درگیری‌های اعراب و اسرائیل است.

وی تاكید كرد: باید برچسب‌هایی كه آمریكایی‌ها به انقلاب مصر می‌زنند، بزداییم.

دبیركل حزب‌الله لبنان تصریح كرد، از مهم‌ترین وظایف كسانی كه با انقلاب مصر اعلام همبستگی می‌كنند، پاك كردن آن از همه  چیزهایی است كه آمریكایی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهند به آن بچسبانند، ما قبلا شنیده بودیم كه انقلاب در تونس به دست آمریكا ایجاد شد و با هماهنگی و همكاری آمریكایی ها ایجاد شده است.

نصرالله افزود: این ظلم بزرگی به هر انسان عربی و مسلمان و آزاده است كه این گونه در قبال انقلاب‌های مصر و تونس فكر كند، این ظلم و اهانتی علیه ملت تونس و مصر است، و اراده و فرهنگ این جوانان و ملت‌ها را زیر سوال می‌برد.

براندازی رژیم مبارك از سوی آمریكا اهانت و ظلم به ملت مصر

دبیركل حزب الله لبنان افزود: چه كسی می‌تواند باور كند كه آمریكا رژیمی را براندازی كند كه این همه خدمات مفید و ارزنده به آن ارزانی داشته و مخلصانه و صادقانه در خدمت منافع و آرمان‌ها و پروژه‌های آن در منطقه كار كرده است، حتی اگر از مقامات جمهوری خواه و دموكرات نیز این موضوع را بشنویم، اما ممكن است كسی اینگونه باور كند كه آمریكا به این صورت نظام مبارك را براندازی كند؟

امام خمینی(ره) شخصیتی صادق و وفادار به ملت و معتقد به نظام

سید حسن نصرالله تصریح كرد، این همان چیزی است كه در انقلاب سال 1979 در ایران اسلامی نیز شنیدیم، در آن زمان می‌گفتند كه امام خمینی(ره) وابسته به سیا است و دولت آمریكا انقلاب اسلامی را در اصفهان و سایر شهرهای ایران ایجاد كرده است، اما حقیقتی كه با پیروزی انقلاب و گذشت سال‌های متمادی واضح شد، این بود كه ایشان شخصی وفادار و صادق و معتقد به اسلام بود و به دنبال خواسته‌های ملت و امت اسلام بود، در مورد جوانان مصر و تونس نیز وضع به همین صورت است.

مبارك بدترین دیكتاتور منطقه است

دبیركل حزب‌الله لبنان گفت: البته آمریكایی‌ها تلاش می‌كنند كه این انقلاب را برای خود مصادره كنند، آنها می‌خواهند به این ترتیب وجهه خود را در منطقه بهبود بخشند و خود را حامی ملت‌ها بنامند، آنهم بعد از اینكه ده‌ها سال از بدترین دیكتاتور‌های منطقه كه همان حسنی مبارك است، حمایت كردند.

ملت های عربی و اسلامی دشمن سیاست‌های آمریكا

سید حسن نصرالله به طرح های اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریكایی‌ها در زمینه مردم خاورمیانه اشاره كرده و گفت، آنها از سالهای طولانی ما را زیر نظر دارند، آنها طرح ‌های زیادی را برای شناخت رویكردهای ملت‌های منطقه انجام داده‌اند، نتیجه این طرح ها و تحقیقات نیز در روزنامه‌های آنها موجود است.

نصرالله افزود: نتیجه این طرح ها این است كه بیشتر ملل عربی و اسلامی دشمن سیاست‌های آمریكا در منطقه هستند، البته این بدان معنی نیست كه با مردم آمریكا دشمن هستند،زیرا بسیاری از مردم آمریكا نیز از سیاست‌های كشورشان در خارج خبر ندارند و بسیاری این سیاست‌ها را قبول نمی‌كنند.

نصرالله به جنگ 33 روزه در لبنان و جنگ 22 روزه در غزه اشاره كرده و گفت، این جنگ‌ها با حمایت آمریكا از اسرائیل انجام شد، در عراق و افغانستان نیز این كشور به صورت مستقیم وارد عمل شد، آمریكا در زمینه حقوق بشر و آزادی نیز سیاست‌های دوگانه دارد.

