عنوان خبر:اجراي يادمان شهداي گمنام گرگان باطراحي بديع
دوشنبه 25 بهمن 1389 - 23:41:39


معاون فني و مهندسي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس با اشاره به تكميل مرحله اول يادمان شهداي گمنام شهرستان گرگان گفت:
اين طرح يادماني با طراحي بديع و جذاب و براي اولين بار در كشور مورد استفاده قرار گرفته است.



'محمدعلي دانشي راد' روز دوشنبه به خبرنگار ايرنا اظهارداشت: اين بنا كه در محوطه جنگل ناهارخوران گرگان درحال اجرا مي باشد، يادمان هشت شهيد گمنام است و عمليات اجرايي آن از زمستان سال گذشته آغاز و طي يك سال مرحله ساخت سازه اصلي از جنس بتن مسلح با رنگ و نقش چوب به ارتفاع 16متر به پايان رسيد.
معاون فني و مهندسي بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس كشور يادآور شد: در طرح اين يادمان از مساجد دو ايواني الگو گرفته شده كه با برداشتي جديد و الهام از مناره مسجد جامع گرگان و نيز نقوش قالي تركمن بطور تلفيقي اجرا شده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه با تكميل مرحله نازك كاري ها، انجام نقوش اسماء متبركه و ائمه، تكميل صفه پيراموني، اين طرح در آينده نزديك به مرحله بهره برداري برسد.
دانشي راد در پايان با يادآوري اينكه طرح يادماني شهداي گمنام گرگان براي اولين بار در كشور مورد استفاده قرارگرفته است، افزود: ايده هاي به كار رفته در آن بسيار بديع و جذاب بوده و با كيفيت مناسبي به اجرا درآمده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1796.html )