عنوان خبر:دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان
شنبه 23 بهمن 1389 - 18:08:45


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:
خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی امروز در جایگاهی رفیع به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ایستاده است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عبدالله جاسبی عصر جمعه در حاشیه اجرای طرح های دانشگاه آزاد علی آباد کتول افزود: سه دهه تثبیت، توسعه و ارتقاء کیفیت را بعنوان دهه های اول تا سوم با موفقیت پشت سر گذاشته و با برنامه ریزی کامل و منسجم قصد دارد با ورود به دهه چهارم با دانشگاههای معتبر جهان به رقابت برخیزد و آنها را به چالش دعوت کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به بیت " سالها دل طلب جام جم از ما می کرد - آنچه خود داشت زبیگانه تمنا می کرد"، تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را در راستای مرتفع ساختن وابستگی های کشور به بیگانگان اعلام کرد.
وی افزود:‌ در یک زمان میهن اسلامی ما از پزشکان پاکستانی و بنگلادشی برای امر طبابت دعوت می کرد و هم اکنون باید با افتخار بگوییم که رئیس انجمن دندانپزشکی آمریکا در Implant یک فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی است.

جاسبی با بیان این مطلب که این نهاد عظیم از صفر و تنها با سرمایه یک میلیون تومانی اهدایی حضرت امام  (ره) کار خود را آغاز کرده است، داشتن سه میلیون و700 هزار فارغ التحصیل، یک میلیون و600 هزار دانشجو، 600 مدرسه،50 هزار دانش آموز،30 هزار عضو هیئت علمی ،35هزار کارمند و بیش از 20میلیون مربع فضای آموزشی و رفاهی را مایه مباهات این نهاد مردمی برشمرد که بدون استفاده از کمک های دولتی ، صدها میلیارد تومان هم بعنوان مالیات تکلیفی به دولت پرداخت می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها ی کشور پیش از انقلاب اسلامی نداشتن دوره تحصیلات تکمیلی و دکتری تخصصی بود، از تربیت بیش از 20 هزار دانشجو در دوره دکتری تخصصی در کشور و بیش از 200 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی که نیمی از آن در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند بعنوان یک انقلاب آموزشی یاد کرد.
وی افزود: قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در سکوی اول آموزش و تحقیقات در منطقه نشان از رسیدن به خودباوری است که ما می توانیم کارهای بزرگتری نیز انجام دهیم.


جاسبی تصریح کرد: آینده دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم بسیار روشن و درخشان است که برای فتح قله های علم و تکنولو‍ژی گام های بلندی برخواهد داشت و با دانشگاههای بزرگ دنیا در آمریکا، اروپا و آسیا به رقابت نفس گیر خواهد پرداخت.
رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به توسعه واحد علی اباد کتول، راه اندازی رشته های پزشکی و تحصیلات تکمیلی را حق این واحد دانشگاهی دانست و گفت:‌ بسیاری از امکانات و تجهیزات مکانیزه و هوشمند موجود در این واحد در بسیاری از واحد های دانشگاهی اعم از دولتی و غیردولتی در تهران نیز مشاهده نمی شود.
وی ضمن تحسین اقدامات انجام شده گفت: ما آمادگی داریم با کلیه مسئولین در هر قدمی که برای توسعه و گسترش واحد علی آباد کتول برمی دارند، همگام شویم تا روزی که واحد علی آباد کتول به عنوان یک واحد بین المللی در کشور مطرح شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1723.html )