عنوان خبر:ايجاد فرصت شغلي براي فرزندان شاهد‌ اداي دين به شهداست
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 17:28:18


استاندار گلستان گفت:
اشتغالزايي و ايجاد فرصت شغلي براي فرزندان شاهد اداي دين نسل حاضر به شهداست.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، مهندس جواد قناعت صبح امروز در جشن تبلور اشتغال ايثارگران در دولت كارآفرين اظهار داشت: مديران و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي همواره بايد اين مهم را در نظر داشته باشند كه هر قدمي كه براي ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا بر‌مي‌دارند در برابر امنيت و آرامشي كه آنان براي كشور به ارمغان آورده‌اند، هيچ است.
وي افزود: شهيدان با ايثار و از خودگذشتگي جان بر كف دست نهادند و معامله‌اي بزرگ و با ارزش با خداوند انجام دادند و در قبال آن از خداوند براي خود رستگاري خريدند.
قناعت شهدا را صاحبان حقيقي عزت و سربلندي كشور دانست و افزود: شهدا و خانواده‌هاي آنان نيازي به ترحم، گريه و عزاداري ما ندارند بلكه در مقابل اين ما هستيم كه بايد از آنان طلب شفاعت نزد خداوند داشته باشيم.
وي با اشاره به جمله‌اي از وصيت نامه يك شهيد خاطرنشان كرد: گمان نكنيد كه شهدا رفته‌اند و ما مانده‌ايم بلكه واقعيت اين است كه شهدا مانده‌اند و ما سوار بر زمان از شهدا دور شده‌ايم.
قناعت اضافه كرد: برگزاري مجلس بزرگداشت براي شهيدان نيز براي يادآوري ارزش‌ها و آرمان‌هاي شهداست تا مبادا در گذر زمان از خاطره‌ها زدوده شود.
قناعت ايجاد اشتغال براي فرزندان شهدا را معامله مسئولان با شهدا خواند و اظهار داشت: انجام اين مهم معامله حداقلي با شهداست تا مگر از طريق اداي اين تكليف شرعي و ديني و اداري توشه اي براي آخرت و سعادت خود جمع كنيم.
استاندار گلستان با بيان اينكه فرزند شهيد به ترحم و دلسوزي هيچ مقام و مسئولي نياز ندارد، تاكيد كرد: فرزندان شهدا بايد با افتخار سر خود را بالا گرفته و همواره اين امر را در خاطر داشته باشند كه آسايش و امنيت امروز كشور نتيجه ريخته شدن خون پدران آنهاست و كساني بايد شرمنده باشند كه براي حفظ خاك مملكت به جبهه نرفتند و قدمي بر نداشتند.
در اين مراسم سازمان آموزش و پرورش گلستان، شركت گاز استان، اداره كل ثبت احوال، اداره كل ثبت اسناد و املاك، اداره كل امور مالياتي و اداره كل راه و ترابري گلستان به عنوان دستگاه‌هاي برتر در ايجاد فرصت شغلي براي فرزندان شهيد با مدرك تحصيلي فوق‌ ديپلم و ليسانس معرفي و از مديران آن تقدير شد.
در استان گلستان در سال جاري زمينه اشتغال و فرصت شغلي براي 523 نفر از فرزندان شهيد استان با مدرك تحصيلي فوق ديپلم و ليسانس فراهم شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1666.html )