رژیم های عربی و دیكتاتور حامی آمریكا نزد ملت‌ها ارزشی و اعتباری ندارند

به گفته سید حسن نصرالله، نتایج این تحقیقات نشان داد، تغییرات بزرگی در منطقه در حال وقوع است، آنها فهمیده‌اند كه رژیم های عربی و دیكتاتور حامی آمریكا و غرب كه بر خلاف اراده ملت‌ها با آمریكا و اسرائیل همكاری می‌كنند، نمی‌توانند زیاد سر پا بمانند، آنها فهمیده‌اند كه سران كشورهای عربی نزد ملت‌ها ارزش و اعتباری ندارند، تحقیقات آنها نشان داده است كه برخی سران عربی و اسلامی كه سرافرازانه در زمینه فلسطین اعلام موضع كرده‌اند، مورد اعتماد و محبوب ملت‌ها هستند.

آمریكا نمی‌خواهد تجربه انقلاب ایران دوباره تكرار شود

سید حسن نصرالله افزود: به همین علت است كه آمریكا نگران آینده منطقه است،‌آنها از تجربه تلخ انقلاب اسلامی ایران برای خود عبرت گرفته‌اند و نمی‌خواهند كه این موضوع دوباره برای آنها تكرار شود، آنها می‌دانند كه همپیمانان آمریكا و غرب آینده خوبی در منطقه ندارند.

تنها امنیت و منافع اسرائیل برای آمریكا مهم است

نصرالله در ادامه سخنان خود تاكید كرد، تنها چیزی كه برای آمریكایی‌ها در منطقه مهم است، امنیت و منافع اسرائیل است، ‌برای آنها مهم نیست كه در كشورهای منطقه چه كسی قدرت را در دست داشته باشد، برای آنها تنها این مهم است كه كسی كه قدرت را در این كشورها در دست دارد، و رئیس‌جمهوری فلان كشور در راستای منافع اسرائیل كار كند.

نصرالله ادامه داد: آنها می‌دانند كه مقابله و درگیری‌های خونین در این انقلاب برای آنها نتیجه‌های مصیبت‌باری دارد، به همین علت است كه‌ آمریكا می‌خواهد در این انتقال قدرت در مصر منافع خود را تامین كند، آنها می‌خواهند در این انتقال، مناسبات و طرح های خود را در منطقه محافظت كند.

حمایت صریح اسرائیل از مبارك و دیكتاتورهای منطقه

دبیركل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی امروز خود در گردهمایی علیه پیمان كمپ دیوید و حمایت از ملت مصر گفت: نگاه كنید كه اسرائیلی‌ها از 14روز پیش چگونه از حوادث مصر آشفته شده‌اند، قصد ندارم رژیمی را كه ملت آن امروز آن را به چالش كشیده است، توصیف كنم، اما می‌گویم كه نگاه كنید كه اسرائیلی‌ها درباره ارزیابی رژیم مصر و خدمات راهبردی آن به اسرائیل از زمان پیمان "كمپ دیوید " تاكنون اتفاق نظر دارند.

سید حسن نصرالله تصریح كرد: اسرائیل امروز از درد شدیدی سخن می‌گوید و به علت بخت استراتژیك خود و از دست دادن همپیمان قدرتمند خود در منطقه رنج می برد.

نصرالله گفت: اسرائیلی‌ها درباره حمایت از رژیم مصر و رئیس آن اتفاق نظر دارند و در نهایت بی‌شرمی اعلام می‌كنند كه حامی اسرائیل در منطقه رژیم‌های دیكتاتور است و آمریكایی‌ها را سرزنش می‌كنند.

فشار رژیم صهیونیستی بر محافل تصمیم ساز دنیا برای حفظ مبارك

دبیر كل حزب الله لبنان تصریح كرد: ما در مقابل یك صحنه روشن و آشكار هستیم كه آنرا در مقابل ملت‌های عربی و اسلامی قرار می‌دهیم ؛ رژیمی هست كه اسرائیل به اتفاق آراء خواهان آن است و شبانه‌روز تلاش می‌كند و بر محافل سیاسی تصمیم‌گیرنده در جهان فشار می‌آورد تا از آن حمایت كنند و در مقابل ملت این رژیم خواهان سرنگونی آن است و میادین پر از میلیون‌ها نفر است و صدها شهید و هزاران مجروح داده‌اند.

