عنوان خبر:رئيس‌جمهوري در عظيم‌ترين نمازجمعه تاريخ اسلام : برخي كه با بيت‌المال زندگي‌اشرافي مي‌سازند، در مقابل امام هستندعده‌اي در صف‌دشمنان‌امام ادعاي مالكيت انحصاري خط امام دارند
شنبه 15 خرداد 1389 - 10:22:26


محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهوري اسلامي ايران، روز جمعه در حالي به‌عنون سخنران پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) به تشريح برخي از ويژگي‌هاي امام (ره) پرداخت كه در سراسر سخنراني خود با شعارهاي انقلابي جمعيت ميليوني همراهي شد.



جمعيت ميليوني كه براي بزرگداشت امام راحل و اقامه عظيم‌ترين نمازجمعه تاريخ اسلام به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در مرقد مطهر امام(ره) گرد آمده بودند، از سخنان رئيس‌جمهور با تكبير و شعارهاي "احمدي دلاور پيرو خط رهبر"، "احمدي بت شكن بت بزرگ رو بشكن"، "مرگ بر ضد ولايت فقيه" حمايت كردند.

رييس‌جمهور در ابتداي سخنانش با تبريك فرا رسيدن ولادت حضرت زهرا (س) و ولادت امام راحل گفت: اين دو ولادت را به ملت ايران و تمام بشريت تبريك مي‌گويم و هم‌چنين ارتحال امام راحل را نيز تسليت مي‌گويم.

وي با اشاره به اين‌كه حضرت زهرا (س) مادر تمام خوبي‌ها و ام‌ابيهاست و رحمت للعالمين است، اظهار كرد: هر چه خوبي، نيكي، عشق، محبت و عاطفه و انسانيت در عالم وجود دارد همه و همه به واسطه وجود نوراني حضرت زهرا (س) است.

احمدي‌نژاد يكي ديگر از ويژگي‌هاي امام (ره) را حركت در مسير انبياء الهي عنوان كرد و گفت: حركت او در ادامه‌ي حركت انبيا‌ء الهي بود، از جنس آن‌ها بود.

رييس‌جمهور ويژگي ديگر حضرت امام (ره) را ترويج روحيه‌ي خودباوري عنوان كرد و گفت: امام(ره) روحيه توانستن و خودباوري را در سايه توكل به خداوند زنده كرد و در نقطه مقابل شياطين و مستكبران كه به دنبال تحقير ملت‌ها بودند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حدود 25 ميليون نفر به خادم منتخب راي دادند اما همه 40 ميليون نفر و 75 ميليون نفر جمعيت ايران محترم هستند. البته در طول 30 سال گذشته برخي خودخواهان بوده‌اند كه خود را برتر و مالك كشور مي‌دانستند و اگر راي ملت به آنان بود، آن را محترم مي‌دانستند اما اگر كس ديگري راي مردم را به دست مي‌آورد آن راي احترام نداشت و بايد لگدمال مي‌شد برخي از اينان كساني بوده‌اند كه خود با همين سيستم و روش بارها بر مناصب حكومتي تكيه كرده‌اند.

وي افزود: امام(ره) بزرگوار از آراي مردم و نتايج آن با قدرت صيانت مي‌كرد همان‌طور كه رهبر عزيز ما هوشمندانه از آراي مردم در انتخابات اخير صيانت كرد و در برابر قدرت‌هاي فاسد از آن دفاع كرد. همه موظفند و بنده هم موظفم كه از اساس مردم سالاري‌ديني و راي مردم صيانت كنيم.

وي ادامه داد: يكي ديگر از ويژگي هاي حضرت امام(ره) ترويج روحيه خدمتگزاري به ملت و زندگي در كنار مردم بود. امام(ره) خود را خدمتگزار و دولت را خادم و اصالت را در خدمت به مردم مي‌دانست. او با اشرافيت دولتي بريده از مردم مقابله كرد و با خصلت‌هاي سرمايه‌داري و زندگي شاهي مقابله و در برابر نشانه‌هاي بروز آن مقابله كرد. عده‌اي كه با پول بيت‌المال زندگي اداري خود را اشرافي مي‌سازند، در مقابل مشي حضرت امام(ره) هستند و كارشان محكوم است. امام(ره) با مردم ساده زندگي مي‌كرد، همان‌طور كه رهبري هم ساده زندگي مي‌كند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد تصريح كرد: امام(ره) انقلاب و نظام را متعلق به توده‌هاي مردم مي‌دانست و براي كساني امتياز و ويژگي قائل نبود و همه پيروزي‌ها را به ملت منتسب مي‌كرد، در نگاه امام(ره) احدي حق ندارد خود را مالك مردم و وراي راي مردم و قانون بداند و براي خود امتياز خاص قائل باشد. مسير امام(ره) از مسير نوراني اهل بيت(ع) و ولايت مي‌گذرد و احدي حق ندارد خود را ميراث‌دار انحصاري امام(ره) و خط امام(ره) بداند. عجيب است و اين از عجايب روزگار ماست كه عده‌اي در صف دشمنان قسم‌خورده‌ امام(ره) مانند سلطنت‌طلب‌ها، منافقين، رسانه‌هاي استكباري و سران استكبار ايستاد‌ه‌اند و با اصول‌ و ارزش‌هاي امام(ره) مقابله مي‌كنند و در عين حال ادعاي مالكيت انحصاري خط امام(ره) دارند و انتظار دارند كه مردم نيز اين ادعا را بپذيرند.

