عنوان خبر:ضرورت تطبيق تعاونیهای اعتباری گلستان با دستورالعمل ها
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 23:00:27


رئیس کل دادگستری گلستان، از تعیین ضرب العجل برای منطبق شدن تعاونی های اعتباری با دستور العمل های فعالیت موسسات و تعاونی های مالی اعتباری در استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، احمد فاضلیان صبح چهارشنبه در جلسه ستاد جرایم خاص استان شرط ادامه فعالیت تعاونی های اعتباری را داشتن مجوزهای سه گانه شامل موافقت اصولی از وزارت تعاون ، مجوز تاسیس و فعالیت از سوی بانک مرکزی عنوان کرد.

وی گفت: تعاونی های مالی اعتباری فعال در استان، فقط تا پایان امسال فرصت دارند خود را با این دستورالعمل تطبیق دهند.

رئیس ستاد مبارزه با جرائم خاص استان افزود: در غیر این صورت، با مجوز دستگاه قضایی از ادامه فعالیت، تعاونی هایی که خود را با این دستورالعمل تطبیق ندهند، جلوگیری خواهد شد.

فاضلیان، در ادامه  با اشاره به نقش تعاون در نظارت بر فعالیت این موسسات، خاطر نشان کرد: نباید با توجیه استغالزایی و افزایش فرصت های کار  در برخورد با تعاونی های متخلف تعلل کرد.

وی تاکید کرد: تجاوز از حدود و اختیارات قانونی و اجرای ناقص دستورالعمل ها، سبب وقوع جرم و افزایش ورود پرونده به دستگاه قضایی و پایمال شدن حقوق شهروندی می شود.

در ادامه این جلسه ، پوریانی، دبیر ستاد جرائم خاص استان نیز خواستار تعیین تکلیف فعالیت تعاونی های مالی و اعتباری که دستورالعمل هایی مربوط به این موسسات را رعایت نمی کنند، شد.

نمایندگان تعاونی های مالی اعتباری نیز مشکلات خود را با مسئولان دستگاه قضایی در میان گذاشتند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1629.html )