سید حسن نصرالله تصریح كرد: اكنون سوال مطرح  از مراجع دینی در كل جهان و همه آزادگان، این است كه شما باید در كدام جبهه قرار بگیرید؟ در جبهه اسرائیل مدافع این رژیم و یا جبهه ملت مصری كه خواهان سرنگونی این رژیم است؟

وی همچنین تاكید كرد: من به همه كسانی كه به روز حساب ایمان دارند می‌گویم كه خداوند در مورد موضع‌گیری در این لحظه تاریخی سوال خواهد كرد، زیرا این مسئله قضیه ملت، امت، تاریخ و آینده است و كسانی كه امروز اعلام بی‌طرفی می‌كنند یا در جبهه دیگری هستند اگر این انقلاب ناكام بماند در طول دهه‌های دیگر به دلیل نتایج آن محاسبه خواهند شد.

انقلاب مصر چهره منطقه را به نفع مقاومت تغییر می‌دهد

سید "حسن نصرالله " در ادامه سخنرانی خود در مراسم حمایت از ملت مصر گفت: موضع ما باید به طور قاطع ایستادگی در كنار ملت وفادار مصر و جوانان شجاع آن باشد، به ملت مصر به ویژه جوانان آن می‌گویم كه ما در امور داخلی شما دخالت نمی‌كنیم شما خود تصمیم می‌گیرید كه چكار كنید اما به عنوان دوست و برادر می‌خواهیم ایمان، احساس و تمایلات خود را بیان كنیم.

نصرالله گفت: ایمان ما می‌گوید كاری كه شما انجام می‌دهید واقعا بزرگ و از مهم‌ترین فصل‌های تاریخ امت است، پیروزی شما چهره منطقه را به طور كامل به نفع ملت ما تغییر خواهد داد، شما وارد نبرد كرامت عربی شده‌اید، كرامتی كه برخی حكام در طول دهه‌های گذشته آن را خوار كرده و به آن اهانت كرده‌اند.

وی افزود: كاری كه شما انجام می‌دهید، اهمیت آن كمتر از پایداری تاریخی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه و پایداری تاریخی در جنگ غزه نیست، ما در چهره شهدای شما چهره شهدای خود را می‌بینیم و در پایداری شما در میادین پایداری قهرمانان مقاومت در لبنان و فلسطین در مقابله با تمامی جنگ‌ها را مشاهده می‌كنیم.

ای كاش در كنار معترضان مصری جانم را فدا می‌كردم

نصرالله خطاب به ملت مصر و جوانان آن تصریح كرد: ملت مظلوم ما امروز امیدهای زیادی به شما، ثبات و پیروزی قاطع شما دارد و چه بسا به حق گفته‌اند كه مصر "ام‌ الدنیا " است ما به توانایی شما برای ایجاد تغییر ایمان داریم و مشتاق روزی هستیم كه ببینیم جایگاه تاریخی و متمدن مصر را به آن بازگردانده‌اید.

وی در پایان گفت: ای جوانان عزیز مصر از بیروت چه می‌توانم در پایان سخنانم به شما بگویم؟ ای كاش ما با شما در میدان التحریر، میادین قاهره، خیابان‌های اسكندریه، اسماعیلیه،سوئز و دیگر شهرهای بزرگ مصر بودیم، خدا می‌داند كه چقدر اشتیاق دارم كه ای كاش می‌توانستم با شما باشم و خون و جانم را همانند یك جوان مصری برای این اهداف شریف و گرانقدر فدا می‌كردم.

نصرالله كه سخنانش با كف زدن ممتد حضار همراه بود، افزود: من اكنون به نمایندگی از سوی حزب‌الله لبنان و همه گروه‌های مقاومت اسلامی لبنان و حزب ملی و تمامی كسانی كه در اینجا تجمع كرده‌اند اعلام می‌كنم كه تمامی امكانات خود را در اختیار ملت مصر و جوانان آن قرار می‌دهیم و دعا می‌كنیم و امیدواریم كه خداوند شما را پیروز و ثابت قدم گرداند و تمامی مستضعفان جهان را عزیز بدارد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1609.html )