وي گفت: از منظر امام(ره) ميزان حال فعلي افراد است. او براي عناوين لباس و ديگر ذخاير دنيا ارزشي قائل نبود و در وصيت‌نامه خود به مردم متذكر شد كه مراقب باشيد. ممكن است برخي با سالوسي از ناحيه‌ من تعريف يا تاييديه‌اي گرفته باشند اما ميزان حال فعلي افراد است. در صدر اسلام هم داشته‌ايم كه عده‌اي در كنار پيامبر(ص) مجاهدت كردند اما بعدها در مقابل عدالت علي(ع) ايستادند و جنگ راه انداختند.

وي افزود: ‌امام(ره) با نگرش‌هاي مادي و بي‌بندوباري‌هاي فكري غربي و ليبراليسم و خودباختگي به نام مدرنيته مخالف بود و در عين حال با تحجر و واپس‌گرايي هم اعلام برائت مي‌كرد. او اسلام را پاسخگوي كامل به كرامت، عزت و نيازهاي حقيقي انسان براي ميل به كمال الهي مي‌دانست.

احمدي نژاد در ادامه گفت: از ويژگي‌هاي ديگر امام(ره) عدالت‌خواهي و ظلم ستيزي بود. او رمز تعالي و تكامل و عزت را بر ايستادگي بر عدالت و مقابله با ظلم و تبعيض مي‌دانست. او فرمود؛ تا ظلم هست مبارزه است تا مبارزه است ما هستيم.

وي گفت: امام(ره) استكبار ستيزي را جزء‌ ذات دينداري و ايمان به خدا و حركت در مسير انبياء الهي مي‌دانست. انديشه و انقلاب او جهاني بود او به خوبي و با هوشمندي و هدايت الهي، محور وحدت و ماندگاري نظام سلطه را تشخيص داد.

وي افزود: امام (ره) با تيزبيني و هدايت الهي رژيم صهيونيستي را بزرگ‌ترين ابزار سلطه و تحميل بر ملت‌ها دانست و روز قدس را مبتكرانه تعيين كرد و تا آخر، مبارزه با رژيم صهيونيستي را تاييد كرد. او مي‌دانست فرو ريختن اين رژيم به معناي فروريختن ستون فقرات نظام سلطه است و امروز مي‌بينيم همه جهانيان اين واقعيت را مي‌بينند و بر او درود مي‌فرستند.

رييس‌جمهور ويژگي ديگر امام خميني(ره) را احترام به مردم دانست و اظهار كرد: او به مردم احترام مي‌گذاشت. به تشخيص مردم احترام مي‌گذاشت او همراه مردم حركت مي‌كند و براي نقش مردم و در اداره‌ كشور اصالت قائل بود. او معتقد بود اصلاح امور و عدالت جز با دست قدرت مردم ميسر نيست و قدرت مردم و ملت را تجلي قدرت خدا مي‌دانست و ملت ايران را بهترين ملت‌ها و بهتر از مردم صدر اسلام مي‌دانست و بر نقش اصيل مردم در اداره كشور عميقا باور داشت. امام(ره) نظام اسلامي را بدون مردم فاقد اعتبار مي‌دانست و ركن اصلي جمهوري اسلامي ايران در پيروي از ولايت و نظام ولايي را مردم مي‌دانست و اين حقيقت را در تار و پود نظام اسلامي جاري ساخت.

