عنوان خبر:87 واحد گردشگری غیرمجاز در گلستان
سه شنبه 26 بهمن 1389 - 22:21:03


مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت:
87 واحد غیرمجاز گردشگری دراین استان فعالیت دارند.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، فریدون فعالی ظهر سه شنبه در جلسه گردشگری استان افزود: درصورت فراهم شدن شرایط و دریافت پروانه و استعلام ها توسط این واحدها و با همکاری دستگاه ها، این تاسیسات گردشگری که بدون مجوز فعالیت می کنند ساماندهی خواهند شد.

وی در ادامه به بیمه هنرمندان اشاره کرد و تصریح کرد: 745 هنرمند و صنعتگر صنایع دستی این استان با دریافت کارت مهارت فنی وحرفه ای، جهت بیمه شدن به تامین اجتماعی معرفی شده اند.

فعالی یادآورشد: 25 هتل و میهمانپذیر در این استان درحوزه سرمایه گذاری گردشگری دردست ساخت است تاکنون مبلغ 100 میلیارد تومان مصوبه تایید و ازتسهیلات بانکی بهره برده اند و 260 میلیارد تومان دیگر آن نیز در صف بهره مندی از این تسهیلات است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان یاداور شد: با راه اندازی این تاسیسات گردشگری در استان گلستان، 1323 شغل ایجاد خواهد شد.

دبیرکارگروه گردشگری استان همچنین درخصوص مرمت بناهای بافت قدیم گرگان و اهمیت تک بناهای باارزش این بافت، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع جهت مرمت بناهای بافت قدیم گرگان با عرصه 160 هکتاری و صرف زمان زیاد جهت این مرمت، طی بخش نامه ای در صورت همکاری و مشارکت مالکان بناهای قدیمی، 50 درصد هزینه های مرمت پرداخت خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درادامه به کشف 500 شی تاریخی در کاوش های تپه بازگیر و صرف هزینه ای بالغ بر 70 میلیون تومان دراین کاوش اشاره کرد و افزود: این محوطه تاریخی با این مجموعه فلزی بی نظیر مکشوفه، می تواند به عنوان یک مرکز بازدید و جذب گردشگر داخلی وخارجی به شماررفته و تمدن دیرینه این سرزمین را معرفی کند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1835.html )