عنوان خبر:اسراییلی‌ها دختر آمریکایی را کور کردند + عکس
سه شنبه 18 خرداد 1389 - 05:19:43


سربازان رژیم صهیونیستی یک دختر 21 ساله آمریکایی را که در حال اعتراض به جنایات این رژیم بود، با شلیک مستقیم گاز اشک‌آور به صورت وی کور کردند.

سفارت ایالات متحده در تل‌آویو خواستار تحقیق در خصوص چگونگی نابینا شدن یکی از اتباع خود در جریان پرتاب گاز اشک‌آور از سوی نیروهای اسراییلی شد.





روزنامه هاآرتص در گزارش خود آورده است که "امیلی هنوکوویکز" 21 ساله اهل نیویورک، از 6 هفته پیش به عنوان دانشجوی خارجی آکادمی هنر وارد اسراییل شده بود و در برخی تظاهرات‌های ضداسراییلی شرکت داشت.

این روزنامه در ادامه آورده است: دوشنبه گذشته و پس از حمله به ناوگان آزادی، پلیس رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن برخی معترضان که در اعتراض به این حمله در حال تظاهرات بودند، اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد که یکی از این نارنجک‌های اشک‌آور به صورت این دانشجوی آمریکایی برخورد کرد.

براساس گزارش هاآرتص، این دانشجوی آمریکایی که چشم چپ خود را از دست داده و دچار شکستگی‌هایی در صورت خود شده، شنبه شب برای ادامه درمان خود به ایالات متحده برگردانده شده است.

سورن ژوهانسون یکی از فعالان صلح که در لحظه درگیری در کنار این دانشجوی امریکایی بوده، تاکید کرد: نیروهای امنیتی اسراییل به طور متناوب چندین گلوله اشک‌آور به سوی ما شلیک کردند که دو شلیک اول در کنار امیلی فرود آمد و گاز اشک‌آور سوم به صورت وی برخورد کرد.

جاناتان پولاک یک معترض دیگر حاضر در صحنه نیز تصریح کرد: پلیس شلیک‌کننده گاز اشک‌آور، عمداً قصد داشت گلوله‌ها به معترضان برخورد کند.

پلیس مرزی اسراییل نیز مثل همیشه با تکذیب گزارش‌های موجود ادعا کرد که گلوله پس از برخورد با دیوار به این دانشجو برخورد کرده و پلیس این رژیم، عمداً قصد شلیک مستقیم گاز اشک‌آور با معترضان را نداشته است.

دوشنبه هفته گذشته حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی فعالان صلح‌طلب، دست کم 20 نفر را به شهادت رساند.

این حمله با محکومیت بسیاری از کشورهای جهان روبرو شد اما صدور بیانیه محکومیت این رژیم در شورای امنیت با مداخله مستقیم ایالات متحده ناکام ماند.

با وجود حمایت همه‌جانبه ایالات متحده از جنایات رژیم صهیوینستی، فعالان صلح‌طلب آمریکایی زیادی برای مبارزه با این رژیم قربانی شده‌اند.

راشل کوری نام دختر آمریکایی 23 ساله‌ای است که روز 16 مارس 2003 برای جلوگیری از تخریب خانه فلسطینیان در غزه، جان خود را از دست داد و بولدوزر اسراییلی بی‌توجه به فریادهای این جوان آمریکایی، از روی وی رد شد تا خانه یک فلسطینی را خراب کند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-183.html )