عنوان خبر:جزئیات جدید از فساداخلاقی در شرکت‌های هرمی
يكشنبه 16 خرداد 1389 - 20:02:53


هم‌اکنون برخی افراد که با وثیقه از زندان آزاد شده و پرونده کلانی برای فعالیت‌های هرمی آنان در حال رسیدگی است، متنبه نشده و دوباره نسبت به فعالیت‌های هرمی و کلاهبرداری از مردم اقدام کرده‌اند!

به دنبال دستگیری 150 نفر از اعضای شرکت هرمی «پالینور» در فرودگاه امام خمینی(ر) که در تایلند مشغول آموزش و بازیابی ویژه! روحیه خود بودند، برخی از این افراد که با قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری از مردم در قالب شرکت‌های هرمی برای به دست آوردن پول برای پرداخت به مالباختگان پیشین کرده‌اند.




متأسفانه به دلیل نبود رویه مشخص در دستگاه قضائی برای برخورد با این تروریست‌های اقتصادی که با جان و مال و زندگی مردم بازی می‌کنند، عده‌ای از این افراد دستگیر شده به رغم اثبات جرمشان از سوی برخی دادسراها با قید وثیقه آزاد شده و به جامعه بازمی‌گردند که این بازگشت آنان گاه با اصرار برای انجام جرم، همراه می‌شود؛ از جمله اینها، می‌توان به آزادی افرادی که در شرکت‌ هرمی «پالینور» فعالیت می‌کردند، اشاره کرد که توسط دادسرای رشت با قید وثیقه آزاد شده‌اند.

بنا بر این گزارش، از میان 150 نفر دستگیرشده سرکرده‌های هرمی که از بانکوک به ایران بازگشته بودند، چند نفر از آنها که با قید وثیقه توسط دادسرای رشت آزاد شده‌اند، به فعالیت هرمی دوباره روی آورده و این بار نیز در عملیات دستگیری که توسط وزارت اطلاعات انجام شده، 150 نفر در جنگل‌های سوادکوه دستگیر شدند.

در این‌باره باید گفت، این افرادی که با وثیقه آزاد بوده و در حال کلاهبرداری دوباره بوده‌اند، سعی در به دست آوردن مال جدید برای پرداخت بدهی‌های خود به شکات می‌کرده‌اند!

در این باره گفتنی است، به دلیل وجود شمار ده‌ها هزار نفری شکات شرکت هرمی «پالینور» در استان‌های شمالی کشور و تمرکز برخی از پرونده‌ها در دادسرای رشت، دادسرای رشت توان رسیدگی به این تعداد از متهمان و شکات را نداشته و عمدتا این کلاهبرداران را با قید وثیقه آزاد گذاشته‌اند.

همچنین درباره شرکت هرمی «پالینور» باید گفت، این شرکت هم‌اکنون در حال فعالیت نبوده و ورودی اطلاعات و عضوگیری نیز در آن میسر نیست؛ اما به رغم همه اطلاعیه‌ها و هشدارها و... باز هم مردم ساده‌لوح با اعتماد به این افراد، فریب آنان را خوره و اموال بی‌زبان خود را در اختیار آنان قرار می‌دهند و با این اوصاف، هر روز شاهد افزایش مالباختگان هستیم.

از سوی دیگر، خبرنگار «تابناک» اطلاعات جالبی را از سفر این 150 عضو هرمی به تایلند به دست آورده است که از فضاحت‌ها و بی‌بندوباری‌های گسترده در فعالیت‌های شرکت‌های هرمی حکایت دارد.

بنا بر این گزارش، در میان این 150 نفر عضو شرکت هرمی «پالینور» که به بانکوک برای بازیابی و تقویت روحیه آن هم به صورت ویژه! به مدت یک هفته سفر کرده بودند، هجده دختر مجرد بودند که در سایه بی‌توجهی و نبود نظارت خانواده، به این منجلاب گرفتار شده‌اند که در فیلم‌ها و تصاویر کشف‌شده، صحنه‌های وقیح و مبتذل از بی‌بندوباری این افراد ثبت شده است.
از سوی دیگر، از این هجده بانوی مجرد مجرب! وسایل و ابزاری کشف شده که حتی در وسایل افراد متأهل نیز یافت نمی‌شود.

با این همه، این مسأله، تنها گوشه‌ای بسیار کوچک از بی‌بندوباری مباحث غیراخلاقی چگونگی فعالیت شرکت های هرمی است که متأسفانه با توجه به این خیل عظیم اطلاع‌رسانی و هشدار در رسانه‌های جمعی و... باز هم خانواده‌ها و مردم به آن بی‌توجهی کرده و زمانی درمی‌یابند که علاوه بر از بین رفتن مال و سرمایه با موارد متعدد فساد اخلاقی ـ که قابل جبران و بازگشت نیز نیست ـ روبه‌رو می‌شوند و آن هنگامی است که کار از کار گذشته است!

با این اوصاف، در پیش گرفتن یک وحدت رویه مناسب در دستگاه قضایی برای برخورد با شرکت‌های هرمی و همچنین تجمیع این پرونده‌ها در دادسرای خاص، باعث می‌شود تا دیگر شاهد وقوع چنین رخدادهایی نباشیم.

منبع : تابناك




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-171.html )