عنوان خبر:بررسي تكميلي تشكيل سازمان امر ‌به ‌معروف
شنبه 23 بهمن 1389 - 18:18:34


نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس از پيگيري تشكيل سازمان امر به معروف و نهي از منكر در كميسيون فرهنگي مجلس خبر داد.



حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با وجود آن كه امر به معروف و نهي از منكر يكي از واجبات دين اسلام است اما طرح تشكيل وزارت و شوراي امر به معروف و نهي از منكر سال‌ها به عنوان يكي از اصول جا مانده قانون اساسي مطرح بوده است.
وي افزود: از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز نيز نهادهايي همچون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر شكل گرفتند كه نتوانستند انتظارات مد نظر قانون اساسي را برآورده كنند.
نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: برهمين اساس در مجلس تصميم گرفته شد تا پس از گذشت سي و دو سال از عمر نظام جمهوري اسلامي تشكيلاتي با ضمانت اجرايي بيشتر به منظور ساماندهي امر به معروف و نهي از منكر در كشور راه‌اندازي شود.
طاهري گفت: در حالي كه برخي صاحب نظران معتقد به تشكيل وزارتخانه امر به معروف و نهي از منكر هستند برخي ديگر معتقد هستند كه با توجه به برخي مواد برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه مبني بر ضرورت كاهش وزارتخانه‌ها، مساله مهم امر به معروف و نهي از منكر بايد در قالب يك سازمان پيگيري شود.
دبير مجمع نمايندگان استان گلستان خاطرنشان كرد: نبايد از نظر دور داشت كه اگر بنا باشد اين سازمان، رؤساي هر سه قوه از رئيس جمهور، رئيس مجلس و رئيس قوه قضائيه را مورد امر به معروف و نهي از منكر قرار دهد بايد زير نظر مستقيم مقام معظم رهبري قرار گيرد تا به شكل مستقيم قادر به انجام وظايف محوله باشد.
به گفته حجت‌الاسلام طاهري محدوده معروفات و منكرات در اين سازمان همان محدوده تعيين شده در دين خواهد بود و شرح وظايف آن محدود به مواردي مانند عفاف و حجاب نخواهد بود.
وي اظهار داشت: تعريف محدوده منكرات و معروفات در مسائل سياسي و اقتصادي نيز قابل تعميم است و بر همين اساس برخي نهادها نيز مي توانند در اين زمينه به عنوان نيروي كمكي اين سازمان در نظر گرفته شوند.
طاهري يادآور شد: بررسي هاي تكميلي درباره ساز و كار تشكيل سازمان امر به معروف و نهي از منكر در كميسيون فرهنگي مجلس در حال پيگيري است و از پيشنهادات همه صاحب نظران براي تدوين طرحي جامع و مانع استقبال مي شود.
نماينده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شوراي اسلامي دربخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به وظيفه خطير مبلغين در نشر رفتار و اخلاق نيكو در جامعه گفت: خلوص نيت، اخلاق نيكو، رفتار پسنديده و سعه صدر يك مبلغ مي تواند بهترين الگو براي افراد يك جامعه باشد.
سيدعلي طاهري با اشاره به قداست وظيفه مبلغان در امر پاسخ به سؤالات و پرسش هاي ديني اظهار داشت: رفع شبهات اعتقادي در نسل جوان امري بسيار مقدس است و مبلغان در اين مسير بايد به سيره بزرگان دين اقتدا كرده و موازين و ارزش‌هاي اسلامي را به درستي تبليغ كنند.
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: متاسفانه گاهي برخي از جوانان به دليل متقن نبودن اعتقادات و نداشتن مرجع تقليد به بيراهه رفته و دچار انحرافاتي مي‌شوند.
طاهري افزود: اين گروه از جوانان به دليل عدم نگرش صحيح نسبت به مقوله خداشناسي، نسبت به مسائل ديني نيز بي‌اعتقاد مي‌شوند.
وي اضافه كرد: بر اين اساس وظيفه مبلغين و مسئولان فرهنگي كشور دشوار و پيچيده شده و اين قشر بايد تلاش كنند تا با ارائه راهكارها و اجراي برنامه‌هاي مختلف مذهبي در پيشگيري از بروز چنين مسائلي تلاش كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1731.html )