عنوان خبر:اجراي طرح کارت پارک در 7 خیابان گرگان
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 17:49:53


سخنگوی شورای شهر گرگان از اجرای طرح کارت پارک در هفت خیایان برای رفع مشکلاتی ترافیکی شهر مرکز استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فائزه عبداللهی صبح پنجشنبه در حاشیه نشست شورای شهر گرگان با اشاره به بررسی قرارداد طرح کارت پارک اظهار داشت: این قرارداد مشروط به اینکه پارک 30 دقیقه ای خودرو از دو هزار و 500 ریال به دو هزار  ریال و پارک 60 دقیقه ای از چهار هزار ریال به سه هزار ریال تغییر یابد به اتفاق آراء مصوب شد.

وی در این خصوص یادآور شد: قرارداد طرح کارت پارک فی ما بین شهرداری گرگان و موسسه رهگشا وابسته به بنیاد تعاون ناجا به منظور کاهش اعتراضات شهروندان و بالا بودن حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر و رفع مشکلات ترافیکی منعقد شده است.

عیداللهی خاطر نشان کرد: بر اساس این قرار داد طرح پارک گرگان در خیابان های امام خمینی (ره) به طول 700 متر و دارای 100 فضای پارک، خیابان جمهوری به طول 900 متر با 128 فضای پارک، سرخواجه با 600 متر و 85 فضای پارک، خیابان 5 آذز با طول 650 متر و 135 فضا پارک، خیابان شهید بهشتی با 1150 متر و 164 فضای پارک، خیابان شهداء با 1200 متر و 171 فضای پارک و خیابان شمالی پارک شهر با 300 متر طول و 42 فضای پارک قابل اجرا می باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان از تصویب واگذاری سرقفلی واحدهای تجاری زیرگذر میدان شهید قندهاری در دویست و نود و هشتمین جلسه رسمی، علنی و فوق العاده شورای شهر خبر داد.

عبداللهی گفت: با توجه به اتمام احداث واحدهای تجاری زیرگذر میدان شهید قندهاری شهرداری گرگان در نظر دارد به استناد ماده 13 آیین نامه مالی شهرداری ها نسبت به واگذاری سرقفلی آن از طریق آگهی مزایده عمومی با پایه کارشناسی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های ایام ا.. دهه فجر افزود: در این جلسه مقرر شد شهرداری گرگان با مساعدت مالی  بخ مبلع 50 میلیون ریال در اجرای برنامه های دهه فجر فرمانداری گرگان مشارکت کند.

عبداللهی با تاکید بر اینکه پاسداشت ایام ا.. دهه فجر ضمن تکریم و تعظیم شخصیت امام خمینی(ره) و تلاش در راستای افزایش امید و اطمینان در جامعه می تواند فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی به ویژه در نسل جوان باشد، اظهار داشت: مقرر شد این مبلغ از محل اعتباری ردیف 41701 برنامه های شهرداری به برنامه های دهه فجر اختصاص یابد.

به گفته وی فروش و واگذاری واحدهای تجاری، خدماتی و مسکونی شهرداری از طریق آگهی مزایده عمومی به افراد واجد شرایط از دیگر مصوبات این جلسه بود که در این راستا فروش دو واحد تجاری در پاساژ مسیبی، یک واحد آپارتمان در خیابان فروردین، یک واحد مسکونی در میدان مدرس، سه واحد مسکونی در شهرک حافظ و واحدهای مسکونی واقع در شهرک دادگستر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر گرگان در ادامه از تصویب مساعدت مالی شهرداری به هیئت کبدی استان در این جلسه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا مقرر شد شهرداری گرگان با هدایایی به مبلغ 20 میلیون ریال از محل ماده 17 به اعضای تیم ملی آقایان و بانوان رشته کبدی و سرپرستان، سرمربیان و مربیان گرگانی این رشته از زحمات آنان قدردانی کند.

عبداللهی در ادامه تصویب درخواست مساعدت شهرداری به مرکز بهداشت شهرستان گرگان برای اجرای طرح پیمایش ملی سلامت روان شهروندان به مبلغ 5میلیون و 400 هزار ریال را از دیگر مصوبات این جلسه اعلام کرد و در این خصوص اظهار داشت: طرح "پیمایش ملی سلامت روان" با هدف اصلی بررسی وضعیت اعصاب و روان عموم  در جمعیت 15 تا 64 ساله کشور از تاریخ 89.10.7 در سراسر کشور آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح پیمایش سلامت روان در کشور شیوع، شدت و همچنین هزینه‌های اختلالات روانی و میزان بهره‌مندی از خدمات درمانی کشور مشخص خواهد شد، یادآور شد: اجرای این طرح به منظور تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت روان عموم جامعه و بررسی وضعیت اعصاب و روان عموم یک ضرورت اجتناب پذیر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1673.html )