عنوان خبر:بهره‌مندي 360 ميليارد تومان طرح سرمايه‌گذاري گردشگري گلستان از تسهيلات
چهارشنبه 20 بهمن 1389 - 23:16:59


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان گفت:
در حوزه سرمايه‌گذاري گردشگري اين استان، تاكنون 100 ميليارد تومان مصوبه تاييد و از تسهيلات بانكي بهره برده‌اند و 260 ميليارد تومان ديگر آن نيز درصف بهره‌مندي از اين تسهيلات است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، فريدون فعالي اظهار داشت: با توجه به اينكه تعداد 55 بسته سرمايه‌گذاري دراين استان آماده سرمايه‌گذاري است و مطالعات امكان‌سنجي آنها انجام شده، مجموع سرمايه‌گذاري پيشنهادي در اين استان در زمينه گردشگري در سال جاري 635 ميليارد تومان است كه بهره‌مندي اين طرح‌هاي سرمايه‌گذاري از تسهيلات بانكي در روند پيشرفت كار موثر خواهد بود.
وي با اشاره به اهميت سرمايه‌گذاري گردشگري دراين استان، تصريح كرد: تاكنون 25 واحد تأسيسات گردشگري در حال احداث شامل هتل، مهمانپذير و مجتمع هاي اقامتي، پذيرايي در اين استان، درصف بهره‌مندي از تسهيلات بانكي هستند و در صورت بهره‌مندي اين طرح‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري از تسهيلات بانك‌ها، مبلغ 360 ميليارد تومان طرح ارائه شده در حوزه سرمايه‌گذاري اين استان از تسهيلات بانكي بهره خواهند برد.
فعالي خاطرنشان كرد: با راه‌اندازي اين تاسيسات گردشگري در استان گلستان، 1323 شغل ايجاد خواهد شد.
وي اظهار اميدواري كرد: با بهره‌مندي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري حوزه گردشگري استان و راه‌اندازي اين تاسيسات گردشگري، صنعت گردشگري گلستان بيش از پيش رونق يابد.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان از هنرمند صنايع دستي گلستان در نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در عراق خبر داد و گفت: هنرمند رشته تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌قيمتي استان گلستان در نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در شهر سليمانيه عراق شركت مي‌كند.
فعالي افزود: شركت در نمايشگاه‌هاي خارجي و ترويج هنر- صنعت ايران زمين از سياست‌هاي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به شمار مي‌رود و هرساله با حضور هنرمندان رشته‌هاي مختلف صنايع دستي در اين نمايشگاه‌ها، هنر و صنايع دستي اين ديار ترويج و معرفي مي‌شود.
وي ادامه داد: اين هنرمند كه در رشته تراش‌سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي تبحر دارد، با حضور در نمايشگاه توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در سليمانيه عراق به ارائه و معرفي هنر خود در اين كشور خواهد پرداخت.
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان تصريح كرد: اين نمايشگاه از 27 لغايت 30 بهمن ماه در شهر سليمانيه عراق بر پا خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1639.html )