عنوان خبر:حمايت يوزارسيف از انقلاب مردم مصر
يكشنبه 24 بهمن 1389 - 22:43:00


گروهي از نويسندگان و هنرمندان سينما و تلويزيون در حمايت از انقلاب مردم مصر بيانيه‌اي صادر كردند.




به گزارش فارس، گروهي از نويسندگان و هنرمندان سينما و تلويزيون در حمايت از انقلاب مردم مصر بيانيه‌اي به شرح ذيل صادر كردند:

ظلم‌ها و مردمان با روزگاران مي‌روند اما فريادها مي‌مانند مصر نيز فرياد شده زيرا فريادها آزادترين تنفس دنيايند. جان تاريخ، آزاديست و حقيقت آزادي زيبايي و جز اين نيست كه عالم همه مقصد و مجالي براي زيبايي‌هاست و آنچه در مصر و تونس و اردن و يمن .... مي‌گذرد (به اذن الله) «ما رايت جميلا ايست» كه از اصول اسلام نشات مي‌گيرد.

امروز مصر همه فرياد شده و مي‌رود اين فريادها چونان اذاني در ميان شب گرد آورنده همه مظلومين و ستمديدگان خاورميانه در زير پرچم اسلام باشد، براي آزادي و استقلال از چنگال آمريكا و رژيم اسرائيل كه سالهاست بر گرده آنان شلاق حقارت و غارت و ظلم مي‌نوازند.
ميدان التحرير قلب‌هاي ماست كه لبريز از مسئوليتي سترگ شده و رگ‌هاي خشك اميد به رهايي را با گام‌هاي برگزيده به سوي اسلامي و عدالت دوباره جان بخشده داده و نقاب از چهره مردمي مي گيرد كه سالهاست اين چهره زيباي لبريز از ايمان و آزادگي شان در پشت دستان پليد و زشت ديكتاتورهاي بزرگ و كوچك آن ديار پنهان شده بود.

مصر تا بدين جا از شر نامبارك و ننگي كه در جنگ 22 روزه بر پيشاني‌اش نهاده، آزاد شد ليكن تا رسيدن به آزادي و استقلال از گذشته (كمپ ديويد تا سقوط نظام ديكتاتوري امروز) و رسيدن به آينده‌اي مشعشع كه همان استقرار شريعت اسلام در اركان دولت و حكومت و نقش آفريني در جهان بر اساس ظرفيت‌هاي عظيم ذاتي و فرهنگي و اسلام آميخته با جان و فكر و روح مردمانش است، چند گام اساسي ديگر لازم دارد كه توصيه ما به برادرانمان در مصر همان است كه مرشد و امام‌مان در نماز جمعه خطاب ايشان بيان فرمودند.
ما جمعي از هنرمندان ايران اسلامي ضمن تكريم و تبريك به مردم مصر كه ظلم‌ها و شكنجه‌ها و تيرها و تبعيدها بصيرتشان را تيره و مات نكرده و در زماني مقتضي از شر نامبارك رها شدند به آنان اعلام مي‌داريم اي كاش ما نيز مي‌توانستيم بر حسب وظيفه شرعي و برادري در كنار شما خون را نثار مي‌نموديم اما چه باك كه بالاتر از همه خداوند يار و ياور شماست.

اين بيانيه را افراد ذيل امضاء كرده‌اند:
حجة‌الاسلام حاج عليرضا پناهيان، فرج‌الله سلحشور، جمال شورجه، منصور براهيمي،محمود غلامي، قربان محمد‌پور، جهانبخش سلطاني، جعفر دهقان، پروانه معصومي، مصطفي زماني، كتايون رياحي، حسين جعفري، اكبر عبدي، جهانگير الماسي، حسين زندباف، مجتبي شهيدي، روح‌انگيز شمس، عطا سلمانيان، سيدمحمد حسيني، سيدجمال حسيني، عليرضا اسحاقي، ناصر هاشم‌زاده، عباس اميدي، رحيم نوروزي، كوروش زارعي، حسين جعفري، شهرامي ري، علي گل بهاران، محمدرضا رحماني، محمدرضا داوود نژاد، مهدي ميرزايي، بيژن هم درسي، رضا مصطفوي، روح‌الله رحيمي، روح‌الله برادري، علي شيرخواني، مهدي اسدي، سارا نيك بنياد، راحيل قوامي، امان رحيمي، علي جبارزاده، حسين حسني، سميرا جعفري، محمد اكبرزاده، ژينال ايزدپناه، محمد هاشم‌پناه، مرتضي شاه كرمي.محمد هوشياري.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1774.html )