عنوان خبر:تصويب فروش چوب درختان خشك در گرگان
سه شنبه 26 بهمن 1389 - 21:34:36


سخنگوي شوراي اسلامي شهر گرگان از تصويب فروش چوب درختان خشك گرگان در دويست و نود و نهمين جلسه رسمي و علني خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، فائزه عبداللهي اظهار داشت: موضوع فروش درختان معضل‌دار و سراپا خشك سطح شهر و جاده علي‌آبادكتول گرگان و گرگان به يساقي از طريق برگزاري آگهي مزايده عمومي و انتخاب پيمانكار در دستور كار شهرداري قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه بر اساس اين مصوبه درختان اكاليپتوس، صنوبر، كاج و چنار خشك قطع و سربرداري خواهد شد، اظهار داشت: وجود درختان خشك شده در سطح شهر، علاوه بر احتمال خطر سقوط و بروز خسارت‌هاي جاني و مالي، باعث ايجاد چشم‌انداز نامناسب در سطح شهر مي‌شود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر گرگان با تاكيد بر اينكه براي ايجاد فضاي سبز بايد حقوق شهروندي را به نحوي كه اسباب تضييع حق شهروندي فراهم نشود رعايت كرد، اظهار داشت: هر گياه موجودي زنده و جانداري است كه همانند ساير جانداران روزي به سن كهولت و مرحله فرتوتي مي‌رسد و براي مديريت فضاي سبز شهري، حق رشد و پرورش با قطع و يا هرس درخت و درختان امري عادي، علمي و فني و تجربي است.
عبداللهي يادآور شد: اگر چه قانون حفظ و گسترش فضاي سبز و جلوگيري از قطع بي‌رويه درخت با عنوان لايحه قانون حفظ و گسترش فضاي در سال 1359 تصويب و در آخرين اصلاح در سال 1388 توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب شد و آيين‌نامه اجرايي آن در شرف تصويب است، اما مفاد قانون توسعه و گسترش را هدف قرار نداده بلكه فقط به حفظ و جلوگيري از تفكيك اراضي و باغات پرداخته است و فاقد تمهيدات لازم براي ايجاد انگيزه و مشوقي براي نگهداري و توسعه و گسترش است و به اعمال محدوديت‌هاي حفاظتي و تنوع‌زيستي اشاره ندارد، شرايطي كه اساسا امكان اعمال حفاظت ژنتيكي در كشور را مختل و امري محال كرده است.
سخنگوي شوراي شهر گرگان همچنين از تصويب توليد و پخش 100 قسمت برنامه راديويي 15 دقيقه‌اي با موضوع معرفي خدمات شهري در اين جلسه خبر داد و گفت: مقرر شد اين برنامه‌ها با نظارت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گرگان با درج گزارش‌هاي آزاد مردمي توسط شركت سروش تهيه شود.
وي هدف از توليد و پخش اين برنامه‌ها را ارائه گزارش عملكرد و اطلاع‌رساني و آموزش شهروندي به منظور ارتقا فرهنگ شهروندي دانست و افزود: محتواي اين برنامه‌ها بر اساس نظرات و مطالب مورد نظر شوراي شهر و شهرداري و در چارچوب برنامه‌هاي شهري خواهد بود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1822.html )