عنوان خبر:حضور در مسجد ارك سنگين‌تر از قتل!
شنبه 23 بهمن 1389 - 20:41:00


يكي از مبارزان انقلاب گفت: به دليل حضور در مراسم ختم آيت‌الله آخوند همداني در مسجد ارك ما را به زندان قصر بردند و هم‌بند قاتلان بوديم؛ با مراجعه به قاضي اين موضوع را مطرح كرديم و قاضي با اهانت گفت « آنها يك نفر را كشته‌اند ولي شما مملكت را به آشوب كشيديد؛ پس جنايت شما بيشتر از آنهاست!!!».



محمود تاري در گفت‌وگو با فارس، به نقش نوجوانان و جوانان در پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: پس از درگذشت آيت‌الله آخوند همداني، مراسمي در مسجد ارك تهران با حضور آيت‌الله فلسفي برگزار شد و پس از مراسم، بنده به همراه 25 نفر از نوجوانان و جوانان دستگير شديم.

وي ادامه داد: شهيد احمد با ديدن صحنه دستگيري بنده، خود را به مأموران رساند و گفت «بنده را به جاي برادرم دستگير كنيد او محصل است» ولي مأموران قبول نكردند؛ در جمع زندانيان حدود 16 دانشجو و بقيه مردم عادي بودند؛ در كلانتري 13 فرمانده خبيثي حضور داشت به دستور وي دست‌هاي ما را با زنجير به يكديگر بسته بودند، طوري كه خون مردگي در دست‌هاي ما مشاهده مي‌شد.

وي افزود: حدود 20 دقيقه با باتوم همراه با فحش‌هاي بسيار زشت ما را مي‌زدند؛ خانواده از دستگيري ما اطلاع نداشتند كه حدود ساعت 11 به ما اجازه دادند فقط با يك تماس به خانواده خبر دستگيري را اطلاع دهيم؛ خانواده را در جريان قرار دادم و آنها شبانه به ديدن ما آمدند.

تاري افزود: صبح روز بعد از دستگيري، با همان حالت دست بسته ما را به دادگستري بردند؛ سر و صورت‌مان زخمي بود؛ به قاضي گفتم «ما را زدند» قاضي‌ با لحني اهانت‌آميز گفت «مي‌خواستي برايت چلوكباب بگيرند؛ تخريب‌گر بوديد و بايد شما را مي‌كشتند».

* مأموران زندان قصر ما را به خاطر اقامه نماز جماعت شكنجه دادند

وي ادامه داد: بر اثر شكنجه‌ها حال 2 نفر از دانشجويان خيلي وخيم‌ بود؛ ما را به زندان قصر بردند؛ در آنجا ما را عريان كرده و به بندي كه قاتلان در آنجا زنداني زنداني بودند، بردند؛ به همراه 25 زنداني، در زندان نماز جماعت خوانديم كه افسر بند ما را تهديد كرد و گفت «اگر يكبار ديگر، نماز جماعت بخوانيد، بلايي سرتان مي‌آوريم كه نماز خواندن يادتان برود».
برادر شهيد «احمد تاري» افزود: پس از برگزاري نماز جماعت ما را به هشتي ـ مكاني 8 ضلعي بود كه زندانيان را بدو ورود به آنجا مي‌بردند؛ شكنجه‌هاي زندانيان نيز در همان جا صورت مي‌گرفت ـ بردند؛ براي بار دوم در زندان قصر نماز جماعت خوانديم؛ آنها به قدري ما را شكنجه كردند كه نماز را در سلول‌ها به صورت فرادي مي‌خوانديم.


