عنوان خبر:تنظيم 396 میلیون مترمکعب آب در سدهای گلستان
پنجشنبه 21 بهمن 1389 - 21:37:20


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان، یادآور شد:
سالانه حدود 396 میلیون مترمکعب آب توسط سدهای استان تنظیم و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، ایرج حیدریان صبح پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح های این شرکت با بیان اینکه تعداد سدهای مخزنی بزرگ استان گلستان از یک سد قبل از انقلاب اسلامی به شش سد پس از انقلاب افزایش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر هفت سد کوچک نیز در استان گلستان در حال بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شبکه‌های آبیاری استان نیز از 21 هزار هکتار به 34 هزار هکتار بعد از انقلاب افزایش یافته است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه‌ای گلستان، گفت: در حال حاضر دو سد و شبکه زرینگل و چایلی در دست اجرا است و سد نرماب آماده اجرا می‌باشد که این سدها مجموعاً 44 هزار هکتار از اراضی استان را آبیاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، افزود: پنج سد شصت‌کلاته، محمدآباد، آجی سو، رامیان و سد لاستیکی آقدکش نیز از جمله طرح‌های در دست مطالعه می‌باشد که با اجرایی شدن این طرح‌ها تقریباً امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های مجاز استحصال تمامی پتانسیل آب‌های سطحی استان گلستان محقق خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر 300 قطعه آب‌بندان، دو هزار ایستگاه پمپاژ ثابت و سیار و 170 بند انحرافی در استان وجود دارد، که 400 میلیون مترمکعب آب توسط این سازه‌های آبی جمع‌آوری و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: انقلاب اسلامی منشاء تحول و تغییرات در صنعت آب گلستان بوده است و یکی از بزرگترین نعمت‌های انقلاب اسلامی، استقلال و خودکفایی است.

به گفته وی، اعتماد به نفس و افزایش باورها در بین مدیران و کارشناسان نیز از دیگر دستاوردهای این انقلاب است که تاثیر شگرفی در پیشرفت کشور داشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1677.html )