عنوان خبر:انقلاب اسلامی الهام بخش ملتهای آزاده جهان
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 22:38:07


جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با گرامیداشت دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید کردند:
انقلاب اسلامی ایران، الهام بخش تمامی ملتهای آزاده جهان است و دهه فجر، شگفتی جهان را برانگیخت.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، این عده خواهان مشاکرت پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی شدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان گنبد کاووس، ضمن تبریک ایام ا.. دهه  فجر و دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمائی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن گفت: وقوع حادثه بزرگ و تاریخی انقلاب اسلامی در کشورمان، همواره الهام بخش تمامی ملتهای آزاده و مسلمان جهان شده است.
آخوند عبدالباسط نوریزاد افزود: این رخداد عظیم سبب شد، تا دنیا با انقلاب نوینی آشنا شود، که تنها براساس موازین و ارزشهای اسلامی پایه گذاری شده بود و تفاوت بسیاری با سایر انقلابها درجهان داشت.
همچنین امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا نیز ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن، اظهار داشت: هدایت و رهبری جریانات انقلاب، تنها با درایت فوق العاده حضرت امام خمینی (ره) و وحدت یکپارچه مردم، به پیروزی نهایی رسید.
آخوند عبدالحی میرزاعلی، با اشاره به ویژگیهای خاص بنیانگزار جمهوری اسلامی در به ثمر رساندن پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: شیوه ها و روشهای امام (ره) سبب شد تا بحث جدیدی در زمینه جامعه شناسی سیاسی در دنیا بوجود آید و انقلابی مردمی را به جهانیان بشناساند.
امام جمعه شهرستان بندرترکمن نیز ضمن دعوت مردم به حضور گسترده در راهپیمائی یوم الله 22 بهمن گفت: اعتقاد به اسلام، عشق به خاندان پیامبر(ص) و الگو پذیری از فرهنگ ایثار و شهادت همواره الهام بخش مردم مسلمان ایران بوده است.
آخوند عابدی کر افزود: این مهم علاوه بر ایجاد تحول اساسی در نظام سیاسی کشور، شگفتی همه جهانیان را نیز برانگیخت.
همچنین امام جمعه اهل سنت کلاله،  از 22 بهمن 57 به عنوان سرآغازی برای تحولات داخلی ایران نام برد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی سبب تغییرات بسیاری در سطح منطقه و حتی بین‌المللی شد و توانست سیمای حقیقی اسلام را به جهان تشنه عدالت بنمایاند.


آخوند محی الدین احمدی از مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی خواست تا با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حماسه حضور مردم ایران را برای تمامی جهانیان به نمایش بگذارند.
امام جمعه اهل سنت گالیکش نیز ضمن اشاره به تلاش بیگانگان برای جلوگیری از پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول عادی نبود، بلکه به یک معجزه الهی شباهت داشت.
مولوی گرگیج از تمامی مردم مسلمان و پایبند به ارزش های اسلامی برای حضور درراهپیمائی یوم الله 22 بهمن دعوت کرد.
همچنین ائمه جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان از جمله: آخوند یارمحمد نظری، آخوند طه فروزش، آخوند قربان محمد اونق،آخوند بهرام گلدی نبوی نژاد، آخوند عبدالجبارمیرابی، آخوند عبدالکریم جاور، آخوند مراد طلائی، دوست محمد آخوند میرحسین زاده، آخوند ابوبکر خوجملی، آخوند رجب محمد حنفی و آخوند غراوی اعلام داشتند: با گذشت بیش از سه دهه از تلاش دشمن در مقابله با نظام اسلامی، امروزه سیاستمداران اروپائی و آمریکائی بر جایگاه و تاثیر ویژه جمهوری اسلامی درعرصه بین‌المللی تاکید دارند.

ائمه جمعه اهل سنت گلستان تاکید کردند: درعصر حاضر دین به عنوان عاملی حرکت‌زا در پهنه مبارزات ملت های مسلمان مطرح شده و وحدت مسلمانان باعث وحشت غرب و مخالفان اسلام گردیده است و حضور منسجم مردم در راهپیمائی 22 بهمن بر وحشت آنان می افزاید.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1618.html )