عنوان خبر:سالانه 6 هزار شغل برای فرزندان ایثارگر ایجاد می شود
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 17:58:52


مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، گفت:
سالانه شش هزار شغل برای فرزندان ایثارگر کشور ایجاد می شود.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حیدرعلی شیرآوند صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: این تعداد شغل در برنامه پنجم توسعه و بر اساس مصوبه شورای عالی کشور باید محقق شود.

وی افزود: براساس بند (و) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد برای استخدام از داشتن شرایط سنی معاف هستند و از بدو ورود آنان، وضعیت استخدامی آنان به صورت رسمی قطعی است.

شیرآوند تصریح کرد: براساس بند (الف) قانون برنامه پنجم توسعه کشور، از ابتدای سال آینده فرزندان شهدا، از معافیت مالیات حقوق، بیمه درمان، دوران بازنشستگی برخوردار می شوند.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، کارآفرینی را یکی از برنامه های این معاونت و سازمان دانست و گفت: از هر پنج فرصت شغلی که توسط ایثارگران ایجاد می شود، تنها یک فرصت را خودشان استفاده می کنند و چهار فرصت دیگر را در اختیار غیر ایثارگر قرار می دهند.


وی افزود: با این کار، عرصه برای حضور سایر افراد کشور در چرخه اقتصاد، رشد و توسعه کشور فراهم می شود تا کشور بتواند به اهداف و برنامه های خود در سند 20 ساله چشم انداز توسعه برسد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1674.html )