عنوان خبر:حاشیه‌هایی جذاب از راهپیمایی 22 بهمن 89
جمعه 22 بهمن 1389 - 23:14:59


مراسم سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در حالی برگزار شد که حاشیه های جالبی در مسیر راهپیمایی وجود داشت؛ حاشیه‌هایی که پلاکاردهای مردمی مهمترین و جذابترین بخش آن بود.



امضای طومار جهت انتشار رساله رهبر انقلاب

به گزارش فارس، شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن امسال در میدان انقلاب تهران با امضای طوماری خواستار انتشار رساله توضیح المسائل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب شدند.

گفتنی است اکنون فتوای فقهی رهبر معظم انقلاب در پاسخ به سؤالات شرعی مقلدین در قالب اجوبة‌ استفتائات در چندین جلد منتشر شده است.

شعار علیه فتنه‌گران

راهپیمایان در راهپیمایی 22 بهمن و در سالروز گرامیداشت سی‌‌دومین بهار انقلاب اسلامی با حضور پر شور در میدان انقلاب علیه سران فتنه شعار دادند.

مردم تهران با شعار "مرگ بر فتنه‌گر "، "مرگ بر موسوی "، "مرگ بر کروبی " و "مرگ بر خاتمی " خشم و انزجار خود را از فتنه‌گران داخلی و خارجی به نمایش گذاشتند.

پرچم 1500 متری ایران

جمعیت گسترده و میلیونی مردم تهران که حضورشان از قالب دوربین تصویربرداران داخلی و خارجی فراتر رفته و قلم نویسندگان از این حضور عاجز مانده است، با اتحاد مثال‌زدنی خود حماسه‌ای دیگر در سی‌دومین بهار انقلاب اسلامی آفریدند.


مردم تهران که از شمال،‌ جنوب، شرق و غرب شهر به خیل جمعیت میدان آزادی می‌پیوندند، طولانی‌ترین پرچم ایران را بر دوش کشیدند و ضمن ناامید کردن دشمنان انقلاب، بر تداوم انقلاب تأکید و اتحاد و همبستگی خود را اعلام کردند.

سران استکبار در زنجیر

عروسک‌های نمادین سران کشورهای غربی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط کودکان ایرانی به اسارت گرفته شده و به زنجیر کشیده شدند. 

این حرکت نمادین با استقبال مردم و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و اعلام انزجار عمومی از اقدامات سران کشورهای غربی همراه بود.

عکس هایی از فجر آفرینان

همچنین نمایشگاه عکس "فجرآفرینان " و "برای تاریخ " در مسیر راهپیمایی 22 بهمن 89 از میدان انقلاب تا میدان آزادی برپا شده  که شامل تصاویر برخی شهدای دوران انقلاب و تصاویری از شهیدان لاجوردی، باهنر، رجایی، مصطفی خمینی و... بر روی است.

این تصاویر بر روی داربست‌هایی در کنار خیابان آزادی نصب گردیده بود.

خبرنگاران خارجی شاهد اقیانوس بی کران ملت

در راهپیمایی امروز جمعه 22 بهمن، بیش از 400 خبرنگار خارجی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی حضور گسترده و میلیونی و فریاد استقلال و آزادی ملت ایران ‌در جشن سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان ملت‌های دنیا مخابره می‌کنند.

ارتش کنار ملت

فعالیت های فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول مسیر برگزاری مراسم یادآور پیوستن ارتش به صف انقلابیون در جریانات انقلاب اسلامی بود که مانع از کودتای حامیان محمدرضا بر علیه امت مسلمان ایران شد.

قرارگاه پدافند خاتم الأنبیا نیز ضمن برپایی غرفه ای فرهنگی با حضور گروه ارکستر نظامی به اجرای سرودهای انقلابی و ارائه خدمات به راهپمایان پرداخت.

مردم مصر و فلسطین موردحمایت راهپیمایان

تعدادی از راهپیمایان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن امسال در مسیر خیابان آزادی پرچم بزرگ فلسطین رابرای نشان دادن همبستگی خود با آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مقاومت آنان و همچنین پرچم مصر را به نشانه حمایت از قیام ملت مسلمان مصر حمل می‌کنند.

اجرای 22 هزار نفره سرود ای ایران

گروه سرود 22 هزار نفری دانش‌آموزان در راهپیمایی عظیم ملت ایران به اجرای زنده برنامه پرداختند. 

این گروه در حوالی میدان انقلاب، سرود "سرفراز باشی‌ وطن من " را برای راهپیمایان تهرانی اجرا کردند.

نمایشگاه عکس از فتنه 88

نمایشگاه عکسی از تصاویر فتنه سال 88 به همت نیروی انتظامی و مؤسسه فرهنگی عاشورا با عنوان "برای تاریخ " در خیابان آزادی برپا شده بود.


در این نمایشگاه تصاویری از فتنه‌گران در حین آشوب‌های خیابانی سال گذشته به چشم می‌خورد که در کنار آن عبارت "22 بهمن، سالروز مرگ فتنه " درج شده بود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1717.html )