عنوان خبر:افتتاح پست 63 كيلوولت اترك
يكشنبه 24 بهمن 1389 - 22:52:39


پست 63 كيلوولت اترك شهرستان گنبدكاووس با حضور رئيس برق منطقه‌اي مازندران و گلستان افتتاح شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، فرماندار شهرستان گنبدكاووس صبح امروز در مراسم افتتاح پست 63 كيلوولت اترك گفت: يكي از موانع جدي توسعه داشلي‌برون نبود انرژي برق به عنوان يك زيرساخت مهم در منطقه داشلي‌برون بود كه اكنون با بهره‌برداري از اين پست كه قابليت توسعه هم دارد آينده روشني در انتظار بخش داشلي‌برون و اترك خواهد بود.
غلامعلي سوسرايي بهره‌برداري از پست برق را خدمت بزرگي به مردم داشلي‌برون دانست و گفت: داشلي‌برون تنها منطقه‌اي است كه بايد حتما آب به وسيله پمپاژ به سطح مزارع آن برسد و پمپاژ آب نياز جدي به برق دارد وي در ادامه از واگذاري زمين توسط بنياد براي احداث اين پست قدرداني كرد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به احداث پست برق گنبدكاووس چهار نيز گفت: اين پست برق با وجود افزايش انبوه‌سازي‌ها در شهر گنبدكاووس ظرفيت‌هاي جديدي براي برق‌رساني متناسب با افزايش بافت‌هاي جديد شهري به وجود مي‎آورد.
وي با بيان اينكه با جذب و اختصاص اعتبارات مصوبات سفر رياست جمهوري 90 درصد مشكلات برق شهر بزرگ گنبدكاووس حل شده خواستار تسريع در روند احداث پست جديد و مدرن گنبدكاووس چهار در گنبدكاووس شد
سوسرايي همچنين با تبيين شرايط خاص شهرستان گنبدكاووس به علت وجود گرماي بالاي 40 درجه در فصول گرم سال و بالارفتن مصرف برق در شهرستان بر تسريع روند احداث اين پروژه تاكيد كرد.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس با اشاره به اينكه از سال 1383 گنبدكاووس شامل تعرفه گرمسيري شده و هم‌اكنون هم بسياري از شهرهاي شمالي پيگير اين مصوبه هستند، افزود: تعرفه گرمسيري در حال حاضر شامل سه ماه از سال مي‌شود و اين در حالي است كه گرما از اواخر فروردين در شهرستان گنبدكاووس آغاز مي‌شود و تا خرداد اوج مي‌گيرد.
وي اظهار اميدواري كرد: اين تعرفه به مدت چهار ماه از خرداد تا پايان شهريور افزايش پيدا كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1782.html )