عنوان خبر:دهه فجر اوج وحدت و اتحاد مردم است
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 22:32:31


نماینده ولی فقیه در گلستان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت:
دهه فجر یادآور روزهایی است که در آن دل ها به هم نزدیک شده بود و اوج اتحاد و وحدت مردم است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر سه شنبه در دوره آموزشی آسیب شناسی مداحی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: در این روزها، مردم با صفا و صمیمیت به هم کمک می کردند و فضای مملکت اخلاقی و معنوی بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم با همبستگی و رهبری های امام راحل(ره) دست به دست هم دادند تا انقلاب تحقق پیداکند.
وی، با بیان اینکه انقلاب جمهوری اسلامی ایران بی شباهت با معجزه نبود، افزود: قیام حضرت ولی عصر(عج) نیز همین طور است ولی در سطح و مقیاس تمام دنیا رخ می دهد.
آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: در صورت حفظ همبستگی با محوریت تعین شده در شرع و قانون، می توان به همه مشکلات را برطرف کرد.

امام جمعه گرگان، با بیان اینکه امروز فضا و میدان فعالیت در دست مداحان و مرثیه خوانان است، گفت: این میدان را پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار برای مداحان باز کردند و مداحان باید بهترین استفاده را از این میدان ببرند.


وی، با بیان اینکه شعر از مهمترین عوامل و هنرهایی است که می تواند مردم را به سمت حق و حقیقت دعوت کند، افزود: در قالب شعر می توان مردم را به فضیلت ها دعوت کرد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: در مداحی و مرثیه سرایی دل باید به نور ایمان روشن باشد و تنها اعتراف زبانی نباشد و زبان همیشه باید سفارش به صبر و حق در راه بندگی کند.
آیت الله نورمفیدی، با اشاره به اینکه گاهی در مجالس عزاداری چیزهایی گفته می شود که به نوعی بدعت است، افزود: هر حرفی را نباید و نمی توان به نام خدا و پیغمبر و امام حسین به زبان آورد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1615.html )