عنوان خبر:صدور سالانه 6 هزار متر مربع فرش از گلستان
سه شنبه 26 بهمن 1389 - 22:19:49


مسئول اداره فرش بازرگانی گلستان گفت:
سالانه بین 20 تا 23 هزار متر مربع فرش در استان بافته می شود که چهار تا شش هزار متر مربع آن صادراتی است.



علی مقصودلو در گفتگو با خبرنگار مهر در گرگان افزود: فرش های بافته شده در استان شامل قالی، قالیچه، گبه، فرش ترکمن و فرش بزرگ پارچه است.

وی با اشاره به اینکه فرش های صادراتی گلستان بیشتر مربوط به "تکه لر" واقع در شرق استان است تصریح کرد: در حال حاضر، 39 کارگاه غیر متمرکز فرش در استان گلستان فعالیت دارند.
وی از آغاز جشنواره فروش فرش دستباف با شعار "هر فروشگاه یک نمایشگاه" همزمان با 13 استان کشور در استان گلستان خبر داد.

مقصودلو افزود: این جشنواره از هم اکنون به مدت یک ماه به صورت غیر متمرکز در تمامی فروشگاههای فرش دستباف و شرکت های تعاونی تولید فرش استان در حال برگزاری است.
مدیر برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی سازمان بازرگانی گلستان و مسئول فرش استان گفت: شهروندان می توانند در مدت برگزاری این جشنواره، ضمن بازدید از فرش ها از تخفیف ده درصدی در خرید بهره مند شوند.
وی، یادآوری و معرفی فرش دستباف ایران به مصرف کنندگان داخلی را از اهداف برپایی این جشنواره اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ایجاد انگیزه، تحرک و رونق در بازار داخلی فرش دستباف ایرانی و ایجاد اطمینان خاطر و جلب اعتماد در بین مصرف کنندگان ازدیگر اهداف است.

مقصودلو بیان داشتت: این جشننواره از 22 بهمن بمدت یکماه به صورت همزمان در سراسر کشور و در تمامی شهرستانهای استان گلستان آغاز شد.


مسئول اداره فرش گلستان عنوان کرد: تنوع محصولات و بالا بودن کیفیت آنها و تخفیف ویژه فروش محصولات برای شرکت کنندگان در جشنواره از جمله مزایاست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1834.html )