عنوان خبر:كار براي ايثارگران و خانواده هاي شهدا، ارزش بالايي دارد
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 16:37:09


مديركل اشتغال و كارآفريني سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت:
كار براي ايثارگران و خانواده هاي آنان و همچنين خانواده هاي شهدا، بسيار رفيع و داراي ارزش، شان و منزلت بالايي است.



'علي حيدر شيرآوند' شامگاه چهارشنبه در جشن اشتغال فرزندان شهيد استان گلستان افزود: شان و جايگاه خانواده شهدا و ايثارگران را امام خميني (ره) به خوبي در بياناتشان اعلام داشته اند و بايد سعي كنيم تا به سمت سخنان امام راحل برويم.
وي خطاب به مديران و مسئولان حاضر در اين جشن گفت: امروز توفيق بسيار بزرگي همچون خدمت به جامعه ايثارگر و شهدا براي شما فراهم شده و خداوند نيز اين كار و شرايط را براي هر كسي فراهم نمي كند و بايد از اين موقعيت و شرايط به نحو احسن استفاده نمود.
شيرآوند در ادامه گفت: به فرموده امام راحل كار و خدمتگزاري براي خانواده شهدا و ايثارگران به مانند كار و خدمتگزاري در راه پيغمبر (ص) و جميع انبيا (ع) است.
مديركل اشتغال و كارآفريني سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور در زمينه اشتغال فرزندان شاهد و ايثارگر بالاي 25 درصد گفت: اين مسئله يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولان نظام و شخص رييس جمهوري و هيئت دولت بود و براي رفع اين مشكل هيات دولت مصوبه داشت.
به گفته شيرآوند، خدمت به اين خانواده ها افتخار و تاج بزرگي بر سر دولت و رييس جمهوري است كه وقت خود را صرف مردم و بخصوص ايثارگران و شهدا نموده اند.
وي خطاب به فرزندان شهدا و ايثارگران يادآور شد: شما براي حفط و سربلندي اين نظام و انقلاب هر چه در توان داريد بايد به كار ببنديد و شما بايد در واقع در محيط كار منظم ترين افراد باشيد.
شيرآوند گفت: شما فرزندان شهدا و ايثارگران آرزوي امام را مبني بر اين كه مي خواهم روزي پست هاي حساس و كليدي نظام در دست توانمند فرزندان شهدا باشد، را بايد برآورده كنيد و بدون شك با همت و كوششي كه در شما وجود دارد، اين آرزوي ديرينه بنيانگذار نظام جمهوري اسلامي محقق خواهد شد.
استاندار گلستان نيز در اين مراسم گفت: شهادت و مرگ در راه خدا، هديه و يك توفيق الهي است كه از سوي خداوند اهداء مي شود.
'جواد قناعت' افزود: شهادت در واقع پاداش مجاهدت در راه خدا است كه انسان از تمام امتيازات مالي و مادي و دنيوي خود مي گذرد و با اين كه مي داند چند لحظه ديگر چه سرنوشتي در انتظارش است، در ميدان و صحنه نبرد و جهاد قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: مديران بدانند كه اگر براي ايثارگران و شهدا كاري انجام مي دهند، كار بزرگ و زيادي نيست و اين كارها قليل و اندك است، زيرا شهدا و ايثارگران به گردن همه ما كه امروز در آرامش و آسايش و امنيت هستيم، حق دارند و بايد حق آنان را به خوبي ادا نمائيم.
وي ادامه داد: شهدا بالاترين و گرانبهاترين پاداش ها را كه همانا بهشت و همجواري در نزد خداي متعال يعني والاترين درجات بهشت است، را براي خود دارند و از مقام و عزتي برخوردارند كه اين مقام به اين راحتي براي هر انساني قابل توصيف و دسترسي نيست.
به گفته استاندار گلستان، اگر امروز مجلسي براي اين شهيدان برگزار مي شود، به اين سبب است كه زمان ما را با خود برده و ما از شهدا فاصله گرفتيم و در اين جلسات بايد، شهيدان را در نظر خود بياوريم و ياد و خاطره آنان را زنده نگه داريم و ادامه دهنده و عمل كننده به وصيت نامه هاي آنان باشيم.
وي يادآور شد: ما دو نوع معامله در اين دنيا داريم كه يكي معامله شهيدان با خداست كه با نثار جان و مال خود و جان دادن در راه خدا، بهشت را براي خود خريداري كرده اند و معامله دوم اين است كه ما مديران براي فرزندان آنان كاري هر چند كوچك و قليل انجام دهيم و براي آنان اشتغال ايجاد نمائيم.
به گفته قناعت، فرزند شهيد احتياج به ترحم و دلسوزي ندارد و او بايد افتخار كند و سرش را بالا بگيرد كه اگر امروز در اين كشور، آسايش و آرامشي وجود دارد به واسطه ريخته شدن خون پدران آنهاست و كساني بايد شرمنده باشند كه به جبهه نرفته اند و كارهاي ما در قبال فرزندان شهيدان و ايثارگران ضمن آن كه يك تكليف شرعي و ديني است، تكليف اداري نيز محسوب مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ما امروز به اين سمت مي رويم تا زمينه اشتغال براي فرزندان ايثارگر را فراهم نمائيم و در اسفند ماه نيز جشني با عنوان اشتغال فرزندان ايثارگر بين 40 تا 70 درصد درجه جانبازي با مدارك تحصيلي فوق ديپلم و ليسانس برگزار خواهد شد و بعد از آن زمينه اشتغال فرزندان شهيد و ايثارگر با مدرك ديپلم را فراهم نمائيم.
در استان گلستان در سال جاري زمينه اشتغال و فرصت شغلي براي 523 نفر از فرزندان شهيد استان با مدرك تحصيلي فوق ديپلم و ليسانس فراهم شده است.
در اين مراسم از مديران شش دستگاه اجرايي و دولتي استان گلستان كه در زمينه جذب فرزندان شاهد با مدرك تحصيلي فوق ديپلم و ليسانس بيشترين همكاري را داشته اند، تقدير و قدرداني شد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1654.html )