عنوان خبر:احمدي‌نژاد:‌اولين انسان ايراني با ‌تجهيزات ايراني قبل از ‌1400 ‌به فضا مي‌رود
جمعه 22 بهمن 1389 - 23:14:53


رئيس جمهور گفت:
بر اساس برنامه‌‌ريزي‌هاي صورت گرفته، اولين انسان ايراني قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهيزات ايراني در فضا قرار خواهد گرفت.



به گزارش فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در اجتماع عظيم و ملي راهپيمايان تهراني كه در ميدان آزادي تهران گرد‌هم آمده بودند، ‌دهه فجر را يك گام به جلو، توليد و افق جديد و بالاتر و حركت نو و توفنده توصيف كرد و با اشاره به دستاوردهاي گوناگون انقلاب اسلامي، احياي خودباوري را يكي از مهمترين اين دستاوردها برشمرد و تأكيد كرد: همه استعمارگران و سلطه‌گران براي تثبيت سلطه خود بر ملت‌ها، در گام اول خودباوري را از ملت‌ها مي‌گيرند اما انقلاب اسلامي خودباوري را در ملت ايران زنده كرد و ملت ايران قدرت، عظمت و توانمندي خود را يكبار ديگر باور كرد.

وي با بيان اينكه امروز همه باور داريم كه هيچ آرمان و هدف بزرگي از دسترس ملت و جوانان ايران دور نيست، يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب را احساس عزت و استقلال برشمرد و ملت ايران را مستقل‌ترين و عزيزترين ملت‌هاي عالم خواند.

رئيس جمهور در اين زمينه افزود: انقلاب اسلامي همبستگي و وحدت ايجاد كرد و مرز‌هاي منطقه‌اي، قومي و قبيله‌اي، ‌‌گروهي و احزابي را در هم شكست و وحدت و همبستگي بي‌نظيري بر اساس توسل و توكل به خدا در ايران زمين به وجود آورد.

احمدي‌نژاد به پيشرفت‌هاي عظيم علمي و صنعتي ملت ايران به عنوان يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره و خاطرنشان كرد: امروز دانشمندان ايران در همه عرصه‌ها فعال هستند و در حوزه هوا‌فضا، ‌سكوهاي پرتاب، ‌انواع پرتابگر‌ها، ماهواره‌ها، ايستگاه‌هاي زير‌زميني و مديريت ماهواره‌ها ‌را مي‌سازند و امروز در فكر آن هستند كه موجود زنده به فضا بفرستند.

وي ضمن ابراز اميدواري از فرستادن موجودات زنده به فضا براي آزمايش در سال 90 توسط دانشمندان ايراني تأكيد كرد: بر اساس برنامه‌‌ريزي‌هاي صورت گرفته، اولين انسان ايراني قبل از سال 1400 با دستگاه پرتاب‌گر و تجهيزات ايراني در فضا قرار خواهد گرفت.

رئيس جمهور با اشاره به حضور ايران در زمره معدود كشورهاي داراي فناوري نانو‌تكنولوژي تصريح كرد: تا قبل از اين، ملت ايران را به پسته و فرش مي‌شناختند و هر زمان كه مسئولان كشور به ساير كشورها سفر مي‌كردند، براي همتايان خود، پسته، هنر و فرش ايراني هديه مي‌بردند اما امروز به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه در سفرها، علاوه بر پسته و هنر دستي ايراني، يك دستگاه پيشرفته و بسيار مجهز از نانو‌تكنولوژي و پيشرفت‌هاي فناوري ايران را به عنوان سوغات ايران به مسئولان ساير كشورها هديه مي‌دهيم.

تلاش مستكبران عالم براي ايجاد مانع در مسير هسته‌اي شدن ايران بخش ديگري از سخنان احمدي‌نژاد بود كه وي در اين زمينه يادآور شد: مستكبران عالم كه شاهد پيشرفت هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران به عنوان پيش‌قراول و خط‌شكن ملت‌ها بودند، تلاش كردند مانع دسترسي ملت ايران به قله‌هاي هسته‌اي شوند، اما امروز همه چرخه‌ هسته‌اي در اختيار دانشمندان و جوانان ايران زمين‌ قرار گرفته است.

رئيس‌ جمهور با بيان اينكه آنها همه توان خود را براي جلوگيري از رسيدن ملت ايران به قله‌هاي پيشرفت بسيج كردند، 2 راه را پيش روي مستكبران متصور شد و راه اول را ادامه مسير قبل كه مسيري تجربه شده است، برشمرد.

"شما همه قدرت شيطاني و مادي خود را بسيج كرديد كه ايران هسته‌اي نشود كه اگر بخواهيد همين مسير را ادامه دهيد، شكست خواهيد خورد. "

احمدي‌نژاد راه دوم را راه تعامل، همراهي و همكاري به جاي تقابل دانست و خطاب به مستكبران عالم تأكيد كرد: اگر با ‌ايران همراهي كنيد، ‌ما نيز ‌استقبال مي‌كنيم، اما اگر به خيالات خام خود ادامه دهيد، ملت ايران راه خود را ادامه خواهد داد و هيچ نيازي به شما نخواهد داشت.

وي ادامه سخنان خود را به پيشرفت‌هاي دانشمندان ايران در عرصه‌هاي بيوتكنولوژي، ساخت داروهاي جديد و روش‌هاي درماني جديد از جمله سلول درماني اختصاص داد و با اشاره قرار گرفتن دانشمندان ايراني در رده‌هاي برتر جهاني در اين زمينه تصريح كرد: امروز صنعت ملت ايران نيز به سرعت در حال پيشرفت است و طي 5 سال اخير ظرفيت فولاد، سيمان، پتروشيمي، آلومينيوم، مس و صنايع پايه و مادر 2 برابر شده ‌و امروز ‌يك حركت سنگين سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي صنعت و كشاورزي در تمام ايران در جريان است.

رئيس جمهور يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران را عمران و آباداني ذكر كرد و با اشاره به 3 مقطع تاريخي كه در ايران عمران و آباداني انجام شده است، يادآور شد: دوره اول به قبل از اسلام و در زمان امپراطوري‌ها چند‌صد ساله برمي‌گردد كه بخشي از ميراث فرهنگي كشور به آن زمان تعلق دارد و دوره دوم نيز مربوط به دوران صفويه است كه در اين زمان نيز عمران و آباداني گسترده‌اي در سراسر ايران انجام شد و بخش‌هاي وسيعي از ميراث فرهنگي امروز و ساختمان‌ها، پل‌ها و تأسيسات كشور مربوط به اين دوره است.

احمدي‌نژاد دوره سوم عمران و آباداني در كشور را مربوط به دوران پس از انقلاب اسلامي و در نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و سازندگي صورت گرفته در طي 32 سال پس از انقلاب را در طول تاريخ ايران بي‌‌نظير خواند.

وي حضور 150 ساله استعمارگران و دولت‌هاي بي‌لياقت در ايران را مورد اشاره قرار داد و با بيان اينكه در اين دوره عمران و آباداني با مانع روبه رو شد و شهرها، روستاها، كشاورزي، صنعت، فرهنگ و علم به سمت نابودي رفت، تأكيد كرد: امروز حركت سازندگي در تمام ايران در زمينه‌هاي گوناگون به سرعت ادامه دارد.

رئيس جمهور حركت در جهت اجراي عدالت را يكي ديگر از دستاوردهاي انقلاب اسلامي برشمرد و با اشاره به توليد 25 ميليون تني بخش كشاورزي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، خاطرنشان كرد: امروز توليد كشاورزي ايران از مرز 100 ميليون تن در سال گذشته است.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1716.html )