*ديدگاه قاضي دادگستري دوره طاغوت نسبت به زندانيان

وي اضافه كرد: «هوشنگ فري» يكي از زندانيان بود كه او را شاه زندان مي‌ناميدند؛ مأموران براي وي مشروبات الكلي و مواد مخدر تهيه مي‌كردند؛ در آن زمان 18 ساله بودم و گروه 25 نفري ما، با مراجعه به قاضي اعتراض كردند كه با قاتلان هم‌بند هستيم و قاضي با اهانت گفت «شما فرقي با آن نداريد؛ شما مملكت را به آشوب كشيديد؛ آنها يك نفر را كشته‌اند پس جنايت شما از آنها بيشتر است».
تاري خاطرنشان كرد: در ايامي كه زنداني بودم، يك بار مادرم براي ملاقات آمد براي رفع نگراني به وي ‌گفتم «اينجا شرايط خوبي حاكم است؛ همه چيز عادي است»؛ 15 روز از ايام زنداني شدن ما مصادف با ماه مبارك رمضان بود؛ فقط ما 25 نفر روزه مي‌گرفتيم؛ صبحانه و ناهار را كه غير قابل استفاده بود را براي سحر و افطار نگه مي‌داشتيم.
وي افزود: در 61 روزي زنداني شدن، گروهي از دانشجويان با مراجعه به زندانيان آنها را با انقلاب و امام خميني (ره) آشنا مي‌كردند؛ علاوه بر اين يكي از دانشجويان كه مسلط به زبان انگليسي بود، روزهاي شنبه و دوشنبه را به ما زبان آموزش مي‌داد؛ روزها و هفته‌ها با درد و شكنجه گذشت تا اينكه پس از 61 روز از زندان آزاد شديم.

*براي حفظ خون شهدا بايد پشتيبان ولايت فقيه باشيم

برادر شهيد «احمد تاري» گفت: انقلاب ما از حوزه علميه سرچشمه گرفت و در مساجد جاري شد؛ شايد دانشگاه به تنهايي نمي‌توانست، در پيروزي انقلاب اسلامي موفق عمل كند؛ مردم ما دنبال اسلام بودند و آنها با پذيرفتن مرجعيت امام خميني (ره) و داشتن باورهاي ديني، انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند.
وي ادامه داد: حضرت امام (ره) از همان ابتداي انقلاب مسير را نشان داده و فرمودند «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملكت شما آسيب نرسد» لذا اكنون ما براي حفظ ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بايد فرمايش رهبر كبير انقلاب اسلامي را سرلوحه زندگي خود قرار داده و با گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، براي پايداري آن تابع ولايت فقيه باشيم.
تاري افزود: پس از فتنه‌ 88، مردم بايد تأكيد امام خميني (ره) را درباره پشتيباني از ولايت، را درك كرده باشند و اگر تدابير ولي امر مسلمين در فتنه سال گذشته نبود، هر كسي براي خود لشكركشي كرده و مملكت ما به چند قسمت تقسيم مي‌شد.
وي ادامه داد: براي حفظ نظامي كه خون عزيزان ما بر آن ريخته شده، خيلي از جوانان به خاطر آن در زندان‌هاي ساواك و بعثيون حبس شدند، بايد پشت ولايت فقيه حركت كرد كه به لطف خداوند امروز مردم گوش به فرمان مقام معظم رهبري هستند.
به گزارش توانا، محمود تاري از مداحان و شاعران شناخته شده ميهن اسلامي، از جمله كساني است كه در پيروزي انقلاب دوشادوش مردم به فعاليت‌هاي انقلابي پرداخت؛ وي پس از پيروزي انقلاب اسلامي براي صيانت از خون شهدا جذب كميته انقلاب اسلامي شد؛ سپس به دستور حجت‌الاسلام علم‌الهدي به خدمت مقدس سربازي رفت و يك ماه پس از اتمام اين دوره مقدس، جنگ تحميلي عراق عليه ايران آغاز شد. تاري اين بار نيز در مقابل هجوم دشمنان اسلام آرام ننشست و به جبهه‌ها شتافت؛ وي به عنوان رزمنده در عمليات‌هاي آزادسازي بستان، هويزه و دشت عباس حضور يافت و سپس به عنوان نيروي فرهنگي و مداح به جبهه‌ ‌رفت. وي طي مأموريتي براي اعزام به كرخه در خوردو، در حملات هواپيماهاي عراقي و در جاي ديگر بر اثر اصابت خمپاره 60 در منطقه طلائيه مجروح شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1738.html )