عنوان خبر:تجليل از ستارگان علمی گلستان
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 23:08:06


ستارگان علمی استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، علی اکبر سوخت سرایی معاون استاندارگلستان پیش از ظهر چهارشنبه در این مراسم گفت: انفلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و تفکرات مختلف غیر دینی و اسلامی حاکم بود که همه  رشد پیشرفت ها را وابسته به یکی از دو قطب جهت می داد.

وی اظهار داشت: ترویج بی دینی و بیان اینکه دین و ارزشهای آن قابلیت حکومت و تامین نیاز های جامعه را ندارد و جستجو کردن رشد و پیشرفت در تفکراتی غیر از تفکرات الهی و معنوی است.

سوخت سرایی گفت: در این میان بود که امام خمینی (ره) با همت بالای مردم بصیر ایران اسلامی قدم در مبارزه علیه ظلم گذاشت و با روشنگری و آگاهی بخشی زمینه پیروزی انقلاب را فراهم آورد.

وی  جوانان مبتکر ایران اسلامی را بعنوان بزرگترین سرمایه  ایران نام برد و اظهار داشت: هر جامعه ای که از چنین سرمایه خلاق و دارای اندیشه نو و بدیع برخوردار باشد می تواند سر آمد دنیا قرار بگیرد و امروز ما گوشه ای از آن ها را در استان گلستان شاهدیم.

سوخت سرایی گفت: امروز ایران اسلامی در زمینه رشدعلمی در جهان دارای رتبه  بسیار خوبی است و پله های ترقی را به سرعت طی می کند و در حال سبقت از کشور های منطقه است و این لایق همه شما دانشجویان و دانش آموزان عزیز است.

ندافی معاون آموزش نظری و نوآوری خطاب به ستارگان علمی استان گفت: شما کسانی هستید که با همت و کار مضاعف توانستید بر تارک استان درخشش زیبایی را به ارمغان آورید و کشور ما با اتکا به مدیریت، صنعت و توان علمی شما عزیزان می تواند به قله های موفقیت دست یابد و با خود باوری به سوی ایران 1404 حرکت کند.

وی در تشریح موففقیت های دانش آموزان استان در کنکورسراسری گفت: استان گلستان در سال 84 در رتبه های 23 و 24 را قرار داشت اما با همت بالای معلمان و اراده مستحکم خانواده ها و تلاش و جدیت دانش آموزان ، رتبه هشت را در سال گذشته و امسال رتبه 9 را  کسب کرده است.

وی اظهار داشت: در گروه ریاضی فیزیک رتبه شش کشوری، علوم تجربی رتبه هفت کشوری،علوم انسانی رتبه 17 و معدل استان گلستان در پنج گروه کسب رتبه 9 کشوری است.

ندافی افزود: همچنین در جشنواره رباتیک خوارزمی دانش آموزان هنرستانی و دبیرستانی استان رتبه اول را کسب نمودند و در مسابقات علمی و کاربردی شش رتبه کشوری را از آن خود کردند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1633.html )