عنوان خبر:انقلاب اسلامي بساط بردگي را در ايران برچيد
جمعه 22 بهمن 1389 - 23:14:21


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام راحل، بساط تاريخي بردگي به شاهان را برچيد.



آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' امروز در خطبه هاي نماز عبادي سياسي اين شهر افزود: اين كار يكي از كارهاي مهم و پرارزش ترين كارهاي انقلاب اسلامي ايران مي باشد.
به گفته وي، امروز ما در كشورمان با توجه به اين كه زير سلطه غرب و شرق و ابرقدرتها بوديم، به يك استقلال كامل دست يافته ايم و هيچ كشوري نمي تواند ادعا نمايد كه كارهائي كه در ايران صورت مي گيرد و دستيابي هائي كه به ان دست يافته، با دخالت آنان بوده است.
وي تصريح كرد: رژيم گذشته دنبال تضعيف دين و ايمان ديني مردم در جامعه بود اما انقلاب اسلامي اين دو را به هم آشتي داد و اين كه امروز ما براي خود تصميم مي گيريم، سرمايه بزرگي است.
وي ادامه داد: اين مساله در واقع صلابت و درايت رهبري را نشان مي دهد و مردم با بصيرت اين كشور، نيز از اين نظام و انقلاب دفاع كردند.
نورمفيدي در ادامه گفت: روز 22 بهمن يك روز بزرگ و تاريخي است و تمام دنيا در تعجب ملت ايران هستند كه چگونه با دست خالي اين موفقيت را به دست آورده و در برابر قدرتهاي بزرگ دنيا ايستادگي كرده است.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: تنها اراده قوي و عزمي راسخ از سوي مردم با درايت امام راحل توانست اين پيروزي را براي نظام و مردم رقم بزند و به قدرت بزرگي در منطقه و جهان تبديل شويم.
به گفته آيت الله نورمفيدي، پيروزي در جنگ جهاني اول و دوم، كشورهاي اروپائي و آمريكا را مغرور كرد و آنان نگاه به خاورميانه داشتند و اين منطقه به جهات مختلف برايشان داراي اهميت بود.
وي اظهار داشت: آنان مي خواستند نفت منطقه، فرهنگ و آئين خاورميانه را بگيرند و بر كشورهاي منطقه چيره شوند و برنامه هاي خود را اجرا كنند و فرهنگ قالب در منطقه فرهنگ اروپائي باشد.
وي يادآور شد: مطرح كردن ناسيوناليسم تركي، عربي و غيره، گذاشتن افرادي به اصطلاح بومي به عنوان رهبران كشورها در هر كشور كه زير سلطه آمريكا بودند و همچنين تضعيف ارزشهاي ديني و تضعيف اقتصادي از برنامه هاي دشمنان بود.
نورمفيدي ادامه داد: عقب ماندن از نظر علمي از ديگر برنامه هاي دشمنان بود كه خوشبختانه امام با درايت و روشني به اين مساله پي برد و جلوي آن را با حركت خود و خيزش و خروش مردم گرفت تا اين كه نظام در سال 57 و چنين روزي به پيروزي رسيد و امروز به يك قدرت بزرگ و الگو در منطقه و جهان تبديل شده است.
خطيب جمعه گرگان، پيروزي در جنگ 33 روزه در لبنان توسط مقاومت و حزب الله، زمين گير شدن آمريكادر عراق و افغانستان و ساير كشورهاي عربي و مسائل امروز مصر، اردن و تونس همه تاثير و نشات گرفته از نظام جمهوري اسلامي و انقلاب ما مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تبريك هفته وحدت گفت: وحدت در كشور ما آثار و بركات زيادي دارد و به همين دليل دشمنان دنبال از بين بردن اين وحدت هستند و از سوي ديگر اين وحدت نيز از بركات انقلاب اسلامي است.
وي خاطرنشان كرد: همه علما، متفكران و عالمان بايد تلاش كنند تا به اين وحدت خدشه اي وارد نشود، زيرا دشمنان هر شب و روز دنبال آسيب رساندن به مساله وحدت و در راس آن ولايت فقيه هستند.
نورمفيدي همچنين شب شهادت امام حسن عسگري (ع) را تسليت و سالروز به امامت رسيدن امام زمان (عج) را تبريك گفت.
وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي دعوت كرد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1711.html )