عنوان خبر:به مناسبت دهه فجر برگزار شد؛ جشنواره غذا در دبيرستان شاهد دختران گنبدكاووس
جمعه 22 بهمن 1389 - 23:13:04


در نهمين روز از دهه مبارك فجر، جشنواره غذا در دبيرستان شاهد دختران در شهرستان گنبدكاووس برگزار شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، اين جشنواره غذا با حضور معاون سياسي اجتماعي فرماندار و رئيس اداره تبليغات اسلامي و مديريت آموزش و پرورش و جمعي از مسئولان شهرستان گنبدكاووس افتتاح شد.
مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس در حاشيه برگزاري اين جشنواره در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در اين جشنواره انواع غذاهاي محلي و روز توسط دانش‎آموزان شاهد دختران تهيه و طبخ شده است.
فريده محمديون با اشاره به اهداف برپايي جشنواره غذا ادامه داد: در اين جشنواره دانش‌آموزان با غذاها و چاشني‌هاي محلي و به ويژه مناطق مختلف اقوام شهرستان گنبدكاووس آشنا شدند.
وي تصريح كرد: در اين جشنواره انواع غذاهاي اقوام ساكن در شهرستان گنبدكاووس از غذاهاي شمالي جنوبي و شاهرودي، اصفهاني، آذربايجاني، خراساني، مازندراني، سيستاني، گيلاني و غذاهاي خاص تركمني به نمايش در آمده است.
مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس خاطرنشان كرد: غذاهاي به نمايش درآمده شامل چكدرمه، نان تاتار و بيشمه و بويرگ، انواع آش، قرمه سبزي، ترشي‌كباب، كشك بادمجان، كوكو لقمه، انواع خورشت، قطاب، انواع كوفته از جمله كوفته تبريزي، حليم بادمجان، انواع ترشيجات، انواع كيك و شيريني و دسر و انواع ژله، دلمه، انواع پلو، فسنجان، مرغ و ماهي شكم پر و ديگر غذاهاي محلي و سنتي بود.
مسئول كميته بانوان ستاد دهه فجر شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: در پايان اين جشنواره غذا به نفرات برتر و برگزيدگان جوايزي با داوري داوران حاضر اهدا شد و حاضرين و دانش آموزان با غذاهايي كه خود تهيه كرده بودند پذيرايي شدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1701.html )