وي ادامه داد: او فرمود "ميزان راي ملت است". 30 سال جمهوري اسلامي 30 انتخابات عظيم همه اين‌ها با يك سيستم و يك روش ثابت مردمي بود. مردم هم مجري انتخابات بودند و هم ناظر و هم شركت كننده و صاحب انتخاباتند. مردمي‌ترين انتخابات جهان در ايران برگزار شد. مردمسالارانه‌ترين حكومت‌ها حكومت جمهوري اسلامي است. در سال گذشته ديديد حدود 40 ميليون نفر يعني 85 درصد واجدين شرايط در يك انتخابات صددرصد آزاد شركت كردند و ركورد مردم‌سالاري را در دنيا شكستند و دمكراسي حزب، ثروت و رسانه را در دنيا به چالش كشيدند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " از نگاه امام حفظ نظام و حيثيت آن از اوجب واجبات است" افزود: كساني كه حرمت نگه نمي‌دارند و همصدا با دشمنان قسم خورده مي‌خواهند چهره نظام مردمي و خاك جمهوري اسلامي را مشوه كنند، هرگز نمي‌توانند ادعاي پيروي از امام(ره) و خط امام را داشته باشند. كساني كه با توهين كنندگان به امام همراهي كردند يا در برابر انحرافات از مسير امام سكوت كردند نمي‌توانند ادعاي پيروي از امام(ره) و خط امام را داشته باشند.

وي ادامه داد:‌ امام عزيز ما آن‌چنان بنيان مرصوصي را پايه گذاري كرده است كه خود از درون پالاينده است، يعني آلودگي‌ها و انحرافات را از درون خود پالايش مي‌كند. هركس در هر مقام و هر قدر قدرتمند، اگر از خط امام و نظام فاصله بگيرد بي‌درنگ توسط دست پرقدرت ملت عزيز از صحنه طرد خواهد شد و به گفته مرحوم طالقاني هركس در برابر اين انقلاب بايستد هلاك خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه " اين انقلاب يك انقلاب الهي است" تاكيد كرد: ملت ايران اين انقلاب و نظام جمهوري اسلامي را مفت به دست نياورده است كه با بازي عده‌اي بازيگران بين‌المللي آن را به حراج بگذارد. اين انقلاب، ملت،‌ امام و راه امام زنده است و تا برقراري حكومت جهاني حضرت مهدي(عج) ادامه خواهد يافت.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه " مي‌خواهم نگاهي به آثار جهاني حركت امام داشته باشيم" افزود: ببينيم ما چه بوديم و امروز چه شديم؟ دشمنان چه بودند و امروز چه شدند؟ ما كجا بوديم و امروز كجا هستيم؟ دشمنان آن روز كجا بودند و امروز كجا هستند؟ يك روز آمدند امام ما را به جرم دفاع از حيثيت و حقوق ملت ايران و بيدارباش به ملت‌ها در اوج مظلوميت دستگير و تبعيد و ياران او را سركوب كردند و در اوايل انقلاب شاهد بوديم كه به خصوص در دوران دفاع مقدس كه همه قدرت‌هاي شيطاني متجاوزانه عليه ما بودند و ما مظلومانه از خود دفاع مي‌كرديم، حتي فرياد مظلوميت ملت ما در جهان مادي هيچ انعكاس و پژواكي نداشت.

رييس‌جمهور در بخش ديگر از صحبت‌هايش با اشاره به اثرگذاري انديشه‌هاي امام (ره) گفت: امروز خورشيد وجود امام (ره) و نظام برآمده از حركت امام (ره) در عرصه‌ي جهاني مي‌درخشد و آرزوهاي بزرگ امام (ره) در حال تحقق است. برخي انقلاب اسلامي را مقدمه‌ي حركت آخر مي‌دانستند ولي انقلاب اسلامي در متن حركت آخر است و حركت آخر به فضل الهي آغاز شده و به‌زودي به پيروزي نهايي مي‌رسد. نظام سلطه به پايان راه رسيده است و دست و پا زدن‌ها ديگر براي آن‌ها فايده ندارد. حركت آخر بشر در حال شكوفايي است.

او ادامه داد: براي مستكبران يك راه بيش‌تر نمانده است؛ تسليم در برابر حق و پيوستن به توده‌هاي ملت‌هاست.

احمدي‌نژاد با اشاره به حركت‌ كاروان آزادي براي كمك به مردم مظلوم غزه گفت: عده‌اي از ملت‌ها در برابر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي كه وجود اين رژيم توهين به بشريت و ساحت آزادي، يگانه‌پرستي و عدالت و صلح است به ستوه ‌آمده‌اند. سه سال است كه يك ملت را در محاصره‌ نگه داشته‌اند. با بمب و موشك از آن‌ها پذيرايي مي‌كند و ملت مظلوم در محاصره را تروريست مي‌نامند. عده‌اي از ملت‌ها براي كمك به مردم مظلوم غزه داوطلبانه به حركت درآمده‌اند. كمك‌ها را بسيج كرده‌اند و حركت كرده‌اند براي رساندن ياري به مردم مظلوم غزه و شكستن حصر اهريمني شيطان‌صفتان تاريخ.

