عنوان خبر:واحدهاي تجاري زيرگذر ميدان شهيد قندهاري گرگان
شنبه 23 بهمن 1389 - 21:10:09


سخنگوي شوراي اسلامي شهر گرگان از تصويب واگذاري سرقفلي واحدهاي تجاري زيرگذر ميدان شهيد قندهاري خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي شهر گرگان، فائزه عبداللهي اظهار داشت: با توجه به اتمام احداث واحدهاي تجاري زيرگذر ميدان شهيد قندهاري شهرداري گرگان در نظر دارد به استناد ماده 13 آيين‌نامه مالي شهرداري‌ها نسبت به واگذاري سرقفلي آن از طريق آگهي مزايده عمومي با پايه كارشناسي اقدام كند.
وي با اشاره به برگزاري برنامه‌هاي ايام‌الله دهه‌فجر افزود: در اين جلسه مقرر شد شهرداري گرگان با مساعدت مالي به مبلع 50 ميليون ريال در اجراي برنامه‌هاي دهه‌فجر فرمانداري گرگان مشاركت كند.
عبداللهي با تاكيد بر اينكه پاسداشت ايام‌الله دهه‌فجر ضمن تكريم و تعظيم شخصيت امام خميني (ره) و تلاش در راستاي افزايش اميد و اطمينان در جامعه مي‌تواند فرصتي براي تجديد پيمان با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به ويژه در نسل جوان باشد، اظهار داشت: مقرر شد اين مبلغ از محل اعتباري رديف 41701 برنامه‌هاي شهرداري به برنامه‌هاي دهه فجر اختصاص يابد.
به گفته وي فروش و واگذاري واحدهاي تجاري، خدماتي و مسكوني شهرداري از طريق آگهي مزايده عمومي به افراد واجد شرايط از ديگر مصوبات اين جلسه بود كه در اين راستا فروش دو واحد تجاري در پاساژ مسيبي، يك واحد آپارتمان در خيابان فروردين، يك واحد مسكوني در ميدان مدرس، سه واحد مسكوني در شهرك حافظ و واحدهاي مسكوني واقع در شهرك دادگستر در دستور كار شهرداري قرار گرفت.
سخنگوي شوراي شهر گرگان با اشاره به بررسي قرارداد طرح كارت پارك در اين جلسه اظهار داشت: اين قرارداد مشروط به اينكه پارك 30 دقيقه‌اي خودرو از 2 هزار و 500 ريال به 2 هزار ريال و پارك 60 دقيقه‌اي از 4 هزار ريال به 3 هزار ريال تغيير يابد به اتفاق آرا‌ مصوب شد.
وي يادآور شد: قرارداد طرح كارت پارك ميان شهرداري گرگان و موسسه رهگشا وابسته به بنياد تعاون ناجا به منظور كاهش اعتراضات شهروندان و بالا بودن حجم ترافيك در خيابان‌هاي اصلي شهر و رفع مشكلات ترافيكي منعقد شده است.
عبداللهي خاطرنشان كرد: براساس اين قرارداد طرح پارك گرگان در خيابان‌هاي امام خميني (ره) به طول 700 متر و داراي 100 فضاي پارك، خيابان جمهوري به طول 900 متر با 128 فضاي پارك، سرخواجه با 600 متر و 85 فضاي پارك، خيابان پنج آذر با طول 650 متر و 135 فضا پارك، خيابان شهيد بهشتي با يك هزار و 150 متر و 164 فضاي پارك، خيابان شهدا با يك هزار و 200 متر و 171 فضاي پارك و خيابان شمالي پارك‌شهر با 300 متر طول و 42 فضاي پارك قابل اجرا است.
وي همچنين از تصويب مساعدت مالي شهرداري به هيئت كبدي استان در اين جلسه خبر داد و تصريح كرد: در اين راستا مقرر شد شهرداري گرگان با هدايايي به مبلغ 20 ميليون ريال از محل ماده 17 به اعضاي تيم ملي آقايان و بانوان رشته كبدي و سرپرستان، سرمربيان و مربيان گرگاني اين رشته از زحمات آنان قدرداني كند.
عبداللهي تصويب درخواست مساعدت شهرداري به مركز بهداشت شهرستان گرگان براي اجراي طرح پيمايش ملي سلامت روان شهروندان به مبلغ 5 ميليون و 400 هزار ريال را از ديگر مصوبات اين جلسه اعلام كرد و در اين خصوص اظهار داشت: طرح پيمايش ملي سلامت روان با هدف اصلي بررسي وضعيت اعصاب و روان عموم ‌در جمعيت 15 تا 64 ساله كشور از‌ هفت دي ماه 1389 در سراسر كشور آغاز شده است.
وي با تاكيد بر اينكه با اجراي طرح پيمايش سلامت روان در كشور شيوع، شدت و همچنين هزينه‌هاي اختلالات رواني و ميزان بهره‌مندي از خدمات درماني كشور مشخص خواهد شد، يادآور شد: اجراي اين طرح به منظور تامين، حفظ و ارتقاي سلامت روان عموم جامعه و بررسي وضعيت اعصاب و روان عموم يك ضرورت اجتناب‌پذير است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1753.html )