عنوان خبر:امر به معروف و نهی از منکر اصل جامانده قانون اساسی است
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 22:35:14


نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت:
اصل امر به معروف و نهی از منکر از اصول جامانده قاون اساسی است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حجت الاسلام سید علی طاهری عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: یکی از اصول جامانده قانون اساسی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است چرا که در قانون یکی از واجبات دین ما یعنی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی اظهار داشت: از طرف دیگر از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز نهادهایی شکل گرفته اند، مثل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، نتوانستند انتظارات مد نظر قانون اساسی را برآورده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین تصمیم گرفته شد بعد از این همه سال تشکیلاتی راه اندازی شود که ضمانت اجرایی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: در این بین برخی پیشنهاد تشکیل وزارتخانه را دادند و برخی دیگر معتقدند باید در قالب یک سازمان چنین ساز و کاری در نظر گرفته شود چرا که تشکیل وزارتخانه با برخی برنامه های چهارم و پنجم توسعه منافات دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآورشد: محدوده معروفات و منکرات در این سازمان هم همان محدوده ای است که دین معین کرده و محدود به مواردی مثل عفاف و حجاب نمی شود.

وی تاکید کرد: در مورد مکانیسم عملکرد باید صبر کرد و دید که چه نتیجه ای از بررسی حاصل می شود، اگر بنا باشد این سازمان روسای قوا مثل ریاست جمهور یا دو قوه دیگر را امر به معروف و نهی از منکر کند باید نهاد باشد زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری تا به شکلی مستقیم قادر به انجام وظایف محوله باشد.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال فکر می کنم الآن قضاوت در مورد شیوه عملکرد زود باشد چرا که بررسی های تکمیلی داخل کمیسیون روی آن در حال انجام است.

حجت الاسلام طاهری، در ادامه سخنان خود افزود : این طرح نیاز به تکمیل دوره دارد و در این مرحله از پیشنهادات استقبال می شود.

این نماینده مجلس گفت:  لذا فکر می کنم تعریف محدوده منکرات در مسائل سیاسی و اقتصادی هم قابل تعریف باشد و با برخی نهادها هم می توانند در این زمینه به عنوان نیروی کمکی این سازمان در نظر گرفته شوند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی شوراهای زیادی تشکیل شدند که این شوراها تأثیر خیلی زیادی در مسائل امر به معروف و نهی از منکر نداشتند، لذا کمیسیون فرهنگی پیشنهاد داد برای بررسی کردن مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر باید یک ساز و کاری پیش بینی شود که شورا قدرت اجرایی داشته باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1616.html )