عنوان خبر:حفظ بافت تاریخی گرگان نیازمند اعتبار
سه شنبه 26 بهمن 1389 - 22:26:04


رئیس شورای بافت تاریخی گلستان، به همکاری دستگاه های دولتی جهت حفظ بافت تاریخی گرگان اشاره کرد و یادآور شد:
حفظ و بازسازی این بافت نیازمند اعتبارات و همکاری مالکان این بناها است.



به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر سه شنبه در نشست این شورا افزود: لازمه حضور در بافت ایجاد زیرساخت های لازم در این بافت تاریخی وحفظ و احیای آن و مقاوم سازی بناها است.

وی همچنین به تپه تاریخی بازگیر مینودشت به عنوان ظرفیت خوب استان اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه این تپه به عنوان تورنگ تپه دوم ذکر شده، احداث موزه باستان شناسی دراین استان ضروری است و اعتبارات ایجاد این موزه و همچنین مرمت اشیای مکشوفه از کاوش های تپه باستانی بازگیر پیگیری خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گلستان در ادامه با اشاره به ثبت جهانی برج قابوس گنبد به عنوان اولین بنای ثبتی شمال کشور در یونسکو و استفاده از ظرفیت های استان و توسعه زیر ساخت های گردشگری، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان گلستان باشیم.
دادبود به هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به همگام بودن نظام و دولت دراجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، این طرح در حوزه های مختلف به خوبی اجرایی شده که این نشان دهنده بلوغ فکری جامعه است.
معاون امورعمرانی استانداری گلستان با اشاره به وفق دادن ظرفیت ها با این طرح و مدیریت منابع، تصریح کرد: رونق صنعت گردشگری نیز با حمایت و مدیریت تاسیسات این صنعت و همچنین افزایش سطح درآمد مردم محقق خواهد شد.

دادبود همچنین افزود: نظر به نزدیک بودن ایام پیک مسافر و با توجه به رونق تاسیسات گردشگری گلستان دراین ایام، تعلق سبدهای حمایتی دولت و کمک هزینه های سوخت، برق ، آب و گاز این تاسیسات در راستای اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها در حال پیگیری است، تا مالکان این تاسیسات متضرر نشوند.

وی با اشاره به فعالیت واحدهای غیرمجاز گردشگری دراستان نیز تصریح کرد: زمینه ای فراهم می شود تا واحدهای غیرمجاز که دارای ساختمان مناسب هستند، با طی مراحل قانونی و طرح پرونده در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت دریافت پایان کار فعالیت کنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-1839.html )