وي اضافه كرد: به ظاهر حركت كاروان آزادي را متوقف كرده‌اند ولي من به آن‌ها مي‌گويم گرچه به ظاهر با حركت وحشيانه صهيونيست‌ها متوقف شد ولي به لطف خداوند هزاران كاروان صلح و آزادي از نقاط مختلف جهان توسط آزادي‌خواهان در آينده به حركت در خواهد آمد و با برچيدن صهيونيست‌ها آزادي را به تمام جهان هديه خواهند كرد.

رييس‌جمهور تصريح كرد: جنايت امروز صهيونيست‌ها نه از سر قدرت بلكه از روي ضعف و ديوانگي است. به نظر مي‌رسد كه آن‌ها تسلط بر اعصاب و قدرت انديشه‌شان را از دست داده‌اند. من به شما اطلاع مي‌دهم كه آن‌ها براي جبران شكست‌هاي خود و بازسازي اقتدار نظامي و هيبت پوشالي آدم‌كشي‌شان به دنبال طراحي براي حمله مجدد به غزه هستند. آن‌ها اشتباه مي‌كنند. آن‌ها امروز منفورترين چهره نزد ملت‌ها هستند.

رييس‌جمهور ادامه داد: حمله به كاروان آزادي به معيار سنجش صداقت دولت‌ها تبديل شده است، برخي از دولت‌هاي اروپايي خوب موضع گرفته‌اند، ولي آمريكايي‌ها تحت تاثير و سيطره صهيونيست‌ها به نفع آن‌ها موضع‌گيري كردند. اميدواريم كساني كه موضع خوبي گرفته‌اند اين راه را ادامه دهند و مانع تجاوزات بعدي شوند و دولت آمريكا نيز توبه كند و بداند كه اين مواضع موجب به بن‌بست رساندن و به پايان رساندن آقاي اوباماست و در نتيجه كل دولت آمريكاست. دست از اين حمايت‌ها بردارند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: خطاب به صهيونيست‌ها مي‌گويم، 60 سال و به تعبيرديگر 110 سال جنايت كرديد. اشغال كرديد. بس است و هر اقدام جديد تجاوزكارانه به معناي مرگ قطعي رژيم صهيونيستي خواهد بود و هر اقدام وحشيانه‌اي كه انجام مي‌دهند يك گام بلند آن‌ها را به فروپاشي نزديك مي‌كند.

رييس‌جمهور گفت: به حاميان اين رژيم مي‌گويم به حقوق ملت‌ها و ملت فلسطين احترام بگذاريد و همان‌طور كه طراحي كرديد و اين رژيم را برپا كرديد به همان ترتيب اساس اين رژيم را برچينيد. خودتان و ملت‌ها را نجات دهيد و بدانيد اگر اين اتفاق نيفتد دست قدرت ملت‌ها اين رژيم را بر مي‌چيند و حاميان اين رژيم را به عنوان جنايتكار جنگي به محاكمه خواهند كشيد.

احمدي‌نژاد گفت: به لطف حركت‌هاي امام(ره) و فداكاري و ايستادگي شما ملت بزرگ و هوشمندي رهبر گرانقدر انقلاب همه ملت‌ها بيدار شده‌اند و امواج عظيم انساني براي برپايي عدالت و يگانه‌پرستي و حكومت صالحان تحت امر مصلح كل و موعود امم حضرت مهدي(عج) آماده مي‌شوند. استكبار در سراشيبي سقوط است و تلاش‌هاي مذبوحانه‌اش هيچ كمكي به او نمي‌كند.

وي با تجديد عهد با امام(ره) گفت: امام(ره)، امروز در بيست و يكمين سالگرد رحلت شما در كنار مرقد نوراني شما هستيم. اي امام(ره) امروز همه ملت‌ها و توده‌هاي ميلياردي، آزادي‌خواه، عاشق و دلبسته راه و ارزش‌هاي برآمده از انقلاب تو هستند و با تو پيمان مي‌بنديم كه اين عشق مقدس را نسل به نسل و سينه به سينه تا آخر به نسل‌هاي بعدي بسپاريم. راه تو تا برقراري حكومت عدل جهاني به رهبري مولاي‌مان ادامه خواهد داشت و نسل‌هاي پي در پي مومن‌تر و هوشمندتر و مصمم‌تر و عاشق‌تر در صحنه انقلاب ايستاده و از ارزش‌ها و اصول آن دفاع مي‌كنند.

