عنوان خبر:كلنگ زني 6 طرح آب منطقه ای در گلستان
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 18:00:36


شش طرح آب منطقه ای با حضور مسئولان گلستان کلنگ زنی شد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، احداث ساختمان سد نرماب در مینودشت با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال، طرح علاج‌بخشی سد وشمگیر با اعتبار 400 میلیارد ریال و زهکشی اراضی اولویت‌دار در آق‌قلا با اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال از جمله‌ پروژه‌های صنعت آب گلستان است که صبح پنجشنبه کلنگ‌زنی شد.

همچنین احداث سد کوچک مخزنی قره‌چشمه در مینودشت با اعتبار 5730 میلیون ریال و تکمیل سد کوچک مخزنی ولاغوز و کانال اصلی آن در کردکوی با اعتبار 800 میلیون ریال و تکمیل سد کوچک مخزنی چمن‌ساور در کردکوی با اعتبار 700 میلیون ریال از دیگر طرح‌های قابل کلنگ‌زنی شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ایام ا.. دهه مبارک فجر است.

همزمان با ایام ا.. دهه فجر سه پروژه مهم شرکت آب منطقه‌ای گلستان با حضور مقامات استانی و محلی در شهرستان کردکوی به بهره برداری رسید.

سه پروژه عمرانی پوشش بتنی کانال انتقال آب چمن‌ساور در بخش تامین و انتقال آب، لایروبی رودخانه قره‌سو و تکمیل دیواره‌سازی رودخانه خرم‌آباد در بخش مهندسی رودخانه از جمله طرح‌هایی است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.
برای اجرایی شدن عملیات این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی اعتباری بالغ بر 2215 میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین در این ایام دو پروژه تکمیل سد کوچک مخزنی ولاغوز و کانال اصلی آن و تکمیل سد کوچک مخزنی چمن‌ساور نیز از جمله‌ پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی شرکت آب منطقه‌ای گلستان در دهه فجر است.
برای اجرایی شدن عملیات این دو پروژه نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال لازم است و پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها در سال 1390 به بهره‌برداری برسند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1676.html )