عنوان خبر:آينده دانشگاه آزاد بسيار روشن و درخشان است
شنبه 23 بهمن 1389 - 20:52:02


رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت:
آينده دانشگاه آزاد اسلامي در دهه چهارم بسيار روشن و درخشان است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي علي‌آبادكتول، عبدالله جاسبي در جمع اساتيد، كاركنان و دانشجويان واحد علي‌آبادكتول، دانشگاه آزاد اسلامي را يك الگو از خود انقلاب اسلامي ايران برشمرد و اظهار داشت:‌ همان طور كه انقلاب اسلامي ايران بدون وابستگي به غرب و شرق و با اتكال به خداوند بزرگ و با ايمان و اعتقاد مردم با پايداري و مديريت توانست 32 سال را پشت سر بگذارد و با قامت رسا در مقابل ابرقدرت‌ها جهان بايستد، دانشگاه آزاد اسلامي هم بدون اتكا به بودجه دولتي و با اتكال به خداوند متعال اين كار را شروع كرده كه ثمره آن تبديل اين مولود انقلاب به بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان است.
وي با اشاره به دوران پرفراز و نشيب و سخت 28 سال تلاش و فداكاري، توفيقات دانشگاه آزاد اسلامي را براي نظام جمهوري اسلامي و نسل آينده افتخاري بزرگ دانست كه با عنايات الهي به نتيجه رسيده است.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ‌خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامي امروز در جايگاهي به عنوان بزرگ‌ترين دانشگاه حضوري جهان ايستاده است كه 3 دهه تثبيت، توسعه و ارتقا كيفيت را به عنوان دهه هاي اول تا سوم با موفقيت پشت سر گذاشته و با برنامه‌ريزي كامل و منسجم قصد دارد با ورود به دهه چهارم با دانشگاه‌هاي معتبر جهان به رقابت برخيزد و آنها را به چالش دعوت كند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به بيت سال‌ها دل طلب جام‌جم از ما مي‌كرد آنچه خود داشت زبيگانه تمنا مي كرد، تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي را در راستاي مرتفع ساختن وابستگي‌هاي كشور به بيگانگان اعلام كرد و افزود:‌ در يك زمان ميهن اسلامي ما از پزشكان پاكستاني و بنگلادشي براي امر طبابت دعوت مي‌كرد و هم‌اكنون بايد با افتخار بگوييم كه رئيس انجمن دندانپزشكي آمريكا در Implant يك فارغ‌التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي است.
جاسبي با بيان اينكه اين نهاد عظيم از صفر و تنها با سرمايه يك ميليون توماني اهدايي حضرت امام (ره) كار خود را آغاز كرده است، داشتن 3 ميليون و 700 هزار فارغ‌التحصيل، يك ميليون و 600 هزار دانشجو، 600 مدرسه، 50 هزار دانش‌آموز، 30 هزار عضو هيئت علمي، 35 هزار كارمند و بيش از 20 ميليون مربع فضاي آموزشي و رفاهي را مايه مباهات اين نهاد مردمي برشمرد كه بدون استفاده از كمك‌هاي دولتي، صدها ميليارد تومان هم به عنوان ماليات تكليفي به دولت پرداخت مي‌كند.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اينكه يكي از دغدغه‌هاي كشور پيش از انقلاب اسلامي نداشتن دوره تحصيلات تكميلي و دكتري تخصصي بود، از تربيت بيش از 20 هزار دانشجو در دوره دكتري تخصصي در كشور و بيش از 200 هزار دانشجوي تحصيلات تكميلي كه نيمي از آن در دانشگاه آزاد اسلامي مشغول به تحصيل هستند به عنوان يك انقلاب آموزشي ياد كرد و افزود: قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامي در سكوي اول آموزش و تحقيقات در منطقه نشان از رسيدن به خودباوري است كه ما مي‌توانيم كارهاي بزرگتري نيز انجام دهيم.
جاسبي تصريح كرد: آينده دانشگاه آزاد اسلامي در دهه چهارم بسيار روشن و درخشان است كه براي فتح قله‌هاي علم و تكنولو‍ژي گام‌هاي بلندي برخواهد داشت و با دانشگاه‌هاي بزرگ دنيا در آمريكا، اروپا و آسيا به رقابت نفس گير خواهد پرداخت.
جاسبي با اشاره به توسعه واحد علي‌آبادكتول، راه‌اندازي رشته‌هاي پزشكي و تحصيلات تكميلي را حق اين واحد دانشگاهي دانست و گفت:‌ بسياري از امكانات و تجهيزات مكانيزه و هوشمند موجود در اين واحد در بسياري از واحدهاي دانشگاهي اعم از دولتي و غيردولتي در تهران نيز مشاهده نمي‌شود.
وي ضمن تحسين اقدامات انجام شده گفت: ما آمادگي داريم با تمام مسئولان در هر قدمي كه براي توسعه و گسترش واحد علي‌آبادكتول برميدارند، همگام شويم تا روزي كه واحد علي‌آبادكتول به عنوان يك واحد بين‌المللي در كشور مطرح شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1742.html )