وي گفت: اي امام(ره)، اي بشارت‌دهنده عزت و آزادي انسان‌ها، دنياپرستان در برابر دين و آرمان‌ها و حقوق ملت‌ها ايستاده‌اند و ما هم به فرمان تو با تمام وجود در برابر دنياي مادي و پوشالي آن‌ها ايستاده‌ايم و حسرت يك گام به پيش عليه جبهه حق را بر دل آن‌ها خواهيم گذاشت. اي امام(ره) عزيز از ميراث گرانقدر تو يعني جمهوري اسلامي و عشق و دلدادگي به خط نوراني امامت و ولايت كه نقطه تمركز دشمني همه شياطين است با تمام وجود حمايت خواهيم كرد. آن‌ها آرزوي تضعيف رابطه امت با امام(ره) و عشق ملت ايران به ارزش‌هاي انقلابي نظام را به گور مي‌برند.

رييس‌جمهور افزود: اي روح خدا، در كالبد زمان، با همه وجود در خدمت بندگان خدا و مردم هستيم و راه و رسم نوكري ملت را با هيچ چيز عوض نمي‌كنيم. اي ياور محرومان، ما محرومان را ولي نعمت خود و خدمت و نوكري به آن‌ها را افتخار خود مي‌دانيم و يك موي آن‌ها را با كاخ‌نشينان معاوضه نمي‌كنيم. مستكبران و اشرافيت برآمده از بيت‌المال هرچه مي‌خواهند بگويند. در برابر آن‌ها ايستاده‌ايم و نه تنها هيمنه دروغين آن‌ها را به رسميت نمي‌شناسيم و از دست‌اندازي بيشتر آن‌ها به حقوق ملت جلوگيري مي‌كنيم؛ بلكه به لطف خدا و حمايت رهبر و ملت حقوق ملت‌ را اگر در لايه‌هاي قانون داني و لفافه‌هاي قطعنامه‌ها بپيچند از حلقوم آن‌ها بيرون مي‌كشيم.

وي گفت: اي امام(ره)، تخطئه خودخواهان و دنياپرستان نعمت الهي است. ما از شماتت مستكبران و شبكه‌هاي رسانه‌اي مستكبران و دنباله‌هاي آن‌ها نمي‌هراسيم تا جايي كه به ما و شخصيت ما توهين مي‌كنند هر چند ناجوانمردانه و غيراخلاقي باشد آن را تحمل مي‌كنيم اما تجاوز به حريم و حرمت تو و انحراف از آن را تحمل نمي‌كنيم و با تمام وجود در برابر آن ايستاده‌ايم.

وي گفت: اي امام(ره) ما عشق به مردم، انسان‌ها، مهرورزي با آحاد مردم، تواضع در برابر مردم و گردن فرا افراشتن در برابر مستكبران را از تو آموخته‌ايم و عهد مي‌بنديم تا جان در بدن داريم از ميثاق الهي منحرف نشويم. فرمودي با دلي آرام به آسمان پر مي‌كشيد. اطمينان مي‌دهم اين ملت به خصوص جوانان غيرتمند ملت ايران تا برافراشتن پرچم تو كه پرچم الله اكبر و بانگ و نداي مهدي فاطمه(عج) است بر قلل رفيع جهان خواهند ايستاد و در حقانيت راه تو ذره‌اي ترديد به خود راه نخواهند داد.

احمدي‌نژاد گفت: دنيا بداند! امام(ره) زنده است. ملت ايران زنده است. ملت‌هاي آزاده زنده‌اند. عدالت‌خواهي، يگانه‌پرستي و همه زنده‌اند تا انتظار و تا عشق به حضرت مهدي(عج) است.

وي اظهار كرد: عزيزان من! به فضل الهي آينده روشن در انتظار شما و ذلت و خواري در انتظار دشمنان بشريت است. مي‌خواهم از ملت بزرگ ايران به خاطر همه خوبي‌هاي‌شان، هوشمند‌ي‌هاي‌شان در طول تاريخ، در دوره انقلاب، دفاع مقدس صيانت از خط امام(ره) و ولايت و از حضور پرشكوه تاريخ‌ساز آن‌ها در صحنه‌هاي يك‌سال اخير صميمانه تشكر كنم.

وي گفت: از حضور شما در اين اجتماع حماسي بعد از 21 سال كه آمديد و امام(ره) و راه امام(ره) را فرياد زديد و عزت و عظمت خود را به رخ دنيا كشيديد و از همه اقشار؛ علما، دانشگاهيان، فرهنگيان، كارگران، عشاير، كشاورزان، آزادگان، جانبازان و ... قدرداني كنم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-165.html )